Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای ادعاهای دبیرخانه سازمان ملل متحد در مورد این که «منشاء موشک های بکار گرفته شده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، ایرانی است» ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به استفاده ابزاری از دبیرخانه سازمان ملل متحد از سوی رژیم های آمریکا و عربستان سعودی در راستای اهداف سیاسی؛ اقدام مشکوک این دبیرخانه را سیاسی، فاقد وجاهت قانونی و بدعتی خطرناک ارزیابی و محتوی آن را مردود برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیرخانه سازمان ملل در شرایطی مبادرت به انتشار چنین گزارشی کرده که آمریکا در راستای فشار حداکثری و تشدید تروریسم اقتصادی علیه تهران، سناریوی ادامه تحریم تسلیحاتی را بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، فعال کرده است. در واقع آمریکا برای توجیه اقدام غیرقانونی خود به ادله هایی هر چند مخدوش نیازمند است و حملات  ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ علیه تأسیسات تولید نفت آرامکو سعودی در بقیق و خریص در شرق عربستان سعودی که جنبش انصارالله یمن مسئولیت انجام آن را به عهده گرفت، به عنوان ابزار علیه ایران به کار گرفته است. البته ایران پیش از این هرگونه دخالت درآن حملات را رد کرده است. 

دبیرخانه سازمان ملل طبق قانون وظائف خاصی را به عهده دارد. دبیرکل و کارکنان دبیرخانه فقط در قبال تکالیفی که مجمع عمومی، شورای امنیت یا دیگر نهادهای سازمان ملل به عهده آن می‌گذارند، مسئول هستند و نباید در انجام وظایف خود از هیچ دولت یا نهاد خارج از سازمان دستور بگیرند، یا دنبال گرفتن آن بروند. برخلاف چنین مقرراتی، دبیرخانه با ارائه گزارشی کاملا سیاسی و با رنگ و بوی کاملا سفارشی در راستای منویات آمریکا و عربستان سعودی اقدام کرده و هم داستان با آمریکا، چنین گزارشی را منتشر کرده است. این در حالی است که دبیرخانه به وظیفه ذاتی خود برای ارائه گزارش در مورد نقض قطعنامه 2231 توسط آمریکا و خروج آن رژیم از برجام و اعمال  تروریسم اقتصادی علیه ایران، عمل نکرده است. 

برای همه دولت ها و ملل مستقل آشکار است که وضعیت کنونی جهان از سیاست های فاشیستی، یکجانبه گرایانه و غیر انسانی در منطقه و جهان توسط آمریکا متاثر است. کشتار مردم یمن که به اقدام حوثی ها علیه تاسیسات اقتصادی عربستان سعودی منجر شد، نتیجه مستقیم و آشکار سیاست های ضد بشری دولت آمریکا در منطقه و حمایت نامشروع از رژیم کودک کش عربستان است که سر منشاء تروریسم و افراط گرایی در خاورمیانه و جهان است. دبیرخانه سازمان ملل با حرکت اخیر خود با آمریکا همراهی نکرده است؛ چرا که این دبیرخانه حتی یک مورد گزارش در مورد فروش سلاح های مرگبار غربی به عربستان و استفاده آن علیه مردم بی دفاع یمن نداشته است. همانگونه که آن دبیرخانه حتی یک برگ گزارش در مورد پشت پرده تاسیس گروه های تروریستی و تروریسم در خاورمیانه و حامیان آنها تهیه و به سازمان ملل ارائه نکرده است. در مقابل دبیرخانه سازمان ملل با رفتار های سیاسی ضمن سوء استفاده از منابع مالی کشورهای مستقل و خط دهی آمریکا تیم های تحقیقاتی را برای جستجو در زباله های تاسیسات منهدم شده عربستان اعزام می کند تا شاید در راستای اهداف آمریکا علیه ایران گزارش سازی کند. بدیهی است چنین داستان نویسی های مغرضانه از اساس مخدوش و باطل است.

حقیقت چیست؟ ادعای دبیرخانه در مورد منشاء ایرانی سلاح های به کار گرفته شده در حملات حوثی ها علیه تاسیسات نفتی عربستان از اساس غلط است، چرا که مسئولیت آن را دولت و ارتش یمن به عهده گرفته است. بنا بر این رفتار غیرحقوقی دبیرخانه از طریق اتهام زنی مبتنی بر منویات و اراده خارج از سازمان ملل برای تهیه، تنظیم و ارائه چنین گزارش سفارشی، غیر مستند و عاری از حقیقت، اعتبار و وجاهت این دبیرخانه را مخدوش می کند. البته ایران هیچ گاه کتمان نکرده که از ملت مظلوم یمن حمایت معنوی می کند و در عین حال کلیه جنایت های رژیم کودک کش عربستان سعودی را همراه با دیگر ملل آزاده و مستقل جهان محکوم کرده است. اما تهیه گنندگان گزارش علیه ایران اثبات کنند که فقط یک برگ گزارش از مجموعه جنایت های ضد بشری عربستان سعودی و حامیان این رژیم که با ارسال انواع سلاح های کشتار جمعی، میلیون ها نفر از این ملت مظلوم را به خاک و خون کشیده اند، پرده برداری کرده اند. حقیقت این است که دبیرخانه سازمان ملل تحت نفوذ آمریکا و عربستان سعودی واقعیات را کتمان و اقدام به تحریف واقعیات از طریق اتهام زنی علیه عضو متعهد سازمان ملل کرده است. به ویژه این دبیرخانه ضمن کتمان حقایق و با نادیده گرفتن اصول و منشور سازمان ملل متحد در زمینه حق دفاع مشروع، حقوق ملت یمن در دفاع از خود را به صورت سیستماتیک، تبعیض آمیز و بنفع جنایتکاران پایمال کرده است.     

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران جنگ سازمان ملل عربستان سعودی یمن دبیرخانه سازمان ملل عربستان سعودی علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر