Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از کاهش تلفات جاده ای با احداث باند دوم محور مبارکه – بروجن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا قاری قرآن در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص ساماندهی محور مبارکه-مجلسی-بروجن اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه های شاخص حوزه مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اصفهان محسوب می‌شود که برای ارتقاء سطح کیفی، حذف نقاط حادثه خیز و تصادفات رخ به رخ، چهارخطه کردن مسیر در دستور کار قرارگرفت و عملیات اجرایی 13 کیلومتر از آن در سال 1396 آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: باند دوم این محور در دو فاز انجام می شود؛ فاز اول محور مبارکه-بروجن، حدفاصل ورودی شهر مبارکه تا ورودی شهر مجلسی تعریف شده است.

وی افزود: این فاز به طول 27 کیلومتر به صورت 4 خطه ترافیک عبوری جدا شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است؛ با توجه به پایان قرارداد فاز اول، تکمیل عملیات اجرایی و چهار خطه نمودن مسیر در پایان سال ۹۸ مورد مطالعه قرار گرفت.

قاری قرآن با بیان اینکه پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار انتخاب شد، تصریح کرد: در حال حاضر زمین به پیمانکار تحویل و عملیات اجرایی آن آغاز شده و طول پروژه حدود 28 کیلومتر است؛ حدود ۸ کیلومتر از مسیر در منطقه کوهستانی و گردنه قامیشلو واقع شده است.

وی ادامه داد: حجم عملیات اجرایی قابل توجه بوده که به همین منظور مدت قرارداد ۲۴ ماه در نظر گرفته شده و اعتبار براوردی مورد نیاز بیش از 314 میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: با تامین اعتبار به‌موقع و همچنین پتانسیل اجرایی پیمانکار انتخاب شده پروژه در زمانی کمتر از زمان قرارداد تکمیل شود و برای استفاده هموطنان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش صاحب نیوز؛ محور مبارکه- بروجن 55 کیلومتر است که این محور از نظر ارتباط بین سه استان اصفهان، چهارمحال وبختیاری و خوزستان و باتوجه به حجم تردد خودروها در این مسیر، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این محور یکی از پر خطرترین محورهای استان و حتی کشور است که سالانه تعداد متعددی تصادف رخ منجر به فوت رخ می دهد.

با ساخت باند دوم این مسیر، تصادفات رخ به رخ حذف و با اصلاح شعاع قوس ها و اصلاح پلان هندسی مسیر دیگر در آینده شاهد حوادث ناگوار و اتفاقات تلخ در این محور نخواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عملیات اجرایی راه و شهرسازی محور مبارکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

سید محمد فرخی افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور در سال جاری منعقد شده و در دستور کار است که پس از تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرخی گفت: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در راستای بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است