Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خلیل آبادی و سیدمهدی صادقی به بحث و بررسی درباره نقاط قوت و ضعف لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روهای پایتخت پرداختند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ میزگرد بررسی طرح بهره برداری پیاده‌روهای سطح شهر با حضور سیدمهدی صادقی، مدرس دانشگاه و فعال اجتماعی و حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در خبرگزاری برنا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بهره برداری این طرح گفت: لایحه بهره برداری از پیاده روها هنوز به کمیسیون فرهنگی نیامده است اما با این حال در کل به لحاظ درآمدی و فضای شهری انسانی موافق این لایحه هستیم.

سید مهدی صادقی هم در ادامه این نشست اظهار کرد: لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها دارای چند ایراد جدی است که یکی از آنها این است با وجود اینکه این طرح فرهنگی و اجتماعی است اما هنوز به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر راه نیافته و مشاور فرهنگی ندارد همچنین در چیدمان شورای سیاست‌گذاری آن معاونت فرهنگی اجتماعی حضور ندارد که این نشان می‌دهد نگاه فرهنگی در این طرح ضعیف است.

در ادامه نشست خلیل آبادی گفت: پیاده روهای ما استاندار، مفرح و دارای مبلمان کامل نیست به همین دلیل یکی از دغدغه های ما این است که این لایحه باعث شود وضعیت پیاده روها بهبود پیدا کند چون متاسفانه مردم فکر می‌کنند اگر مغازه ای دارند تا چندمتر مالک پیاده روی جلوی آن هستند به همین دلیل سدمعبر می کنند به نحوی که مردم نمی‌توانند عبور و مرور کنند. سیاست کلی شورای شهر پنجم گسترش پیاده‌راه و توجه به مردم است به نحوی که در تردد خود آرامش داشته باشند.

مهدی صادقی بیان کرد: ما در مرحله بعد باید استانداردهای پیاده‌رو را مشخص کنیم و ببینیم کدام پیاده‌رو قابلیت اجرا شدن این طرح را دارد درحالی که گفته شده هرکس خواهان این طرح است اطلاع دهد درصورتی که این کار بسیار غلط است و ما در مجموعه شهری باید طبق استاندارها تشخیص دهیم این طرح در کجا قابلیت اجرا دارد.

عضو شورای شهر تهران گفت: تهران به عنوان یک سیاه‌چاله قلمداد می‌شود چون ویژگی‌های جهان شهر یعنی مناسب سازی برای مادر، کودکان، معلولین و... را ندارد چون وقتی در طرح‌های ما پیوست فرهنگی وجود نداشته باشد و فقط نگاه اقتصادی داشته باشیم چنین مشکلاتی به وجود می‌آید.

مهدی صادقی اظهار کرد: هر طرحی که قرار است اجرا شود باید در ابتدا به شکل پایلوت صورت گیرد تا ایرادات و مشکلات آن برطرف و شیوه‌نامه مشخصی درباره آن نوشته شود. اگر ما فرض‌های اولیه را که ذکر کردم لحاظ کنیم و موضوع فرهنگی، نشاط اجتماعی و عابر محور بودن را اولویت قرار دهیم این طرح بسیار موفق خواهد شد فقط کافی است این طرح به شکل پایلوت اجرا شود تا نقاط قوت و ضعف آن هم مشخص شود.

//انتهای پیام:2.5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری شورای اسلامی شهر تهران برنا شورای اسلامی شهر فرهنگی و اجتماعی پیاده روی شورای شهر شورای شهر تهران جهان مشکلات شورای شهر تهران خلیل آبادی مهدی صادقی بهره برداری خلیل آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد گفت: پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد بش قارداش برگزار شد.

محمدرضا موفق در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته شوراها، روز کارگر، معلم و هفته سلامت، جمعه هفته جاری پیاده‌روی همگانی به مقصد بش قارداش برگزار شود.

وی افزود: این پیاده‌روی از محل ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی شهرداری در بلوار دانشگاه آزاد آغاز و از مسیر جاده سلامت به سمت بش قارداش ادامه یافت.

موفق تاکید کرد: برگزاری همایش‌هایی از این نوع موجب ایجاد تحرک و شادابی در جامعه می‌شود و شور و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد. به همین دلیل، خود را موظف به اجرای برنامه‌هایی از این قبیل می‌دانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد