Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو طرف تولیدکننده و مصرف کننده در موضوع میوه از قیمت ها ناراضی هستند و هر دو طرف به خاطر وجود دلالان رقم زیادی را متضرر می شوند اما در نهایت سود تولید میوه در جیب دلالان می‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تابستان همواره با طعم انواع و اقسام میوه های تابستانی همراه است اما این روزها قیمت میوه  آنقدر افزایش پیدا کرده است که تقریباً می توان گفت همه میوه ها در خانواده میوه‌های لوکس قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی قیمت کشف میوه و تره بار در هفته آخر خرداد ماه در سطح خرده فروشی نشان می دهد که نرخ برخی میوه‌های تولید داخل در سطح خرده فروشی تا 60 هزار تومان بالا رفته است.

در همین راستا قیمت هر کیلوگرم لیمو ترش نیز بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران 15 تا 20 هزار تومان اعلام شده اما در خرده فروشی ها لیموترش تا 50 هزار تومان نیز به فروش می رسد.

اگرچه قیمت زردآلو در بیشترین حالت 32 هزار تومان اعلام شده است اما این روزها زردآلو با قیمت 55 هزار تومان هم در سطح شهر به فروش می رسد.

بررسی ها نشان می دهد در شرایطی دست غالب مردم از بیشتر میوه ها کوتاه شده است که این میوه ها در پای درختان با رقمی بسیار کمتر از نرخ تره بار از کشاورزان خریداری می شود.

از طرف دیگر بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، خرده فروشان در نهایت می توانند تا 35 درصد بیشتر از قیمت تره بار محصولات خود را به فروش برسانند اما این رقم گاهی تا دو برابر نیز افزایش پیدا می کند.

 

 

بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال و پرتقال تو سرخ  6تا 10 هزار تومان، خیار رسمی 2 هزار و 500 تومان تا 5 هزار تومان، دستنبو 2 هزار و 500 تا 5 هزار تومان، زرد آلو شیراز 20 تا 32 هزار تومان، زرد آلو کاشان 7 تا 14 هزار تومان، سیب قرمز لبنانی 8 تا 12  هزار تومان، سیب زرد لبنانی 9 تا 15 هزار تومان، گریب فروت تو سرخ 4 تا 6 هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز برقان 7 تا 13 هزار تومان، گوجه سبز شمال 2 تا 10 هزار تومان، موز 9 تا 14 هزار تومان و هندوانه هزارو 200 تا 2 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

بنابراین گزارش قیمت هر کیلوگرم پیاز در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران هزارو 500 تا 3 هزار و 500 تومان، سبزی جور 2 تا 4 هزار تومان، سبزی خوردن 3 تا 4 هزار و 500 تومان، سیب زمینی‌نو 2 هزار و 500 تومان تا 4 هزار و 500 تومان، سیب زمینی 2 هزار و 500 تا 4 هزار و 500 تومان و گوجه فرنگی بوته رس هزار و 500 تومان تا 3 هزار تومان است.

بررسی های میدانی نشان می دهد درحالی که هرکیلوگرم گیلاس درجه یک در محل تولید 7 تا 8 هزار تومان قیمت دارد که این محصول تا به دست مصرف کننده برسد تا 45 هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

دلالانی که میوه ها را از پای درخت به صورت صندوقی خریداری می کنند قیمت هایی را برای میوه ها تعیین می کنند که در نهایت با سود 500 درصدی آن را به فروش برسانند.

دو طرف تولیدکننده و مصرف کننده در موضوع میوه از قیمت ها ناراضی هستند و هر دو طرف به خاطر وجود دلالان رقم زیادی را متضرر می شوند اما در نهایت سود تولید میوه در جیب دلالان می‌رود.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: قیمت هر کیلوگرم هزار و 500 تومان فروش می رسد هزار تومان تا 4 هزار تره بار میوه ها دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خرید تابستانی بارسلونا مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا با مشکلات مالی عدیده دست به گریبان است که بار دیگر به این باشگاه قدرت مانور زیاد در انتقالات را نخواهد داد. بارسا باید چند بازیکن خود را بفروشد تا بتواند به فرمول یک در برابر یک لالیگا برسد. اینکه در ازای یک فروش بتواند بازیکنی جدید بخرد ولی فعلا تراز دستمزدها به حدنصاب لالیگا نرسیده است.

بارسا قصد دارد در تابستان پست هافبک دفاعی خود را تقویت کند. اوریول رومئو ستاره مورد انتظار نشان نداد و به همین دلیل دو گزینه جاشوا کیمیش و گیدو رودریگز روی میز هستند. 

کاپیتان بایرن قیمت بالایی دارد و جذب او بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل بارسا تمرکز خود را روی گیدو رودریگز آرژانتینی گذاشته که در پایان فصل بازیکن آزاد خواهد بود و خرید او هزینه‌ای نخواهد داشت. اسپورت و موندو دپورتیوو نوشته‌اند انتقال هنوز نهایی نشده، ولی بارسا بیش از نیمی از مسیر را طی کرده و به احتمال فراوان گیدو را باید اولین خرید تابستانی بارسلونا دانست.

گیدو رودریگز از سال 2020 برای بتیس بازی می‌کند و فصل جاری در 25 بازی 1956 دقیقه در زمین بوده، دو گل زده و یک پاس گل نیز داده است. او 29 بازی ملی نیز برای تیم ملی آرژانتین انجام داده است.

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • دو ستاره خارجی لیگ برتری در سبد خرید تابستانی پرسپولیس
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • بارسلونا اولین خرید تابستانی را مشخص کرد
  • اولین خرید تابستانی بارسلونا مشخص شد
  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟