Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه کارگروه توانمندسازی جامعه هدف روستایی در معرض خطر تخریب و مهاجرت فرست و پیشگیری از رشد بافت های ناکارآمد(حاشیه نشین) استان در دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، در این جلسه مهمترین علل و عوامل مهاجرت روستاییان و راهکارهای توانمندسازی جامعه هدف مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مسلم محمدیاران در این نشست با اشاره به تبعات منفی حاشیه نشینی بر مناسبات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی تصریح کرد: متأسفانه بر اساس داده های آماری بیشتر جرائم و آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهرها و روستاها حادث می شود و این معضل باعث گردیده این مناطق عمدتا در ردیف خاستگاه های بروز و شکل گیری برخی جرائم خطرناک و سازمان یافته تعریف شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، با تأکید بر تعامل و هم افزایی دستگاه های ذی ربط در این حوزه خاطرنشان کرد:پیشگیری از وقوع جرم زمانی موفق خواهد بود که دستگاهها متولی، هم افزایی داشته باشند و از اقدامات جزیره ای و موازی کاری پرهیز نمایند.

وی افزود: اکثر جرائمی که در استان رخ می دهد در ردیف جرائم خرد بوده و  عمدتا از  احساس فقر ناشی می شود نه خود فقر.

این مقام قضایی عنوان کرد: فرصت های استان در بحث کشاورزی بالاست و با توجه به اشتغال اغلب مردم به امور کشاورزی و علیرغم اقدامات خوبی  کهتوسط دستگاهها صورت پذیرفته اما  در نتیجه بررسی های صورت گرفته در شورای قضایی و بر اساس ماحصل داده های آماری تعداد بالای مصادیق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی حکایت از آن دارد که علیرغم تخصیص اعتبارات مناسب در سالهای گذشته و تلاش دستگاه های متولی در استان،  همچنان با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

زارعی شهردار بجنورد در ادامه ضمن ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت مناطق حاشیه نشین شناسایی شده در مرکز استان از برقراری گشت های مشترک نظارتی جهت اعمال مراقبت های لازم و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق حاشیه نشین خبر داد.

احمدآبادی  مدیر ترویج جهاد کشاورزی نیز با ارائه توضیحاتی درباره نحوه اجرای وظایف دستگاه ها در امر توانمندسازی جامعه روستایی در خطر تخریب و مهاجرت گفت: ورود به حوزه حاشیه نشینی و انجام اقدامات پیشگیرانه، نظارت ها و اعمال مراقبت های مستمر و پیوسته را می طلبد و ما در این حوزه آماده ارائه هر گونه همکاری هستیم.

تقویت کمی و کیفی گشت های مشترک نظارتی بازدارنده  از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی واقع در حریم شهرها توسط نمایندگان شهرداری، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی(امور اراضی)، راه و شهرسازی ،ارائه  فهرست روستاهای مهاجرفرست  منطبق با آخرین معیارها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،برگزاری  دوره های آموزشی مرتبط با حرفه آموزی های تخصصی و کاربردی و اجرای طرح های مرتبط با توسعه صنایع دستی و گردشگری(اکوکمپ)، پرورش و نگهداری دام و طیور ،آموزش مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و نیز احداث گلخانه با استفاده از تسهیلات کم بهره در روستاهای مهاجر فرست متناسب با شرایط و پتاسیل های موجود در هر روستا برخی از مصوبات این نشست به شمار می رفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهاجرت توانمندسازی روستاییان توانمندی راهکار توانمندسازی جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها