Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@22:50:45 GMT

کتابخانه‌ ویژه کودکان کار در مشهد راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۸۶۵۵

کتابخانه‌ ویژه کودکان کار در مشهد راه‌اندازی شد

هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با همکاری بهزیستی و شهرداری کتابخانه‌ای برای کودکان کار مشهد راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، این کتابخانه‌ با بیش از ٢هزار عنوان کتاب و سرگرمی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰میلیون ریال در موسسه مددکاری همراز گلستان مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش در آیین گشایش کتاب‌خانه ویژه کودکان کار مشهد ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون استان خراسان رضوی گفت: افتتاح این کتاب‌خانه می‌تواند برای رشد فرهنگ کتاب‌خوانی و توجه به کودکان کار شروع یک حرکت باشد.


وی در ادامه بر تداوم فعالیت‌ها برای کودکان کار تاکید کرد و افزود: این فعالیت‌ها  نباید به مناسبت‌ها محدود شود.


طاهره طهماسبی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این طرح یادآور شد: بیشتر کودکان کار، پیامد فقر خانواده‌ها و باورهای غلط در جامعه هستند که با فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌توان گام‌های موثری برداشت.


وی افزود: بسیاری از کودکان کار جلوی چشم ما نیستند و کارهای سخت و دشواری را روزانه انجام می‌دهند که بخشی از آن‌ها حاصل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق و اعتیاد هستند که لازم است خانواده‌ها نیز آموزش‌های مورد نیاز را فرا گیرند.


غلامحسین حقدادی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی نیز در این آیین گفت: بیش از ۱هزار کودک کار در سطح شهر مشهد شناسایی و از حمایت بهزیستی برخوردار شده‌اند.


مهدی حاتمی، مدیرکل حوزه شهردار و امور هماهنگی شهرداری مشهد نیز اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم در حوزه کودکان کار، حرکت در جهت توانمندسازی آن‌ها است، چرا که اگر این مهم صورت گیرد گرایش آن‌ها به سوی بزهکاری‌های احتمالی کاهش می‌یابد.


کتابخانه ویژه کودکان کار از روز ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ در موسسه مددکاری همراز گلستان واقع در بلوار رسالت مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهزیستی کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

آقای محمدرضا هراتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: شاخص‌های کتابخانه‌ای در دو سال گذشته در بخش‌های کتابخانه‌های عمومی، منابع، سیار و عضو فعال افزایش یافته است.

وی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از سه هزار هشتصد کتابخانه، ۱۲۰ سالن مطالعه و بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو و منابع متنوع تخصصی و عمومی، به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی کشور، متولی اصلی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی افزایش ۶۴ باب کتابخانه عمومی، افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، افزایش منابع کتاب کتابخانه‌ها و رشد ۲۴۵ درصدی تعداد عضو فعال کتابخانه‌ها را از دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۲ سال گذشته بیان کرد و گفت: کتابخانه‌ها از عضویت و امانت فراتر رفته و خدمات فرهنگی از جمله ۶۰ خدمت در جهت توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

هراتی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است افزود: در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: از این ۱۲ میلیون عضو فعال نزدیک به ۶۰ درصد کودکان و نوجوانان هستند که در همین راستا برنامه‌های گسترده‌ای مانند جشنواره‌ها و جایزه‌های داستان نویسی و قصه گویی، محافل ادبی، پویش‌های کتابخوانی و مسابقات تلویزیونی را برای مخاطب کودک و نوجوان برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته دانست و گفت: در کنار بهره برداری از کتابخانه‌های مرکزی، ۱۳۲ کتابخانه غیر مرکزی شامل ۵۸ کتابخانه شهری و ۷۴ کتابخانه روستایی است.

وی گفت: علاوه بر افتتاح کتابخانه در روستا‌ها جشنواره‌هایی هم برای روستائیان و عشایر مانند جشنواره عشایر با طعم کتاب یا طرح حایی مانند مجموعه کوله کتاب ویژه مناطق صعب العبور را برگزار کردیم که با استقبال خوب مردم آن مناطق مواجه شد.

هراتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد افزود: ایران از لحاظ توسعه شبکه‌های کتابخانه‌ای دارای رتبه اول در میان کشور‌های منطقه و در جمع ۲۰ کشور برتر دنیا است.

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد