Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@00:18:45 GMT

احتمال باخت ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا ؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۶۳۸۴

احتمال باخت ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا ؟

خبرگزاری آریا- بر اساس آخرین نظرسنجی ها ترامپ در بدترین شرایط قرار دارد و محبوبیت او در مسیر نزولی قرار گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ترامپ در بدترین زمان به لحاظ سیاسی و نظرسنجی قرار دارد. آراء وی در نظرسنجی‌ها در هفته‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.
نشریه هیل در مقاله‌ای به قلم برایان آربور نوشت دونالد ترامپ یک سقف دارد و این سقف کمتر از 46 درصد از آرایی است که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتیکه ترامپ نتواند این سقف را بشکند، بعید است در انتخابات نوامبر پیروز شود.
به نظر می‌رسد ترامپ در بدترین زمان به لحاظ سیاسی و نظرسنجی قرار دارد. آراء وی در نظرسنجی‌ها در هفته‌های اخیر بدنبال شیوع کووید 19، افزایش بیکاری و مشکلات اقتصادی و همچنین واکنش غیرماهرانه و کوته بینانه اش به اعتراضات به خشونت پلیس روند نزولی گرفته است. اما مشکلات رئیس جمهور در نظرسنجی‌ها همزمان با این بحران‌ها بروز نکرده است. وی در کل سال در نظرسنجی‌ها عقب بود.
ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، 46 درصد از آراء مردم را بدست آورده بود. با اینکه این میزان حمایت تنها دو درصد بیشتر از هیلاری کلینتون رقیب دموکرات او بود، برای پیروزی اش در بدست آوردن اکثریت کالج الکترال کافی بود. اما در سال 2020 این سوال مطرح است که آیا ترامپ می‌تواند آن 46 درصد آراء را بدست آورد.
19 نظرسنجی عمومی این ماه منتشر شده است. علاوه بر این، این نظرسنجی‌ها نشان داد ترامپ به صورت میانگین حدود 41 درصد از آراء را بدست آورده و تنها در یکی از این نظرسنجی‌ها 46 درصد آراء را کسب کرده است. در حال حاضر، آراء رئیس جمهور پایین‌تر از میزانی است که او برای کسب پیروزی اکثریت در کالج الکترال به آن نیاز دارد.
همانطور که اشاره شد ماه ژوئن احتمالا بدترین دوران برای کارزار انتخاباتی ترامپ است. اما ترامپ در نظرسنجی‌های ماه‌های قبلی نیز عملکرد بهتری نداشته است.
در ماه مه، در 28 نظرسنجی برگزار شده، به طور میانگین تنها اندکی بیشتر از 41 درصد از آراء را بدست آورده است. وی تنها در یکی از این نظرسنجی‌ها، 46 درصد آراء را بدست آورده است.
نظرسنجی امرسون کالج در این ماه آموزنده است. امرسون از رای دهندگان یک سوال استاندارد درباره اولویت‌های آن‌ها می‌پرسد:" اگر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا امروز برگزار شود، آیا به ترامپ رای می‌دهید یا بایدن؟ " نتیجه این نظرسنجی نشان داد 47 درصد از رای دهندگان بایدن را ترجیح می‌دهند و تنها 43 درصد اعلام کردند که به ترامپ رای می‌دهند.

ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی وارد «وضعیت خطر» شد
پایگاه ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داده در حالی که پنج ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده میزان رضایت از عملکرد رئیس‌جمهور این کشور در نظرسنجی‌ها وارد «وضعیت خطر» شده است.
در شرایطی که پنج ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده یک رسانه گزارش داده وضعیت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در نظرسنجی‌ها به وضعیت خطر رسیده است.
طبق گزارش «ان‌بی‌سی» میانگین عملکرد ترامپ در نظرسنجی «Real Clear Politics» به 42 درصد رسیده است که پایین‌ترین رقم از سال گذشته است.
ترامپ به طور متوسط 8 درصد از «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات عقب است.
ان‌بی‌سی‌نیوز نوشته با هر مقیاسی که در نظر بگیریم دونالد ترامپ در وضعیت خطر قرار دارد.

کاهش 10 درصدی محبوبیت ترامپ طی 1 ماه
جدیدترین نظرسنجی موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد، میزان محبوبیت دونالد ترامپ در آمریکا و رضایت از او طی یک ماه، 10 درصد کاهش یافته است.
به موازات شدت گرفتن انتقادها از عملکرد دونالد ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین رفتار او در قبال اعتراضات سراسری در محکومیت نژادپرستی در آمریکا، نتیجه یک نظرسنجی از کاهش 10 درصدی محبوبیت ترامپ طی تنها یک ماه حکایت دارد.
به نوشته «هیل»، جدیدترین نظرسنجی موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد، میزان محبوبیت دونالد ترامپ در آمریکا و رضایت آمریکایی‌ها از او به 39 درصد کاهش یافته که این رقم در قیاس با نظرسنجی ماه گذشته گالوپ، کاهش 10 درصدی را نشان می‌دهد.
طبق جدیدترین نظرسنجی گالوپ، میزان محبوبیت ترامپ در بین هم حزبی‌های جمهوری‌خواهش هفت درصد کاهش یافته و به 85 درصد رسیده است. این درصد، کمترین میزان محبوبیت ترامپ در بین جمهوری‌خواهان طی دو سال اخیر بوده است.
محبوبیت ترامپ در بین احزاب مستقل هم 7 درصد کاهش یافته و به 39 درصد رسیده است. طبق این نظرسنجی، میزان محبوبیت و رضایت ترامپ در اردوگاه دموکرات‌ها اکنون تنها پنج درصد است.
پایگاه هیل با اشاره به نتیجه این نظرسنجی گزارش داد: «جورج اچ دبلیو (جورج بوش پدر) و جیمی کارتر، تنها روسای جمهوری مستقری بودند که محبوبیت شغلی آنها در ماه ژوئن و در سال انتخاباتی 30 درصد بود و هر دوی آنها در رقابتشان برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شکست خوردند».
در این نظرسنجی، 47 درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد ترامپ در مدیریت اقتصاد آمریکا ابراز رضایت داشتند. میزان رضایت از مدیریت اقتصادی کشور در ماه ژانویه 63 درصد بود.
42 درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی، مدیریت ترامپ بر کشور در نتیجه شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن را تایید کردند؛ رقمی که در نظرسنجی ماه آوریل، 50 درصد بود.
نظرسنجی گالوپ در روزهای 28 می تا چهارم ژوئن (هشتم خرداد تا 15 خرداد) از 1034 بزرگسال آمریکایی و با حاشیه خطای 4 درصدی گرفته شده است.

ترامپ احتمال باخت در انتخابات 2020 آمریکا را پذیرفت
دونالد ترامپ با پذیرفتن احتمال باخت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت: در صورت باختن به کار خود ادامه میدهم و مشغول به کار دیگری می‌شوم.
ترامپ در شامگاه جمعه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به اتهامات اخیر جو بایدن گفت: اگر انتخابات ماه نوامبر (آبان) برنده نشوم به کار خود ادامه میدهم و مشغول به کار دیگری می‌شوم.
ترامپ افزود: "مطمئناً اگر من برنده نشوم، منظورم این است که شما می‌دانید، به کار خود ادامه میدهم و کارهای دیگری انجام می‌دهم".
رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد: فکر می‌کنم که این اتفاق (باختن در انتخابات ریاست جمهوری 2020) اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای برای کشور ما باشد.
بایدن نامزد حزب دموکرات و رقیب اصلی ترامپ در انتخابات 2020 روز چهارشنبه در مصاحبه با برنامه دیلی شو پیش بینی کرد که ترامپ قصد دارد این انتخابات را به سرقت ببرد. بایدن آن را بزرگترین نگرانی نامید.
معاون رییس جمهوری آمریکا در دوران باراک اوباما افزود: من مطمئن هستم که اگر ترامپ درصورت باخت در انتخابات از خروج از کاخ سفید امتناع کند، ارتش وی را تا بیرون کاخ سفید همراهی خواهد کرد.
برخی از فعالان و کارشناسان سیاسی بر این باورند که این احتمال وجود دارد که ترامپ حتی در صورت باختن در انتخابات از ترک کاخ سفید امتناع ورزد.
درهمین مورد برخی از دموکرات‌ها نگران این هستند که ترامپ به نوعی تلاش کند تا در نتیجه انتخابات 2020 مداخله کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ انتخابات انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ میزان محبوبیت محبوبیت ترامپ جمهوری آمریکا بدست آورده نظرسنجی ها آراء را بدست انتخابات 2020 وضعیت خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، بر اساس یک نظرسنجی که روزنامه اسرائیلی معاریف انجام داده است 54 درصد از اسرائیلی رسیدن به توافق(با حماس) را بر حمله نظامی به شهر«رفح» در جنوب نوار غزه ترجیح می دهند.

همچنین بر اساس این نظر سنجی 47درصد از اسرائیلی ها بنی گانتس عضو شورای جنگ را بر بنیامین نتانیاهو ترجیح می دهند. 33 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نتانیاهو را ترجیح می دهند.

 

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند