Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:50:42 GMT

رسانه‌های فارس در موفقیت‌های حوزه سلامت سهیم‌ هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۸۹۹۵

رسانه‌های فارس در موفقیت‌های حوزه سلامت سهیم‌ هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط حوزه سلامت استان فارس در زمینه کند کردن روند شیوع کروناویروس خصوصا در ماه‌های ابتدایی بروز این بیماری، رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه سلامت را در این موفقیت سهیم دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سید روح‌الله حسینی اظهار داشت: روزنامه‌ها وخبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون حدود ۳ هزار خبر و گزارش خبری با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، منتشر کرده و محتواهای مطلوبی در این زمینه تولید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول یادآور شد: بی‌تردید خبرنگاران و عکاسان خبری حوزه سلامت و رسانه‌های مختلف برای بیان هرچه بهتر حقایق شرایط کرونایی، همواره در کنار تیم‌های بهداشتی و درمانی در عرصه حضور داشتند و در عمل به وظیفه و تکلیف خود لحظه‌ای فروگذار نکردند و در موفقیت‌های فارس سهم بسزایی دارند.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه خبرگزاریهای ایرنا، ایسنا، مهر، فارس، تسنیم، ایلنا، باشگاه خبرنگاران جوان، صداوسیما، شبستان،ایکنا وپانا بیشترین تعداد اخبار و گزارش‌های خبری و تصویری را در این روزها منتشر کردند، گفت: در بین رسانه‌های مکتوب روزنامه خبرجنوب که حتی در ایام تعطیلی نوروز با مجموعه علوم پزشکی همراهی تمام را داشت و روزنامه‌های تماشا، افسانه، شیراز نوین، عصرمردم، سبحان، نیم نگاه و طلوع نیز با اطلاع‌رسانی و حضور به موقع در ایام کرونایی، در جریان انتشار اخبار سریع و صحیح، کمک رسان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوده‌اند.

وی در ادامه فعالیت پایگاه‌های خبری آخرین خبر، اول فارس، راستین آنلاین، پیام خبر، فارس نویس و دیگر پایگاه های خبری را یادآور شد و گفت: این رسانه‌های برخط نشان دادند هدفی جز اطلاع رسانی دقیق و شفاف ندارند و مردم عزیمان می توانند برای دریافت خبرهای صحیح اطلاعات خود را از طریق منابع موثق دریافت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه خبرنگاران حوزه سلامت در روزهای سخت کرونایی نور امید را در جامعه گسترانیدند، افزود: کوشش خستگی ناپذیر خبرنگاران حوزه سلامت در ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی جامعه در کنار تلاش پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی در زمینه مقابله و پیشگیری از کرونا برای متولیان امر مقابله با کرونا ستودنی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با همدلی و همبستگی می‌توانیم از این بحران عبور کرده و با انجام اقداماتی موثر، با کمک همه اقشار جامعه و کارکنان تلاشگر نظام سلامت در فارس کرونا ویروس را شکست دهیم.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت شیراز دانشگاه علوم پزشکی رسانه ها سلامت شیراز دانشگاه علوم پزشکی رسانه ها دانشگاه علوم پزشکی شیراز روابط عمومی حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند