Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک کرمانشاهی که به کرونا مبتلا شده، در حالی که خودش تحت درمان است بیماران را ویزیت می‌کند و در مورد این بیماری هشدار می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز, اگر در این روزهای کرونایی وقتی به خاطر گرمای هوا، ماسک و دستکش‌ نمی‌پوشید فقط چند لحظه به کادر درمانی فکر کنید که 116 روز است از صبح تا شب با ماسک و دستکش‌های چندلایه‌ای به مداوای بیماران کرونایی مشغول هستند، قطعا از این کارتان پشیمان می‌شوید و بیشتر موارد بهداشتی رعایت می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراموش نکنید زمانی که کرونا کسب و کار بعضی ها را به تعطیلی کشاند و از ترس عدم ابتلای به این بیماری همه به قرنطینه خانگی رفتیم، این کادر درمان بودند که ایثارگرانه برای نجات عزیزان ما که به کرونا مبتلا شده بودند ایستادند و جنگیدند.

آنها جان خود را به خطر انداختند و به پیشواز بیماری رفتند؛ بسیاری از پزشکان و پرستاران فداکار در حین مراقبت از بیماران خودشان هم گرفتار این بیماری ناشناخته شدند.

یکی از این پزشکان فداکار کرمانشاهی  محمدحسین زمانیان، فوق تخصص بیماری‌های عفونی است که به طور مستقیم نقش اثرگذاری در مداوای مبتلایان به ویروس کرونایی در بیمارستان گلستان دارد؛ این دکتر وظیفه شناس هم با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کن، اما در بیمارستان گلستان با آنژیوکت در دست، مشغول مداوای بیماران است.

 محمد حسین زمانیان در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص وضعیت خودش اظهار داشت: از جمعه هفته گذشته به ویروس کرونا مبتلا شدم و در بیمارستان هم تحت درمان قرار دارم و هم بیماران را مداوا می کنم.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: از اول اسفندماه مشغول خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان گلستان هستم و بار اول پس از ۳۷ روز خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا به منزل رفتم و بار دوم بعد از ۵۴ روز ماندن در بیمارستان به خانه‌ام برگشتم.

وی از نشانه‌های ابتلا شدن خود به ویروس کرونا گفت و افزود: روزهای اول با بدن درد، تب و لرز و بی حالی آغاز شد و با سرفه ادامه پیدا کرد و در حال حاضر در بیمارستان هستم.

تخت‌های بیمارستان جایی برای پذیرش بیماران ندارد

زمانیان تصریح کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کرمانشاه در حال افزایشی است و آمار نسبت به روزهای گذشته  چندین برابر شده است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیان داشت: مردم با این احساس که بیماری سبک شده بدون پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک در بازار و خیابان ها راه می روند و این بسیار خطرناک است.

وی عنوان کرد: آمار مبتلایان و مرگ و میر در استان بیش از حد زیاد شده، به طوری که در حال حاضر نه بخش و نه آی سی یو جایی برای پذیرش بیماران جدید ندارد.

 زمانیان گفت: در شهرستان ها به خصوص جوانرود آمار بیماران مبتلا بسیار زیاد شده و همچنین در شهرستان کرمانشاه نیز تعداد مبتلایان روز به روز در حال افزایش است

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: مردم به بیماری بی‌توجه هستند، در صورتی که باید همچون ایام فروردین در خانه بمانند و خود را قرنطینه و در صورت بیرون رفتن از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی بیان داشت: ابتلای به این بیماری شدید شده و استان کرمانشاه جزو مناطق هشدار و در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

 زمانیان افزود: با توجه به سیستم ایمنی افراد، روزهای بستری بیماران در بیمارستان متفاوت است و ممکن است، برخی بیماران دو روز، برخی یک هفته و برخی نیز حتی دو هفته در بیمارستان بستری شوند تا بهبود یابند.

برخی بیماران دوبار به کرونا مبتلا شده بودند

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: امکان درگیری مجدد مبتلایان به ویروس کرونا کم است، مگر اینکه ویروس جدیدتری بیاید و یا ویروس تغییر پیدا کرده باشد، اما افرادی وجود داشتند که دوباره به بیماری مبتلا شدند و این بستگی به سیستم ایمنی بدن افراد دارد.

وی تصریح کرد:  قطعا درگیری افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه ای با ویروس بسیار زیاد و خطرناک تر است، اما مریض هایی هم هستند با وجود جوان بودن و بدون بیماری زمینه ای، ریه آنها شدیدا درگیر ویروس شده است.

توصیه‌های برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

 زمانیان همچنین به تلاش‌های کادر درمانی اشاره و عنوان کرد: پرستاران و پزشکان شبانه روز در حال تلاش و خدمت رسانی  به بیماران هستند. امروز با وجود اینکه آنژیوکت در دستم است، اما بیماران را ویزیت کردم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر مردم می خواهند که بیماری کم شود باید رعایت کنند و تا می توانند از منزل خارج نشوند و در صورت مبتلا شدن خود را در منزل قرنطینه کنند.

زمانیان با اشاره به اینکه به هیچ وجه نباید دست ها را به چشم ها، دهان و بینی زد، زیرا که اصلی ترین راه انتقال ویروس کرونا به بدن این نواحی از صورت است، بیان کرد: اگر دست آلوده به این ناحیه از صورت بزنیم و یا آن را لمس کنیم ویروس وارد گلو شده و منجر به ذات الریه می شود.

زمانیان با بیان اینکه افراد دارای بیماری های زمینه ای باید بیشتر مراقب باشند، گفت: افراد دارای بیماری زمینه ای، باید بیشتر مراقب خود باشند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه مردم باید در مقابل بیماری کرونا، نسبت به یک دیگر احساس مسئولیت کنند، افزود: تمام افراد باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرند و اگر کسی علائم کرونا داشت، از بقیه افراد باید جدا شود.

وی تاکید کرد: مردم باید  فاصله ۱.۵ متری در معابر عمومی را رعایت کنند و از ماسک معمولی برای جلوگیری از انتشار قطرات عطسه  استفاده کنند و و دستها را مرتب شست و شو دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فوق تخصص بیماری های عفونی ویروس کرونا رعایت کنند کرونا مبتلا زمینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس