Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شورای امنیت ملی کره جنوبی در واکنش به تهدیدات اخیر کره شمالی مبنی بر قطع ارتباطات میان دو کشور نشست اضطراری برگزار کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در واکنش به تهدیدات اخیر کره شمالی در زمینه قطع ارتباطات با کره جنوبی و تهدید به اقدام نظامی، دولت سئول روز یک شنبه جلسه اضطراری تشکیل داد و از پیونگ یانگ خواست به توافقات با این کشور پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، «کانگ مین سئوک» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در این باره گفت: مقامات ارشد امنیتی سئول در دفتر رئیس جمهور جلسه‌ای به ریاست رئیس شورای امنیت ملی برگزار کردند و شرایط امنیتی کنونی در شبه جزیره کره و پاسخ سئول به تهدیدات اخیر کره شمالی را بررسی کردند.
کره شمالی طی روزهای گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده در صورت عدم جلوگیری از پخش بروشور علیه پیونگ‌یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور بسته خواهد شد.
«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی هم گفته که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به توافق نظامی که در سال 2018 با کره جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد.
پیش از این وزارت اتحاد کره جنوبی در واکنش به تهدیدات کره شمالی گفته بود که سئول این شرایط را جدی می‌گیرد و دو کشور باید کلیه توافقهای فی مابین را رعایت کنند.

خواهر رهبر کره شمالی، سئول را به قطع روابط تهدید کرد
خواهر رهبر کره شمالی، سئول را به بستن یک دفتر فرهنگی که نماد همکاری با کره جنوبی است و قطع روابط با مقامات این کشور تهدید کرد.
خواهر رهبر کره شمالی عصر شنبه به وقت تهران کره جنوبی را به بسته شدن یک دفتر فرهنگی که نماد ارتباط بین پیونگ یانگ وسئول است، و قطع تماس با مقامات کره جنوبی تهدید کرد.
به نوشته خبرگزاری «کیودو» به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی، «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز شنبه در بیانیه‌ای از بسته شدن کامل دفتر فرهنگی با کره جنوبی که در شهر مرزی «کائه سانگ» قرار دارد، خبر داد.
گفته می‌شود که سخنان خواهر کره شمالی مرحله بعدی واکنش پیونگ یانگ به سئول و پخش جزوات علیه کره شمالی است. در بخشی از بیانیه خواهر رهبر کره شمالی آمده است: «احساس می کنم زمان آن رسیده که روابط خود با مقامات کره جنوبی را قطع کنیم. ما به زودی اقدام بعدی را انجام خواهیم داد.»
خواهر رهبر کره شمالی پیشتر گفته بود که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به توافق نظامی که در سال 2018 با کره جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد. یکی از سخنگویان حزب حاکم کره شمالی نیز گفته بود که کره جنوبی در تعهدات خود صداقت ندارد.
یک مقام ارشد کره شمالی نیز روز شنبه در اظهاراتی تند خطاب به کره جنوبی مواضع و صحبت‌های سئول درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی را «واقعا مضحک» خواند.
«که‌وون جونگ گان» مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که عضو ارشد هیات مذاکره این کشور در گفت‌و‌گوها با آمریکا است، امروز گفت: «شنیدن اظهارات مهمل مقام‌های کره جنوبی درباره مسائل مرتبط با پیونگ یانگ و واشنگتن واقعا مضحک است (چرا) که آنها هیچ صلاحیتی برای اظهارنظر و دخالت کردن ندارند.»

دوران دردناک و تاسف‌باری در انتظار کره جنوبی است
کره‌شمالی می‌گوید اعتماد خود را به همسایه‌اش از دست داده است.
به گزارش رویترز، حکومت کره شمالی می‌گوید اعتماد خود به سئول را «به‌کلی از دست داده» و تهدید کرده است که زمانه «دردناک و تاسف‌باری» در انتظار جنوب است.
بیانیه تازه اداره امور کره جنوبی در حکومت کره شمالی به تازگی در خبرگزاری رسمی آن کشور منتشر شده است.
از زمان ادامه پخش اعلامیه‌ها و شب‌نامه‌های هوایی توسط فعالان کره جنوبی در مرز کره شمالی، پیونگ‌یانگ چند بار تهدید به واکنش کرده و اخیرا تمامی خطوط ارتباطی با دولت و ارتش کره جنوبی را نیز قطع کرده است.
جنگ کوم‌چال، مدیر اداره «جبهه متحد» در بیانیه خود گفته «ما واقعا نمی‌خواهیم با آن‌ها (دولت کره جنوبی) رو در رو شویم، چون معمولا طوری حرف می‌زنند که گویی قرار است به یک هدف بزرگ دست یابیم، اما در عمل حتی یک گام هم بر نمی‌دارند».
او سپس افزود: «از حالا به بعد، در حقیقت دوران دردناک و تاسف‌باری در انتظار مقام‌های کره جنوبی‌ست».
ارسال اعلامیه‌ها و شب‌نامه‌ها توسط بالن‌های کوچک، معمولا توسط فعالان مخالف کره شمالی و مخالفانی که از آن کشور گریخته‌اند صورت می‌گیرد. بسیاری از این فعالان ارتباطی با حزب حاکم لیبرال ندارند و یا عمدتا نزدیک به تشکل‌های تندروی این کشور هستند.
پیونگ‌یانگ آمریکا را نیز خطاب قرار داده و گفته است «با توجه به تداوم سیاست‌های خصمانه واشینگتن»، دلیل چندانی برای حفظ مناسبات شخصی بین رهبران دو کشور وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی خواهر رهبر کره شمالی کره جنوبی کره جنوبی کره جنوبی پیونگ یانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور

امیرعبداللهیان با بیان این که رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تاکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، نشست شورای هماهنگی روسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رییس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه‌های آتی را ارائه کردند.

امیرعبداللهیان ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش‌های وحید جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و آماده‌سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با بیان این که رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تاکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدارآمیز مقام معظم رهبری در تامین حداکثری امنیت ملی گفت: "عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد، موجب احساس غرور و همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

وزیر امور خارجه کشورمان استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه‌های مرتبط خواند.

وزیر امور خارجه گفت: ایرانیان معدودی که احیانا تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه کشورمان با تشکر از توجه رییس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور، اظهار داشت مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه‌های شورایعالی امور ایرانیان نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند.

بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هدف این نشست را تعیین محورهای نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان