Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و نمایندگان مجلس یازدهم در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد احسان خاندوزی برای ریاست مرکز پژوهش‌ها، وی را یک اقتصاددان جوان و انقلابی که تجربه‌های علمی-دانشگاهی، سیاستگذاری که سابقه مدیریتی موفق را در عرصه‌های مختلف داشته برشمردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف و هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیّات؛

ضمن عرض تبریک و آرزوی مزید توفیقات در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، همانگونه که مستحضرید شرایط حاکم بر اقتصاد کشور متأثر از انباشت چالش‌ها و ناکارایی‌ها در کنار تحریم های ظالمانه و بی اساس ایالات متحده امریکا، به گونه ای است که بیش از پیش نیاز به اتخاذ تصمیمات انقلابی برآمده از دیدگاه‌‌های کارشناسی با اولویت رفع چالش‌ها و مشکلات اقتصادی مردم است. این مهم در پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس یازدهم نیز با تاکید ایشان بر مقوله معیشت مردم، توجه به کاستی‌های عدالت و توصیه‌های حکیمانه ناظر به ارتقای نقش مجلس شورای اسلامی در تراز انقلاب اسلامی به روشنی دیده می‌شود. در کنار این موضوع، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بر مقوله ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی و سیاستگذاری کشور و برکات فراوانی که این موضوع برای کشور دارد، اشاره فرمودند تا جایی که در فرازی از بیانیه گام دوم در دستیابی به عدالت و اهداف انقلاب اسلامی می‌فرمایند " ... اگر زمام اداره‌ بخش‌های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان -که بحمدالله کم نیستند- سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ ان‌شاءالله."

بررسی ترکیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که ورود جوانان به عرصه قانون‌گذاری کشور بیش از پیش محقق شده است. این موضوع مایه امیدواری است و انتظار می‌رود که عرصه برای ورود نمایندگان جوان و انقلابی جهت حضور در هیات رئیسه کمیسیون‌ها و سایر نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی محقق گردد.

در این میان یکی از نهادهای مهم در مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس است که به عنوان بازوی مشورتی و پژوهشی مجلس شورای اسلامی در تعیین اولویت‌ها، و همچنین تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌ها و لوایح و دستورکارهای نظارتی می‌تواند نقش بسزایی ایفا نماید که در پیام رهبر معظم انقلاب نیز "اهتمام به مرکز پژوهش‌های مجلس" مورد تاکید معظم له قرار گرفته است. همچنین در دیدار با نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی (1397/3/30) ایشان در خصوص مرکز پژوهش‌ها فرمودند :«خوشبختانه مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز خوبی است؛ گزارش‌هایی که بنده از این مرکز پژوهش‌ها دارم، خبرهای خوبی را از آن‌جا به ما منتقل می‌کنند؛ امکان کارشناسی خوبی در آن‌جا متراکم و متمرکز است؛ حدّاکثر استفاده را از آن باید کرد»؛  برهمین اساس انتخاب رئیس این مرکز پژوهشی باتوجه به اولویت‌های اقتصادی کشور از بین جوانان انقلابی، مجرّب و اقتصاددان می‌تواند در پیشبرد اهداف و اولویت‌های مجلس یازدهم نقش بسزایی ایفا نماید.

امضاکنندگان این نامه با بررسی گزینه‌های مختلف تصدّی ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر سیداحسان خاندوزی، استاد دانشگاه، را به عنوان یک اقتصاددان جوان و انقلابی که تجربه‌های علمی-دانشگاهی، سیاستگذاری و مدیریتی موفقی را در عرصه‌های مختلف بویژه در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سال 1385داشته‌اند، به عنوان گزینه ریاست مرکز ‌پژوهش‌های مجلس جهت هدایت و راهبری امور پژوهشی این مرکز در راستای تحقق اولویت‌های مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم معرفی می‌نمایند.

انتظار می‌رود این مرکز با افزایش تعامل با نخبگان حوزوی و دانشگاهی و شاخص‌سازی در باب فرمایشات مقام معظم رهبری بویژه در حوزه عدالت، در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی ایفای نقش نماید.

در پایان ذکر این نکته ضروی است که این پیشنهاد به دور از هرگونه اهداف سیاسی یا حزبی مطرح شده و صرفاً به عنوان یک پیشنهاد از سوی جامعه دانشگاهی با هدف توفیق مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات مردم ارائه می‌گردد.

امید است دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان مجلسی در تراز انقلاب اسلامی، در پیشبرد اهداف نظام و خدمت خالصانه به مردم موفق و پیروز گردد.

امضاکنندگان:

حجت الاسلام دکتر محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، دانشیار دانشگاه فردوسی و نماینده مجلس شورای اسلامی
حجت الاسلام دکتر سیدعباس موسویان، استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
دکتر محمد هادی زاهدی‌وفا، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
دکتر سیدمحمدرضا سیدنورانی، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی (ره)
دکتر احمد شعبانی، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
دکتر سید مهدی زریباف، رییس مرکز تحقیقات مدل‌ها و مبانی اقتصاد
دکتر عادل پیغامی، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
دکتر مهدی طغیانی، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان و نماینده مجلس شورای اسلامی
دکتر روح الله ایزد خواه، مدرس دانشگاه و نماینده مجلس شورای اسلامی
دکتر حسین حسین‌زاده، صاحب نظر حوزه انرژی و نماینده مجلس شورای اسلامی
دکتر میثم لطیفی، رییس و دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
دکتر محمد جواد شریف‌زاده، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
دکتر علی طوسی، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی
دکتر محمد هادی همایون، رییس و استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
دکتر صمد عزیز نژاد، مدیر مالی دیدبان شفافیت و عدالت
دکتر محمد جعفری، رییس پژوهشکده امنیت اقتصادی تدبیر
دکتر شهید شاطری پور، رئیس پژوهشکده حقوق جزا و جرم شناسی پژوهشگاه قوه قضائیه
دکتر بهزاد بابازاده، عضو هیآت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رضوی
دکتر محمد نعمتی عضوهیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
دکتر داریوش حسنوند، عضو هیات علمی دانشگاه لرستان
دکتر محمد رضا شکوهی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت
دکتر محمد شیرجیان
دکتر ابوذر گوهری، دانشیار دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
دکتر کمیل قیدرلو، عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
دکتر یاسر مرادی، دانشگاه خاتم
دکتر فاضل مریدی، پژوهشکده سیاستگذاری علم و فن‌اوری دانشگاه شریف
دکتر روح الله ابوجعفری، عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فن‌اوری
دکتر اسدالله احمدوند، عضو هیات علمی دانشگاه ایوانکی
دکتر هادی آجیلی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی
دکتر وحید ارشدی، عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی
دکتر مهدی اخوان، عضو اندیشکده حکمرانی انفال
دکتر علیرضا تمییزی، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور
دکتر حسن حیدری، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس
 دکتر حسین دهقان، کارشناس ارشد بانک مرکزی
دکتر داوود رحیمی، عضو هیات علمی دانشگاه شاهد
دکتر محمد جواد رضایی، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد
حسین زندی، پژوهشگر اقتصاد ایران در حوزه نظام پولی
دکتر محمد سلیمانی، عضوهیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
یاسر سلیمانی، معاون پژوهشکده امنیت اقتصادی تدبیر
 سعید عبدی، دانشگاه امام حسین علیه‌السلام
دکتر علی اصغر سعدآبادی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی
دکتر علی سعیدی، عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه قم
دکتر سعید شوالپور، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت
 دکتر حامد طاهری، دانشگاه آزاد اسلامی
دکتر علی طاهری فرد، رییس مرکز مطالعات انرژی سبحان
وحید عزیزی، پژوهشگر اقتصادی در حوزه مالیات
دکتر مصطفی علمی مقدم، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور
سید محسن علوی‌منش، پژوهشگر اقتصاد ایران
دکتر علی قاسمی، کارشناس ارشد بانک مرکزی
دکتر سید مهدی غمامی، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق‌ علیه‌السلام
دکتر محمد کاشیان، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه سمنان
دکتر حمیدرضا مقصودی، عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه قم
دکتر مهدی موحدی، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد
دکتر روح الله مهدوی، معاون تحقیقات کاربردی موسسه سبحان
 دکتر سید محمد میرهاشمی، مدیر دپارتمان مدلسازی اقتصادی موسسه سبحان
دکتر مهدی نادری، عضو هیأت علممی دانشگاه شاهد
دکتر ابراهیم ولی پور پاشا، عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس مجلس شورای اسلامی قالیباف مجلس یازدهم هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه نماینده مجلس شورای اسلامی عضو هیات علمی دانشگاه عضو هیأت علمی دانشکده مجلس شورای اسلامی مرکز پژوهش های مجلس انقلاب اسلامی مرکز پژوهش ها دانشگاه شاهد اسلامی دکتر دکتر مهدی اولویت ها دکتر محمد دکتر سید دکتر علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه دیدارهای سال جدید با معاونت‌ها و مراکز سازمان مرکزی، صبح امروز با حضور در معاونت علوم پزشکی، با معاون، مدیران و کارکنان این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این نشست با قدردانی از زحمات و خدمات دکتر نفر در معاونت علوم پزشکی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تنها مؤسسه غیردولتی کشور است که در آموزش پزشکی فعالیت دارد و ان‌شاءالله در سال جاری شاهد یک جهش در این حوزه باشیم. افزایش دوبرابری تخت‌های بیمارستانی در تهران، یکی از بخش‌های جدی برنامه پنج ساله این معاونت است که نشان از اهمیت حوزه بهداشت و درمان در دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

دکتر طهرانچی با اشاره به قرار گرفتن رشته روانشناسی بالینی و دامپزشکی ذیل معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: حوزه سلامت دانشگاه آزاد اسلامی یک مدیریت جامع دارد و می‌تواند کارهایی انجام دهد که نظام گسسته قادر به آن نیست. ویژگی دانشگاه آزاد اسلامی این است که از هر دو وزارت علوم و بهداشت، رشته و دانشجو دارد. این موضوع باعث شده از حوزه علوم پزشکی برای دیگر حوزه‌ها الگو بگیریم. به عنوان نمونه؛ امروز مفهوم عرصه و پایه در حوزه مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و این مدارس عرصه تعلیم و تربیت هستند. بدین ترتیب معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت همزمان امور مربوط به حوزه آموزش و پرورش و وزارت علوم را پیگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این اتفاق باید با شتاب بیشتری در حوزه روانشناسی بالینی، دامپزشکی و مهندسی پزشکی رخ دهد و اساتید این رشته‌ها به دو گروه عرصه و پایه تقسیم شوند. در مرحله بعدی نیز با تقویت رشته زیست‌شناسی باید بخشی از این رشته که مربوط به حوزه علوم پزشکی است، در این قالب قرار گیرد. نگاه ما در دانشگاه آزاد اسلامی این است که برای رشته‌های تحصیلی پیشران‌های موضوعی داشته باشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های رشته روانشناسی گفت: بخشی از اعضای هیأت علمی روانشناسی مأمور به حوزه علوم پزشکی هستند. بخشی از روانشناسی که مربوط به حوزه دانش آموزان و مدارس می‌شود نیز ذیل دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی و بخش دیگر نیز ذیل معاونت علوم انسانی و هنر قرار دارد اما نباید خط و مرزی بین آنها باشد.

وی افزود: امسال باید تحرکات جدی در حوزه علوم پزشکی داشته باشیم چرا که هزینه‌های این حوزه افزایش یافته و برای جبران آن، باید تدبیر کرد. به همین دلیل، موضوع «عرصه و پایه» یک برنامه جدی در دانشگاه آزاد اسلامی است. این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاهی که جامع رفتار می‌کند، می‌تواند برای کشور فرصتی به وجود آورد که بتوانیم از این الگو در جاهای دیگر استفاده کنیم.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: تجربه دانشگاه آزاد اسلامی نشان داد که دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند از وزارت علوم رشته بگیرند تا ضعف‌های جدی نظام آموزشی در تربیت نیروی انسانی رفع شود. واقعیت این است که سبد حوزه علوم پزشکی باید اقتصادی شود چرا که برخی رشته‌های این حوزه بسیار پرهزینه است و می‌توان از طریق رشته‌های دیگر، درآمدزایی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه آنچه مسائل اقتصادی را حل می‌کند، برنامه داشتن و حرکت رو به جلوست، گفت: یکی از موضوعات مهم در دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به حوزه معیشتی است. معیشت کارکنان تصویری از ارزش‌آفرینی آنان است و به همین دلیل هرچه ارزش‌آفرینی بیشتر باشد، پاسخ آن نیز در معیشت دیده می‌شود. به عنوان مثال؛ باغ کشاورزی که قنات خود را لایروبی نکند، بعد از چند سال خشک خواهد شد. باید به ارزش‌آفرینی سیستم ازجمله برخورد با دانشجو، کیفیت امور، بیمارستان‌ها و... توجه داشت. اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی یک اقتصاد دولتی و یارانه‌ای نیست؛ بلکه اقتصاد تلاش و تدبیر است.

وی ادامه داد: همه اجزای سیستم باید ارزش‌آفرینی کنند. در این صورت، می‌توان بازخورد آن را در بهبود معیشت دید. ارتقای معیشت در دانشگاه «به فرموده» نیست بلکه بازتاب عمل فردی مجموعه مدیران و کارکنان است. به عنوان نمونه؛ اجرای طرح پویش اشتغال بعد از چهار سال تصویر جدیدی از دانشگاه آزاد اسلامی را در جامعه شکل داده و جوانان فضای این دانشگاه را فضای اشتغال، نوآوری، کارآفرینی و... می‌دانند. در ایجاد فضای جدید تلاش‌های شبانه روزی و زحمات زیادی کشیده شده و این اقدام باعث شد هرساله بر تعداد دانشجویان ورودی دانشگاه آزاد اسلامی افزوده شود.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: در دهه گذشته، 5 سالی را تجربه کردیم که سالانه 150 هزار دانشجو کاهش می‌یافت اما در 5 سال بعدی که در آن قرار داریم، به همان اندازه به جمعیت دانشجویی اضافه می‌شود. این امر نتیجه همت مجموعه کارکنان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است. تغییر سخت است اما باید محکم پای آن بایستیم. این تغییر رویه‌ها باعث افزایش اعتماد مردم به دانشگاه آزاد اسلامی شده است. افزایش اعتماد نیز منجر به رونق دانشگاه و رونق دانشگاه نیز منجر به بهبود و ارتقای معیشت می‌شود. بنابراین موضوع معیشت، کنش خودمان است.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از وضعیت این حوزه ارائه کرد و گفت: برنامه جدی معاونت علوم پزشکی دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزش و خدمات‌رسانی بهداشتی و سلامتی است.

همچنین فرهاد ادهمی مدیرکل توسعه آموزش و امور دانشجویان، خانم دکتر وحدت مدیر خدمات سلامت و بیمارستان‌ها، خانم شریعتمدار رئیس اداره تجهیزات پزشکی، مرجانی مشاور حوزه دامپزشکی و خانم هاشمی مشاور حوزه روانشناسی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارش‌هایی درخصوص فعالیت‌ها و اقدامات حوزه‌های متبوع خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟