Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به معرفی دستاودرهای علمی و پژوهشی این دانشگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین حسینی تودشکی در مراسم نمایشگاه ۳۰ طرح و دستاورد جهت پیشگیری و تشخیص بیماری حاصل از ویروس کرونا که پیش از ظهر امروز در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: چهار سال است که با دانشگاه علوم پزشکی خواهرخوانده هستیم و دو جشنواره مشترک فناوری برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دانشگاه امیرکبیر با داشتن ۱۳ هزار دانشجو کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خوبی در همه عرصه‌ها انجام می‌دهد. و ۱۸ دانشکده در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: در حوزه مهندسی پزشکی از ۳۰ سال قبل دانشکده دارین و فعالیت‌های دانشگاهیان در این عرصه خوب است. رتبه جهانی دانشگاه در QS، عدد ۴۴۷ است.

حسینی تودشکی ادامه داد: مرکز فناوری دانشگاه امیرکبیر در سال ۷۹ افتتاح شده است. تیم‌های فعالی در مراکز نوآوری وجود دارند. تعداد ۲۲۷ واحد فناور، ۵ مرکز نوآوری، ۴ شتاب‌دهنده و ۱۰ r&d در دانشگاه امیرکبیر فعالیت می‌کند‌.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط مراکز نوآوری با دانشکده‌ها بسیار خوب است و واحدهای فناور در این مجموعه‌ها فعال هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: شرکت‌های این دانشگاه در راستای مقابله با کرونا خوب عمل کردند. یکی از شرکت‌ها اسپری و فوم ضدعفونی کننده با قابلیت افزایش ۳ برابری تولید دارد. همچنین دستگاه «پالس اکسیمتر انگشتی» توسط دانشگاهیان امیرکبیر برای مقابله با کرونا ساخته شده است.

حسینی تودشکی ادامه داد: برخی از شرکت‌های مرتبط با کرونای دانشگاه امیرکبیر به صورت غیرمستقیم خدمات‌رسانی داشتند.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهندسی پزشکی فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید

سال ۱۴۰۲ یکی از سال‌های پرتلاش ایران در تحقق مبحث چهارم سند تحول در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می‌آید و دانشمندان فضایی ما چندین ماهواره را با اهداف مختلف در این سال با موفقیت به فضا پرتاب کردند.

به گزارش ایسنا، این پیشرفت‌ها تا جایی بوده که حالا ایران جزو ۶ کشور دارای این فناوری قرار گرفته است. در ادامه ویدیویی از دستاوردهای هوافضای کشورمان در ۱۴۰۲ را مشاهده کنید:

منبع: کانال لشکر قدس

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)