Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ریاست‌جمهوری عراق از دعوت امیر کویت از برهم صالح جهت سفر به این کشور خبر داد. این در حالی است که صالح بر اهمیت فضای باز اقتصادی میان دو کشور و عملیاتی کردن خروجی‌های کنفرانس اهداکنندگان مالی بین‌المللی که در کویت برگزار شده بود، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، دفتر برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای امروز (یکشنبه) اعلام کرد: صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت از صالح برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری عراق امروز در کاخ بغداد میزبان احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت در حضور فواد حسین، وزیر خارجه عراق بود.

رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد: کشورم بر ایجاد روابط مستحکم با کویت مبتنی بر روابط برادرانه و تاریخی که دو ملت برادر را به هم مرتبط می‌کند، اصرار دارد. مراحل پیشرفتی که دو کشور در راستای همکاری و تلاش مشترک طی کرده‌اند، امیدوارکننده بوده است.

برهم صالح بر اهمیت فضای باز اقتصادی میان دو کشور و به جریان انداختن خروجی‌های کنفرانس کشورهای اهداکننده مالی در کویت به منظور بازسازی عراق تاکید کرد و افزود: بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اپیدمی کرونا مستلزم هماهنگی و همبستگی بیشتری از جانب کشورهای منطقه برای عبور از این اوضاع به منظور تقویت اصول ثبات و صلح و تحقق شکوفایی برای ملت‌هاست.

وزیر خارجه کویت نیز دعوت امیر کشورش از صالح برای سفر او به کویت را مطرح کرد و صالح قول داد در اولین فرصت به این کشور سفر کند.

رئیس جمهوری عراق به امیر کویت سلام و درود فرستاد و برای او و ملت کویت آرزوی سلامتی، رشد و پیشرفت کرد.

وزیر خارجه کویت همچنین به مناسبت تکمیل ترکیب کابینه عراق به ریاست مصطفی الکاظمی ابراز خرسندی کرد و تبریک گفت و بار دیگر بر حمایت کشورش از عراق در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

او اضافه کرد، کشورش به دنبال کشیدن پل‌های همکاری و پشتیبانی کامل از عراق برای تحقق ثبات و حفظ حاکمیت آن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امیر کویت برهم صالح كويت رئیس جمهوری عراق وزیر خارجه امیر کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود، تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است