Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@10:41:51 GMT

مهمترین چالش های امروز صنعت برق

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۸۲۷۴

مهمترین چالش های امروز صنعت برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد بهینه‌سازی مصرف انرژی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در مدیریت صنعت برق دانست و گفت: احتمال خاموشی،‌ کمبود نقدینگی و پایین بودن بهره ‌وری سرمایه، از جمله مهمترین چالش‌های امروز صنعت برق است.

به گزارش جماران، ابوالفضل اسدی در سیزدهمین نشست آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد با اشاره اهمیت رسالت اصحاب رسانه برای روشنگری افکار عمومی، اظهار کرد: توسعه فرهنگ عمومی نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که استان یزد با شرکت‌های برق منطقه‌ای استان‌های همجوار از طریق ۱۱ خط انتقال و فوق توزیع ارتباط مستمر دارد، افزود: پیک نیاز مصرف انرژی استان یزد در سال ۹۷، ۱۵۳۸ مگاوات بوده که در زمان مشابه سال ۹۸، این میزان به ۱۶۶۸ مگاوات افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در ادامه با اشاره به ثبت اطلاعات تاکنون ۶۹۴ هزار مشترک در استان یزد، گفت: حدود ۸۲ درصد مصرف کنندگان برق استان یزد صنایع و بخش کشاورزی است.

اسدی بهینه سازی مصرف انرژی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در مدیریت صنعت برق دانست و بیان کرد: احتمال خاموشی،‌ محدودیت‌های آبی و زیست محیطی، کمبود نقدینگی و پایین بودن بهره‌وری سرمایه از جمله مهمترین چالش های امروز صنعت برق در استان یزد و کشور است.

این مسئول با اشاره به ضرورت بهینه سازی مصرف کولرهای آبی، تصریح کرد: متوسط مصرف برق تابستانی در ساختمان‌های ایران بیشتر از ۴۰ درصد و در عمده استان‌های کشور بیش از ۶۰ درصد آن بار سرمایشی است که متأسفانه به دلیل اجرا نشدن کامل مبحث ۱۹ مقررات ملی انرژی و عایق کاری ساختمان‌ها و همچنین استفاده بیشتر از کولرهای گازی کم بازده،‌ شاهد افزایش بار سرمایشی در کشور هستیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: با جایگزین کردن کولرهای گازی، مصرف آب کمتر ولی مصرف برق حدود چهار  برابر کولر آبی افزایش می‌یابد.

وی تعویض موتور کولرهای آبی فعلی با کلاس A، تعویض پوشال جدید و نصب سایه بان را از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب در کولرهای آبی موجود و کاهش حدود ۲۰۰ وات برق به ازای هر کولر دانست و بیان کرد:‌ راهکارهای کاهش مصرف برق و آب در وسایل سرمایشی در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و افزایش اشتغال داخلی را به دنبال دارد.

اسدی در پایان با بیان این‌ که استان یزد در بحث بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: برخورداری از ۳۳۰ روز آفتابی در سال، وجود عرصه‌های طبیعی و هموار جهت ساخت نیروگاه‌های فتوولتایک و برخورداری از شبکه‌های الکتریکی مناسب و پایدار از جمله ظرفیت‌های استان یزد برای ساخت نیروگاه فتوولتاییک  است.

اخبار مرتبط وزیر صنعت: حدود 1400 کالا ممنوعیت واردات گرفته‌اند /موضوع برق تا 15 مرداد برطرف خواهد شد وعده شرکت توزیع برق در خصوص مشکل مردم گنبد باید منتظر خاموشی های پی در پی در تابستان باشیم؟ برق هیچ مشترکی تا اردیبهشت قطع نمی‌شود واکنش شرکت توزیع برق استان تهران به پیامک قطعی برق

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان یزد قطعی برق برق رسانی کمبود برق ابوالفضل اسدی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برق منطقه ای مصرف انرژی استان یزد صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ جود به چالش وینی: گلزن اول رئال منم!‏

به گزارش "ورزش سه"، جود بلینگام از زمانی که امروز به عنوان یار ‏تعویضی برای رئال وارد زمین شد برای گلزنی تنها به 180 ثانیه زمان ‏داشت. ‏

گل بلینگام نتیجه بازی را 2-0 کرد تا خیال رئال بابت پیروزی راحت ‏شود. آنها در وقتهای اضافه توسط خوسلو به گل سوم هم رسیدند. ‏رئال حالا با 87 امتیاز در صدر جدول نشسته و منتظر است در صورت ‏پیروز نشدن بارسا مقابل ختافه قهرمانی‌اش را جشن بگیرد. ‏

بلینگام با این گل آمار گلهای این فصلش را به عدد 22 رساند و به این ‏ترتیب او حالا گلزن اول رئال مادرید است. وینیسیوس جونیور ‏چهارشنبه هفته گذشته با دو گلی که وارد دروازه رئال مادرید کرد به ‏رکورد گلزنی بلینگام رسید ولی جود امروز بار دیگر از او عبور کرد.

بلینگام با این گل حالا همچنان در کورس رسیدن به پی‌چی‌چی به ‏عنوان گلزن فصل لالیگا با دوبیک و لواندوفسکی رقابت می‌کند. ‏

از این فصل برای رئال مادرید تنها چهار بازی در لالیگا و یک یا دو بازی ‏در لیگ قهرمانان باقی مانده. بلینگام و وینیسیوس در این پنج یا ‏شش مسابقه برای به دست آوردن عنوان گلزن اول رئال رقابت ‏خواهند کرد. ‏

دیگر خبرها

  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟
  • امسال انجمن جراحان پلاستیک در کنگره جراحان حاضر نمی شود
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • پاسخ جود به چالش وینی: گلزن اول رئال منم!‏
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری