Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قراباغی ظهر یکشنبه در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه پیش‌روی امور با هدف‌گذاری و مطالعه کارشناسی شده، نتیجه مطلوبی خواهد داشت؛ اظهار کرد: بررسی اقدامات حوزه گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان بر اساس سیاست سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در این کمیسیون تخصصی انجام پذیرفت که برخی برنامه‌ریزی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، اجرایی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه حوزه میراث فرهنگی به‌ویژه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ گفت: حساسیت‌های این حوزه در مجلس نیز به‌صورت خاص دیده می‌شود؛ زیرا توسعه گردشگری، توسعه یک منطقه، شهر، استان و کشور را رقم می‌زند.

قراباغی در ادامه گفت: سایت گردشگری سد اکباتان از مهم‌ترین پروژه‌های استانی محسوب می‌شود که استانداری، فرمانداری و نمایندگان مجلس هم پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: مقرر شده از ظرفیت سرمایه‌گذاران همراه با مطالعه کارشناسی شده در پروژه سد اکباتان استفاده شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان همچنین بیان کرد: برای بوستان ۱۰۰ هکتاری ولایت هم مانند پروژه سایت سد اکباتان، برنامه‌ریزی صورت گرفته ضمن اینکه مباحث عمرانی این بوستان واقع در منطقه فخرآباد در سال ۹۸ به طور کامل اجرایی نشد.

قراباغی اضافه کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام همواره مورد تأکید بوده و هست؛ اما معتقدم پروژه‌های جدید هم باید اجرایی شود تا شاهد پیشرفت و توسعه شهر باشیم.

وی گفت: سایت گردشگری علیصدر به‌عنوان یکی از بهترین ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری استان همدان، یکی از بزرگترین مجموعه‌های توریستی دنیا محسوب می‌شود که توجه به این مهم باید به دور از نگاه سیاسی و سلیقه‌ای باشد و در غیر این صورت آسیب‌زاست.

وی گفت: اگر سایت گردشگری علیصدر در دستان اصفهانی‌ها و تبریزی‌ها بود به دور از نگاه سیاسی، فقط نگاه توسعه‌ای غالب حاک بود.

احداث ساختمان تشریفات در ورودی‌های شهر

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز تأکید کرد: احداث ساختمان تشریفات در ورودی‌های شهر به‌ویژه جاده تهران امری ضروری محسوب می‌شود.

ابراهیم مولوی گفت: پروژه‌های شهری را باید بر اساس شرایط و وضع موجود اقتصادی تعریف کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده مسافران، گردشگران و مهمانان از سمت جاده تهران است؛ از این‌رو باید با ایجاد تأسیسات آبرومند گردشگری در این محل، استقبال خوبی از همگان انجام شود؛ ضمن اینکه استقبال و پیشواز مسافران و میهمانان، نشان‌دهنده فرهنگ بالای شهروندان همدان و مهمان‌نوازی آنهاست.

کد خبر 4949238

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان شهرداری همدان گردشگری ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام بیرجند آتش سوزی جنگل ها گرگان یاسوج سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره سایت گردشگری سد اکباتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح تعداد ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

او افزود: همچنین افتتاح ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری و ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 6088205

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر