Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:47:24 GMT

محصولات سالم زنان روستایی خراسان جنوبی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۹۵۸۳

محصولات سالم زنان روستایی خراسان جنوبی رونمایی شد

ایسنا/خراسان جنوبی طی مراسمی از محصولات گواهی شده زنان روستایی خراسان جنوبی، رونمایی شد.

شراره شیبانی، مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، امروز یکشنبه ۲۵ خرداد در مراسم رونمایی از محصولات گواهی شده زنان روستایی گفت: برای تولید محصول سالم و گواهی شده در استان، سال گذشته ۳۸۴۰ نفر روز دوره آموزشی با هزینه ۲۷ میلیون تومان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: موافقت نامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایر، طرح ترویج، تولید و مصرف محصولات گواهی شده زنان روستایی از سال ۹۷ در استان با محصول گلخانه‌ای خیارسبز در شهرستان خوسف آغاز به کار کرد.

مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: امروز نیز پس از گذشت دو سال از آغاز طرح، از چهار محصول زرشک شهرستان بیرجند، سبزیجات برگی طبس، خیارسبز گلخانه‌ای خوسف و زعفران از شهرستان فردوس رونمایی شد.

شیبانی ادامه داد: ۱۰۰ نفر تحت پوشش طرح ترویج، تولید و مصرف محصولات گواهی شده زنان روستایی با چهار سایت در استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سه طرح خیارسبز، زرشک و سبزیجات برگی از محصولاتی است که بهره‌برداران آن موفق به اخذ نشان استاندارد تشویقی شده‌اند.

غلامرضا قوسی، رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی نیز بیان کرد: بخش کشاورزی خراسان جنوبی ۸۲ هزار بهره بردار دارد که از این تعداد ۵۱۱۴ نفر، بانو هستند.

وی با بیان اینکه برنامه سال جاری جهاد کشاورزی استان، رونمایی از ۱۰ محصول گواهی شده‌ دیگر در ۱۰ شهرستان استان است، افزود: این محصولات شامل؛ زعفران بیرجند، پسته سرایان و بشرویه، عناب خوسف، کنجد سربیشه، انار فردوس، سبزیجات برگی گشنیز طبس، زیتون نهبندان، توت زیرکوه و زرشک درمیان است.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم در طرح تولید و ترویج محصولات گواهی شده، ۱۰۰ درصد محصولات کشاورزی استان را با حداقل آلاینده‌ها و سالم تولید کنیم که در این رابطه، فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوارهای روستایی و عشایری با تولید محصولات گواهی شده، ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده، مصرف کمتر مواد شیمیایی و استفاده از کودهای آلی از اهداف طرح است.

در این مراسم، نبود آزمایشگاه تعیین حدمجاز آلاینده و فلزات سنگین محصولات کشاورزی به عنوان یکی از مشکلات طرح ترویج و تولید محصولات گواهی شده در استان عنوان شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد كشاورزي زنان روستايي کشاورزی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت صبح امروز در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دوم کشیده شد که 21 اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات حساسیت بیشتری وجود دارد، اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله بین دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، لذا باید دقت لازم در مناظرات انجام شود. همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم درباره نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخذ رأی جایگزین شوند. با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهایی منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش‌بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود. با توجه به شرایط آب و هوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود گفت: از ساعت 8 صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رای فعال شوند. در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند. در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم رسانه‌ها با حضور فعال در این موضوع، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش یابد، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این زمینه کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود