Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر از پرداخت اقساط تسهیلات ۲۴۴ هزار نفر از وام گیرندگان این صندوق در دوران کرونا به مدت سه ماه امهال خبر داد و گفت: تعاونی های حوزه تولید ماسک ،گان و مواد شوینده حدود ۵۰ میلیارد تومان تحت نظر وزارت بهداشت دریافت نمودند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی اصغرنورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از امهال پرداخت اقساط تسهیلات 244 هزار نفر از وام گیرندگان این صندوق در دوران کرونا به مدت سه ماه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوراله زاده در بروز مشکلات بوجود آمده در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید با وجود بیماری کرونا گفت: کرونا آسیب های بسیاری به کارآفرینان خرد و کوچک مورد حمایت صندوق وارد نمود. به طوریکه دربعضی از کسب وکارها آسیب های جدی و در بعضی باعث رونق و حرکت کسب وکارهای دیگری شد. به عنوان مثال صندوق کارآفرینی امید بنا به دستور دولت و بانک مرکزی سه ماه اقساط وام گیرندگان را امهال نمود، 500 میلیارد تومان از منابع ورودی صندوق که از 244 هزار وام‌گیرنده به باید به صندوق پرداخت می شد که متوقف شد. اما یک سری از تعاونی‌ها که در حوزه تولید ماسک و گان و مواد شوینده و ضدعفونی کننده فعالیت داشتند نزدیک به 50 میلیارد تومان تحت نظر وزارت بهداشت دریافت نمودند که به بعضی از واحدها تا سقف 100میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد تا در این مدت کوتاه به حالت اولیه بازگردد.

وی در ادامه افزود: یکسری از طرح‌ها که تصویب شده بود خیلی‌ها در دوران کرونا برای پیگیری آن و دریافت تسهیلات نیامدند به طوری که کرونا باعث شده بود که رفت و آمد، سخت دفترخانه ها برای ترحین ضمانت های طرح ها تعطیل و به طور کلی کسی نمی‌توانست پیگیر تسهیلات مصوب خود باشد، به طوری که صاحبان کسب و کار نیز این نظر را داشتند که اکنون که همه جا تعطیل است و کسی نمی‌تواند از محصول نهایی آنها استفاده کند چرا ما تسهیلات خود را دریافت کنیم و دغدغه بازپس دادن تسهیلات را داشته باشند.

نوراله زاده درباره آسیب دیدن گلخانه ها و پرورش دهندگان گل و گیاه گفت: در حوزه گل و گیاه و گلخانه نزدیک به 500تا 600 واحد گلخانه که در محیط های روستایی سال گذشته تأمین مالی گردیده بود متاسفانه در شرف ورشکستگی هستند، بر اساس برنامه‌ریزی این واحدها قرار بود محصولات خود را در آستانه نوروز و اعیاد شعبانیه به فروش برساند که با توجه به بروز بیماری کرونا حتی مراسم‌های جشن تولدها، عروسی‌ها و ترحیم‌ها نیز برگزار نشد که بازار پررونق برای این واحدهای روستایی محسوب می‌شد اما در حال مماشات هستیم تا به یک حالت برسیم تا بتوانیم تسهیلات پرداخت شده را باز پس بگیریم و کسب وکارشان رونق مجدد بگیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه از اهمیت فعالیت های روستایی وتولیدات آنها افزود: صندوق کارآفرینی امید در تلاش است زنجیره تولید در روستاها بطور کامل تکمیل شده و از اتلاف محصول تولید شده کم شود، بعنوان مثال در جای یک روستایی مقداری کره محلی را عرضه می کرد محصول خوشمزه و با کیفیت بود اما اگر زنجیره تولید در آن روستا کامل بود می توانست با بسته بندی بهداشتی در مراکز عرضه و فروشگاه ها آنرا پخش و بفروش برساند.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اشتغال‌زایی تعاون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی تعاون اشتغال زایی تعاون صندوق کارآفرینی امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در این استان بدون استفاده مانده است.

اسلام جاودان خرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: صندوق ملی محیط زیست بعنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکتهای شهرکهای صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرحهای محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده ای نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی های محیط زیست و طرحهایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می شود.

جادودان خرد تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح ها و پروژه‌های حافظ محیط زیست در حوزه های صنعتی، کشاورزی، طرحهای کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاههای تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت های صنعتی و  فرمانداران می توانند نسبت به معرفی طرح های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت راهنمایی های لازم مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق