Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخعی از فعالیت ۲۱۸ صندوق خُرد اعتبارات زنان روستایی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری خراسان جنوبی بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی گواهی شده در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «نفیسه نخعی» پیش از ظهر امروز (۲۵ خرداد) در مراسم رونمایی از چهار محصول سالم گواهی شده زنان روستایی استان اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان های مطرح کشور در بحث صندوق های خرد زنان روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از فعالیت ۲۱۸ صندوق خرد زنان روستایی با بیش از هشت هزار عضو در استان خبر داد و گفت: تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و کارگاه‌های کوچک اقتصادی در روستاها، الگوی موفقی است که موجب اشتغالزایی برای زنان در برخی از روستاها شده است.

 

وی با بیان اینکه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی را برای توانمندسازی زنان روستایی دانست و افزود: بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و توسعه صنایع کوچک و خانگی خاص زنان روستایی، کاهش مهاجرت از روستا، کاهش فقر و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان در روستا از دیگر اهداف راه اندازی این صندوق‌ها است.

 

نخعی بیان کرد: طرح «استقرار استانداردهای ملی حد بیشینه آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی ویژه مزارع زنان روستایی» بر اساس موافقت‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی، موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی در حال اجرا است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: همچنین طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری خراسان جنوبی بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی گواهی شده نیز  همزمان در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام «محمدعلی سجادی»، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: مصرف بیش ازحد کودشیمیایی فراتر از میزان استاندارد موجود در حوزه تولید، سلامت شهروندان را به شدت به خطر می اندازد.

 

وی با تاکید بر اینکه آلاینده‌ها و باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی تهدیدی برای سلامت افراد محسوب می‌شود، افزود: افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت قرار گرفتن تولید محصول سالم و گواهی شده از راهبردهای جهاد کشاورزی است که دنبال می شود.

 

حجت الاسلام سجادی ادامه داد: با کشت این نوع محصولات می‌توان ارزش موادغذایی را افزایش داد تا مردم و مصرف کنندگان نسبت به سلامت این محصولات اطمینان داشته باشند و برای تحقق این مهم نیاز است تمام تولیدکنندگان بخش کشاورزی وارد میدان شوند و آموزش های لازم در این زمینه را فرا بگیرند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: صندوق خرد زنان روستایی کشت گیاهان دارویی توانمندسازی زنان روستایی خرد زنان روستایی زنان روستایی خراسان جنوبی گواهی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان‌ها، بالغ بر ۵ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر سیل خسارات قابل‌ توجهی به زیربخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان خراسان جنوبی وارد شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد. جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و براساس برآوردهای اولیه خسارات سیل به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان خسارت از سیل را داشتند

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در سطح اکثر مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند، بیان کرد: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها و گروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.

جعفری بیان کرد: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بندها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود. بر اساس گزارش‌های ارسالی، شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت را اعلام کرده  که این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

101 رشته قنات خراسان جنوبی در سیلاب آسیب دیدند

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین خسارت به منابع آبی کشاورزی وارد آمده است اظهار داشت: طبق گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که سیل به 101 رشته قنات، 11 هزار و 600 هکتار اراضی زراعی و باغی، 337 راس دام سبک، 520 کیلومتر ایل راه، 110 کیلومتر جاده بین مزارع و 17 کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده که البته تأکید می‌شود که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

خسارت یک هزار میلیارد تومانی سیل به شهرستان زیرکوه

فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی، قنوات و راه‌های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت‌های اصلی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل وارد شده است.

محمدرضا غیرتی اظهار داشت: بعد از وقوع سیلاب، ستاد مدیریت بحران شهرستان زیرکوه برگزار شد و بلافاصله کار عمرانی در حوزه راه‌های مواصلاتی را آغاز کردیم. ترمیم شبکه‌های حیاتی از جمله آب، برق و گاز تاکنون آغاز شده است. تعدادی ماشین آلات سنگین نیاز است تا کار با جدیت جهت ترمیم راه‌های مواصلاتی این شهرستان انجام شود.

خسارت سیل به 30 قنات شهرستان زیرکوه

وی به موضوع قنوات آسیب دیده اشاره کرد و گفت: تاکنون 30 قنات آسیب دیده در شهرستان زیرکوه شناسایی شده و کار ترمیم قنوات را آغاز کردیم اما خسارت بسیار زیاد و گسترده است و در حال ارزیابی سایر مناطق هستیم. تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی و قنوات و راه‌های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت‌های اصلی شهرستان زیرکوه برآورد شده است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان