Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@00:13:55 GMT

جشنواره صنایع دستی در اصفهان برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۸۰۲۲

جشنواره صنایع دستی در اصفهان برگزار شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است جشنواره صنایع دستی در اصفهان مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان پیش بینی شده و از هنرمندان برتر و تولیدات برتر هنری در این رابطه تقدیر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ رشته صنایع دستی در کشور شناخته شده که از این میان ۲۰۰ مورد آن در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: شاخصه صنایع دستی اصفهان ظرافت و غلبه جنبه‌های هنری آن و زیبایی‌های خیره کننده آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌وی با بیان اینکه صنایع دستی در اصفهان برای ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده، افزود: فعالان حوزه صنایع دستی با تولید محصولات فرهنگی، خدمات بزرگی را به معیشت، اقتصاد و اشتغال استان ارائه می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به گستردگی و نفوذ صنایع دستی اصفهان در دنیا، تصریح کرد: امروزه کمتر موزه و مجموعه و ساختمان دولتی را می‌توان در دنیا پیدا کرد که نمونه‌ای از تولیدات فرهنگی و هنری اصفهان در آن وجود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی اصفهان یکی از ابزار مؤثر در توسعه و ارائه فرهنگ اسلامی، تولیدات هنری متکی بر ایمان دینی هنرمندان اصفهان را در راستای عشق و ایمان تولیدکنندگان آن به ائمه اطهار و برکت نام و یاد آن‌ها دانست.

معین با بیان اینکه آثار تاریخی اصفهان مانند نمایشگاهی از تولیدات هنری و صنایع دستی هنرمندان این شهر محسوب می‌شود، اضافه کرد: زندگی مردم اصفهان با صنایع دستی عجین شده به نحوی که نمی‌توان خانه‌ای را خالی از صنایع دستی اصفهان پیدا کرد و در بسیاری از خانواده‌ها از صنایع دستی فاخر به عنوان سر مایه ماندگار در زندگی خود بهره برداری می‌کنند.

‌وی گفت: میراث صنایع دستی مشکلات صنایع و مشاغل دیگر را نداشته، بار اضافه بر دوش جامعه و دستگاه‌های اجرایی نیست و هنرمندان فعال در این حوزه قشری خلاق، مبتکر، شریف و قانعی هستند که منشأ و عاملی برای آرامش و توسعه فرهنگی و هنری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با وجود ارائه خدمات دولتی مانند بیمه و پرداخت وام همچنان مشکلات این قشر برجای خود باقی بوده و مشکلات روزمره آن‌ها ایجاد کرده که مانع از خلاقیت، رشد و کیفیت هنری می‌شود.

وی پوشش کامل بیمه تأمین اجتماعی با کمترین سهم پرداختی توسط بیمه شده، پرداخت وام‌های ضروری با حداقل سود و کارمزد، کمک به تأمین مواد اولیه و وسایل با کیفیت بالا، پیش بینی گروه طراحی صنعتی جهت طراحی کالاهای صنایع دستی منطبق با شرایط روز و نیازهای زندگی فعلی و جلوگیری از تولید و عرضه کالاهای بی کیفیت صنایع دستی و دسته بندی کیفی آنها را عمالی کمک دهنده برای بهبود وضعیت صنایع دستی کشور دانست.

معین ایجاد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های فصلی و سالیانه و حمایت از مؤسسات و شرکت‌ها در خصوص برگزاری نمایشگاه و بازاریابی در قالب صادرات صنایع دستی را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: لازم است جشنواره صنایع دستی مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان پیش بینی شده و از هنرمندان برتر و تولیدات برتر هنری در این رابطه تقدیر شود.

وی برپایی حراج فصلی و سالیانه در خصوص تولیدات فاخر، اختصاص موزه صنایع دستی، پیش بینی تخفیف‌های ویژه برای ایجاد کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی، جلوگیری از ورود صنایع دستی دیگر کشورها به صورت انبوه، استفاده بیشتر از نظام استاد و شاگردی و ایجاد هنرستان صنایع دستی را عاملی برای جلوگیری از حذف بعضی از این رشته‌ها در اصفهان به جهت عدم وجود شاگردان علاقه مند دانست.

کد خبر 428722

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان صنایع دستی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر اصفهان صنایع دستی اصفهان صنایع دستی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار بیجار پیش از ظهر جمعه در اولین جشنواره خوشنویسی امیر نظام گروسی که در مجتمع فرهنگی و هنری امیرنظام گروسی برگزار شد اظهار کرد: خوشحالیم که برنامه‌ای در شأن این شخصیت بزرگ و چند بعدی با حضور مهمانان برجسته کشوری در شهر بیجار در حال برگزاری است.

وی افزود: امیرنظام گروسی فردی است که دارای مناصب و موقعیت‌های زیادی را داشت و در کنار این وظایف و مناصب تالیفات بی‌شماری داشته است.

محبیان اضافه کرد: تلاش می‌شود تا آثار این شخصیت بزرگ کردستانی مجدد چاپ شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد.

وی به اهمیت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ابراز داشت: این جشنواره برای پرداختن به یکی از ابعاد این بزرگ مرد است و امیدواریم با اختتامیه این جشنواره و خروجی آن با ابعاد شخصیتی این فرد و ابر مرد بیش از پیش آشنا شویم.

محبیان ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است تا چنین برنامه‌هایی در سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

وی گفت: هرگونه برنامه‌ای که در راستای شناسایی و معرفی شخصیت‌های بزرگ گروسی در بیجار برگزار شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از ادارات فرهنگی خواستار اجرای برنامه‌های بیشتر و بهتری در این حوزه هستیم.

گفتنی است؛ دکتر قلیچ خانی و شهیدانی از مهمانان کشوری و از خوشنویسان برتر کشور هستند.

کد خبر 6095624

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز