Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:59:13 GMT

تعامل با دانشجویان غیرایرانی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۷۰۹۱

تعامل با دانشجویان غیرایرانی ضروری است

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان روز یکشنبه در دیدار با  عزیزالله حبیبی، رییس دانشگاه خوارزمی درباره ظرفیت‌های موجود جهت برطرف کردن نیازهای متقابل در عرصه روابط فرهنگی بین‌المللی، تاکید کردند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط فرهنگی ایران و کشورهای خارجی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مرکز دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی به جهانیان را دنبال می‌کند که این مهم از طریق امضا و انعقاد موافقتنامه و تفاهمنامه ها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکمان یادآور شد: رایزنان فرهنگی ایران با نظارت این سازمان به گسترش و تحکیم پیوندهای اسلامی در خارج از کشور می‌پردازند و توانسته‏‌اند با توجه به جایگاه و رشد علمی روزافزون و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‏‌های سراسر کشور، نسبت به گسترش همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی بین ایران و سایر کشورها اقدام کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد بروشوری از اهم فعالیت‌های دانشگاه خوارزمی تهیه و برای توزیع در خارج از کشور به زبان‌های دیگر، ترجمه شود.

وی تأکید کرد: دانشگاه خوارزمی می‌تواند پایگاه‌های اینترنتی را که به عنوان مرجع در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌گیرد به زبان‌های مختلف دنیا به روزرسانی کند تا تعامل روزافزون را میان دانشجویان غیرایرانی با این دانشگاه داشته باشیم.

ابراهیمی‌ترکمان اظهار داشت: اگر قرار است دانشگاهی داشته باشیم که در عرصه بین‌المللی گام بردارد باید زمینه زیرساخت‌های ارتباطات خارجی و بین‌المللی (ارتباط با دانشجویان غیر ایرانی) را مهیا سازیم.

وی با ابراز خرسندی از همکاری دانشگاه خوارزمی با دانشگاه‌های اتریش گفت: برخی کشورهای اروپایی در شرایط مختلف روابط مطلوبی با ایران داشتند و موضع‌گیری‌های آنها نسبت به کشور، انقلاب و نظام ایران معتدل‌تر و مناسب‌تر بوده که اتریش جزو این دسته از کشورهای اروپایی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه‌های همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه خوارزمی اشاره و بر ضرورت تشکیل کارگروهی فی مابین تأکید کرد. 

تاکید بر برداشتن گام‌های سازنده برای تحقق برنامه‌های علمی و فرهنگی مشترک

براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان سیر تحولات دانشگاه خوارزمی تا یکصد سالگی آن گفت: دانشگاه خوارزمی، اولین نهاد آموزش عالی در ایران که در سال ۱۲۹۷ شمسی در تهران تأسیس شده است و با هدف کمک به تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران، رسالت خطیر تربیت دانشجو و پژوهشگر را در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته‌های مختلف توسط مدرسین و اساتید فرهیخته خود برعهده دارد.

عزیزالله حبیبی اظهار کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه خوارزمی بر سر برنامه‌های علمی و فرهنگی مورد علاقه طرفین اشتراک نظر دارند و می‌توانند در این مسیر گام‌های سازنده‌ای بردارند.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: دانشگاه خوارزمی در حال حاضر جزء ۲۰ دانشگاه برتر کشور و نخستین دانشگاه مدرن ایران است. همچنین با هدف تقویت علمی و اعتبار دانشگاه در عرصه بین‌المللی، ارتباطات گسترده‌ای را با سایر کشورها برقرار کرده است.

وی به سیاست وزارت علوم برای تقسیم وظایف دانشگاه‌های کشور از جمله خوارزمی برای ارتباط با دانشگاه‌های جهان اشاره و خاطرنشان ساخت: دانشگاه خوارزمی با بیش از ۱۲ مرکز و پژوهشکده مسئولیت ارتباط با دانشگاه‌های کشور اتریش را بر عهده گرفته است. در این راستا، سعی کردیم فعالیت‌های خود را ساماندهی کنیم و در خصوص موضوعات مورد نیاز فعال باشیم.

دانشگاه خوارزمی در یک نگاه

دانشگاه خوارزمی، اولین نهاد آموزش عالی در ایران که در سال ۱۲۹۷ شمسی در تهران تاسیس شده است هم اکنون در آستانه جشن یکصدمین سالگرد تاسیس خود، چهره های ماندگار علمی و مفاخر تاریخی خود را به کشور معرفی می نماید و با هدف کمک به تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران، رسالت خطیر تربیت دانشجو و پژوهشگر را در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف توسط مدرسین و اساتید فرهیخته خود برعهده دارد و در حال حاضر جزو ۲۰ دانشگاه برتر کشور و نخستین دانشگاه مدرن ایران می باشد.

همچنین با هدف تقویت علمی و اعتبار دانشگاه در عرصه بین المللی، ارتباطات گسترده ای را با ۲۲ کشور دیگر برقرار نموده است.

برچسب‌ها دانشگاه خوارزمی رایزنی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابوذر ابراهیمی ترکمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی رایزنی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابوذر ابراهیمی ترکمان دانشگاه خوارزمی رایزنی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابوذر ابراهیمی ترکمان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانشگاه خوارزمی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست.

حسین باهوش در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با وی به ایسنا گفت: هر چه قدر بتوانیم چتر حوزه دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی را در شهرستان باز کنیم، قطعاً هویت منطقه حفظ و ظرفیت‌های شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص روند احیای دانشگاه پیام نور و اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: ۲ سال پیش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور رشتخوار که در آستانه جمع‌آوری بود با ۱۵۰ دانشجو مجدداً احیا شد و امسال قریب به ۵۰۰ دانشجو دارد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه همین امر باعث شد این دانشگاه رتبه برتر جذب بیشترین دانشجو در استان را از آن خود کند، اذعان کرد: ما به جد پیگیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رشتخوار هستیم و با تمام توان و ظرفیت برای فعال شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز شهرستان است باید توسط کارشناسان شناسایی شود و همان رشته‌ها آموزش داده شوند.

باهوش خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش، مدیران شرکت‌های فولادی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار گردید قرار بر این شد که نیروهای بومی مرتبط با نیاز شهرستان آموزش داده شوند و به محض راه‌اندازی صنایع فولادی، نیروها به شرکت‌های مربوطه تزریق شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه افزود: رشتخوار در حال پیشرفت و توسعه در مسیر صنعتی شدن است و در آینده نزدیک منطقه متحول شده و چرخه‌های تولید فولاد راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد به سمت رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی پیش برویم و نیروهای ماهر برای شهرستان آموزش دهیم.

باهوش راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد باید تربیت دانشجو در این منطقه باشد که در ابتدا باید رشته‌های مرتبط شناسایی شده و بعد فضاهای آموزشی لازم و اساتید مربوطه تأمین شوند.

وی با بیان اینکه رشتخوار سرشار از استعدادهای ناب علمی و جوانان مستعد است، اذعان کرد: ارتقای توان کمی و کیفی دانشگاه‌ها در جای جای این شهرستان ضروری است و باید در اولویت اول برنامه‌های توسعه‌ای مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی