Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از راه‌اندازی آزمایشی مرکز داده شرایط بحران شهرداری مشهد توسط کارشناسان این سازمان، خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف تداوم ارائه سرویس‌های حیاتی شهرداری در شرایط بحرانی احتمالی، از جمله حوادث غیرمترقبه، نمونه آزمایشی سایت مرکز داده شرایط بحران یا disaster site راه‌اندازی شده است تا در صورت وقوع بحران، ارائه خدمات الکترونیک شهرداری به شهروندان و نیز سرویس‌های ضروری شهرداری بدون وقفه ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته حائز اهمیت در خصوص این اقدام زیرساختی فناورانه، این است که تمامی مراحل کار از طراحی تا اجرا، با کمترین هزینه و با بهره گیری از توان فنی و علمی کارشناسان و متخصصان حوزه معاونت ارتباطات و زیرساخت سازمان فاوا شهرداری مشهد انجام شده و هیچیک از مراحل کار به پیمانکاران بخش خصوصی برون‌سپاری نشده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به آغاز مراحل این پروژه از سال گذشته، تصریح کرد: کار مطالعاتی بر روی مرکز داده بحران از سال گذشته آغاز شد و بیش از هزار و ۶۰۰ ساعت کار کارشناسی برای طراحی فاز اول این پروژه صورت گرفته است.

رجائیان خاطرنشان کرد: مرکز داده شهرداری به صورت آنلاین با مرکز داده بحران در ارتباط است و در هر لحظه اطلاعات موجود در آن به‌روز می‌شود. در نتیجه در صورت وقوع شرایط بحرانی در سایت اصلی، سرویس‌های حیاتی موجود بر روی آن، ارائه سرویس خود را بر پایه مرکز داده بحران ادامه خواهند داد و در فرایند بهره‌برداری شهروندان و کاربران از آن خدمات، خللی به وجود نخواهد آمد.

وی گفت: سرویس‌های تحت پوشش مرکز داده بحران، به مرور و با همکاری سازمان‌های مربوط افزایش خواهد یافت.

کد خبر 428564

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد سازمان فاوا مدیریت بحران کلانشهر شهر مشارکت شهروندان شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرکز داده بحران شهرداری مشهد شرایط بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران