Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در نشست با مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: یکی از عوامل اصلی کاهش صید در دریا  در کنار برداشت بی رویه و صید غیرمجاز، آلودگی‌های عدیده ناشی از  زمان  جنگ نفتکش‌ها در دوران دفاع مقدس و نشتی لوله‌های نفتی است که کاهش شدید صید و ذخائر آبزی دریایی از عوارض آن است.

وی اظهارداشت: باید متولیان امور نفتی برای کمک به جامعه صیادی و حفاظت از ذخایر دریایی آلایندگی‌ها را به صفر برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرجو بیان کرد: یکی از مزیت‌های اصلی این شهرستان که می‌توان روی آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد و اشتغال پایدار رقم زد داشتن ۱۰۰ کیلومتر نوارمرزی آبی با خلیج فارس با تمرکز بر محوریت آبزی پروری است.

فرماندار گناوه افزود: یکی از مواردی که باعث شده زندگی و معاش مردم به خطر بیافتد کاهش صید است و راهی جز اینکه میزان تولید آبزی به چندین برابر صید و صیادی برسد  زنجیره تولید تکمیل شودوجود ندارد.

وی بیان کرد: در این ارتباط با اجرای یک کار جهادی در قالب پروژه اقتصاد مقاومتی در رودشورشمالی بخش ریگ با محوریت تولید پرورش میگو فعال شد که صفر تا ۱۰۰ زیرساخت‌های آن توسط بخش خصوصی در دست انجام و از سرعت بالایی برخوردار است و ایجاد نظیر آن در سایر نقاط شهرستان امکان پذیر است.

فرماندار گناوه ادامه داد: حمایت از جامعه صیادی سرلوحه کار و ماموریت‌های اصلی این شهرستان قرار دارد.

وی گفت: برای تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه تکثیر، عمل آوری و پرورش آبزی آمادگی کامل داریم و در این زمینه شهرک صنعتی بندرریگ مناسب و سرمایه‌گذار نیز وجود دارد.

مهرجو اظهارداشت: جامعه صیادی این شهرستان نقش قابل توجهی در تنظیم بازار داشته و در این زمینه فعال هستند.

وی گفت: در بحث صیدغیرمجاز بارها در جلسه شورای تامین شهرستان مطرح شده که اگر شیلات طرح و برنامه‌ای دارد آماده همکاری هستیم.

فرماندار گناوه افزود: طرح مقابله با صیدغیرمجاز در حوزه استحفاظی این شهرستان باید عملیاتی شود.

وی بیان کرد: شیلات استان بوشهر و شهرستان گناوه اهتمام جدی درحوزه صید و پرورش آبزی با بضاعت و ساختار کم داشته و خدمات قابل توجهی ارایه کرده‌است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان این استان بدون هیچ مزدی از مرزهای آبی جامعه حفاظت و پاسداری می‌کنند و بدون تخلفی به فعالیت مشغول و باعث رونق بخشی سفره مردم هستند.

علی بازدار افزود: در حوزه آبزی پروری استان گام‌های خوبی برداشته شده و در این زمینه زمین‌های شور و لم یزرع تبدیل به تولید میگو که جنبه ارزآوری و اشتغال‌زایی دارد، شده‌است.

وی اظهار داشت: شهرستان گناوه بیشترین آمار پرورش و تولید میگوی را در استان بوشهر دارا و ۹۲۴ هکتار اراضی فعال را بخود اختصاص داده‍‌است. 

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: چندین طرح در حوزه شیلاتی شهرستان گناوه پیش بینی شده که برای اجرا و تکمیل آنها نیاز به اعتبار از محل کمیته برنامه‌ریزی است.

وی افزود: احداث سایبان تخلیه روی اسکله صیادی، اسکله صیادی بندرریگ، بندر صیادی جزیره شمالی و جنوبی و برق رسانی به پرورش میگوی  رودشور از عمده طرح‌هایی است که نیاز به اعتبار شهرستانی، کشوری و ملی دارد.

رئیس شیلات گناوه گفت: این شهرستان دارای سه اسکله صیادی و  سه سایت پرورش و تولید میگو است و از نظر صید و صیادی خوش نام و بدور از تخلفی قانونمند فعالیت می‌کنند.

مهدی ابراهیمی افزود: تعداد صیادان این شهرستان یکهزار نفر هستند که در بخش صید محصولات دریایی فعال و در حوزه آبزی پروری جایگاه نمایانی را در استان بوشهر برخوردار است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع و شغل بخشی از مردم آن به صیادی وابسته است.

برچسب‌ها دریا غلامرضا مهرجو گناوه نفت سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریا گناوه نفت سازمان شیلات ایران دریا گناوه نفت سازمان شیلات ایران شیلات استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبریک این موفقیت به جامعه تعلیم و تربیت شهرستان، اظهار داشت: پس از اجرای هشتمین جشنواره سفیران سلامت در سطح مدرسه، منطقه و استان در سال تحصیلی جاری، معلم و دانش آموزان گناوه ای در این جشنواره موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه افزود: از آثار راه یافته به مرحله کشوری در این جشنواره، عاطفه عرب زاده به عنوان مدرس سلامت، رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

وی بیان کرد: در بخش دانش آموزی «نیروانا محمدپور» و «فاطمه دهقانی» در رشته مدرس کوچک و «آینا اسفندیاری» در رشته قصه گویی به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم کشوری شدند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: «روژان تاجدینی»، «دینا رئوفی»، «فاطمه رستمی» و «عاطفه ابراهیمی» رتبه اول استانی و «مهدیه راستی»، «آرمینا قلی زاده» و «احمد رضا قربانی» رتبه دوم استانی در رشته‌های مختلف این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 6087098

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • ۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان