Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:04:04 GMT

آتش به باغستان قزوین هم رحم نکرد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۶۶۲۷

آتش به باغستان قزوین هم رحم نکرد

یکی از فعالان میراث فرهنگی قزوین از وقوع آتش‌سوزی در آبادترین نقطه‌ی باغستان سنتی قزوین یعنی در بخش جنوبی باغستان خبر داد، محوطه‌ای تاریخی که تا کنون به عنوان بکرترین نقطه از باغستان قزوین معرفی می‌شود.

سعید زارع‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که علفزارهای خشک در بخش جنوبی باغستان سنتی قزوین – شنبه ۲۴ خرداد – به دلیلی که هنوز مشخص نیست، در آتش سوخت، ادامه می‌دهد: بخش جنوبی باغستان که در واقع بخش میانی نعل اسب مانند باغستان و حتی آبادترین بخش باغستان سنتی است، یا از سرتفریح برخی افراد شاید هم به دلایل عمدی در آتش سوخت، می‌گوید: سال گذشته و درست در خرداد ماه این بخش از باغستان در آتش سوخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از دلایل وقوع این آتش‌سوزی را علف‌های هرز، رفتارهای عمدی برخی افراد یا تفریح جوانان منطقه می‌داند و ادامه می‌دهد: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که این محوطه‌ها باید توسط کشاورزان بیشتر رسیدگی شوند، زمین‌ها باید بیل بخورند و علف‌های هرز از زمین‌ها جدا شوند، اما متاسفانه صاحبان برخی از باغ‌ها توجهی در این زمینه ندارند و این خود می‌تواند یکی از عوامل آتش‌سوزی‌های گسترده در محوطه‌های سبز به خصوص باغستان سنتی و طبیعی و قزوین باشد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

آتش‌سوزی باغستان قزوین در خرداد ۱۳۹۸

وی با اشاره به این‌که نقطه‌ی آتش گرفته در ۲۴ خرداد، درست همان نقطه‌ی آتش‌گرفته در اواسط خرداد سال گذشته است، می‌افزاید: در این منطقه درخت‌هایی که قدمت‌شان بالای ۲۰۰ سال است قرار دارند، محدوده‌ای که از یک سال گذشته محل مناقشه برای عبور پل امام رضا (ع) است که در صورت اجرایی شدن‌اش می‌تواند باعث از بین رفتن بخش زیادی از باغستان سنتی باشد، اما متاسفانه در طول دو سال گذشته آن منطقه که جزو سرسبزترین لکه‌های باغستان است، آتش می‌گیرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

آتش‌سوزی در باغستان قزوین در خرداد ۱۳۹۹

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باغستان سنتی قزوین آتش سوزي قزوين باغستان قزوین باغستان سنتی سال گذشته آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین

آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین باعث ایجاد دود غلیظی شده است، رسانه‌ها می‌گویند دیل یکی از شرکت‌هایی است که برای اوکراین سامانه‌های پدافندی تولید می‌کند.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • (ویدئو) تصاویر جدید از امامزاده ابراهیم شفت پس از آتش سوزی
  • فیلم/ آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین