Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در صورتیکه دستگاه کاربر دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) است و یکی از شناسه (IMEI)های دستگاه با شناسه (IMEI) ثبت شده در سامانه همتا مطابقت نداشته باشد، می‌توان نسبت به اصلاح شناسه (IMEI) دستگاه از طریق ثبت تیکت در کارتابل خود اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است این مشکل ناشی از اشتباه وارد کردن اطلاعات در سامانه همتا توسط شرکت واردکننده یا فرد درخواست دهنده ثبت مسافری است و سامانه همتا جهت تسریع در رفع حل این مشکل اقدام به راه‌اندازی سیستم هوشمند شناسایی و رفع مشکل، نموده است.

جهت ثبت درخواست دقت کنید که درخواست دهنده حتماً باید در سامانه همتا مالک دستگاه باشد و شناسه (IMEI) دستگاه را در قسمت مدیریت دستگاه‌ها مشاهده کند. مراحل ثبت تیکت به صورت زیر می‌باشد:

مرحله یک:

پس از ورود به کارتابل خود، از منوی سمت راست گزینه ثبت و پیگیری مشکلات را انتخاب نمایید.

مرحله دو:

در صفحه باز شده از قسمت بالای صفحه گزینه ایجاد را انتخاب نمایید.

مرحله سه:

در این صفحه در قسمت "موضوع مشکل را انتخب نمایید" گزینه شناسه دستگاه (imei) من با شناسه دستگاه ثبت شده در همتا تطابق ندارد را انتخاب نمایید.

مرحله چهار:

سپس با مطالعه دقیق راهنما بر روی گزینه "مرحله بعد" کلیک نمایید.

مرحله پنج:

در این مرحله ابتدا #۰۶#* را بر روی دستگاه خود شماره‌‌گیری کنید تا شناسه‌‌ (IMEI) دستگاه خود را مشاهده نمایید. در صفحه باز شده در قسمت "IMEI درست گوشی (شماره گيری #۰۶#*)" شناسه اول دستگاه خود را وارد نمایید.

همچنین در قسمت "IMEI ثبت شده در همتا" باید شناسه ‌‌(IMEI) که در سامانه همتا ثبت شده است را وارد نمایید.

توجه: به منظور اطلاع از شناسه‌‌ (IMEI) که در سامانه همتا ثبت شده است، از منوی سمت راست گزینه "مدیریت دستگاه‌‌ها" را انتخاب و شناسه‌‌های ثبت شده در سامانه همتا را مشاهده نمایید.

همچنین در قمست "شرح درخواست" مشکل خود را به طور کامل شرح نمایید.

ضرورت ورود هر دو شناسه (IMEI) دستگاه

در تمامی قسمت‌ها، پس از وارد نمودن شناسه (IMEI) اول، کادری برای ورود شناسه (IMEI) دوم به صورت خودکار توسط سامانه همتا فعال می‌شود که لازم است شناسه‌ (IMEI) دوم نیز در این کادر وارد شود.

مرحله شش:

پس از ثبت درخواست ممکن است با پیغام‌های زیر از سمت "کارشناس لایه صفر" مواجه شوید. راهنمای رفع مشکلات احتمالی درخواست در جدول زیر ارائه شده است:

ردیف نظر کارشناس لایه صفر همتا نحوه رفع مشکل ۱ درخواست شما بررسی و تایید گردید درخواست شما تایید شده و شناسه‌ها در سامانه همتا اصلاح گردیده‌اند. ۲ درخواست شما بررسی و رد گردیده است (شناسه دستگاه (IMEI) متعلق به شما نیست) با توجه به اینکه کاربر درخواست دهنده مالک دستگاه اعلام شده نیست، درخواست رد شده است. می‌بایست به کارتابل مالک دستگاه مراجعه کنید و درخواست را از طریق آن کارتابل ارسال نمایید. ۳

درخواست شما بررسی و رد گردیده است (ابتدا سیم کارت خود را بر روی همه اسلات‌ها تک به تک قرار داده و گوشی را روشن نموده و مدتی تامل نمایید، سپس مجددا نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایید)

جهت رفع این مشکل، سیمکارت کاربر درخواست دهنده می‌بایست بر روی هر دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) دستگاه به صورت جداگانه قرار گیرد و در شبکه روشن شود. جهت اطمینان پس از هر بار روشن کردن دستگاه یک تماس حاصل نمایید.

پس از آنکه سیمکارت مالک کارتابل بر روی هر دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) قرار گرفت و روشن شد مجددا نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایید.

۴ درخواست شما بررسی و رد گردیده است (شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت) دستگاهی که برای آن درخواست ثبت شده است قانونی نیست و امکان ارسال درخواست وجود ندارد. ۵ درخواست شما بررسی و رد گردیده است (امکان رفع مشکل وجود ندارد، شناسه مقصد تحت مالکیت شخصی دیگر می‌باشد) جهت رفع این مشکل با وارد کننده دستگاه تماس حاصل و در صورتیکه در استعلام اصالت همتا نام واردکننده وجود ندارد، به فروشنده مراجعه نمایید. ۶ درخواست شما بررسی و رد گردیده است (امکان ثبت درخواست به دلیل رویت شدن شناسه ناصحیح وجود ندارد) جهت رفع این مشکل با وارد کننده دستگاه تماس حاصل و در صورتیکه در استعلام اصالت همتا نام واردکننده وجود ندارد، به فروشنده مراجعه نمایید. ۷ درخواست شما بررسی و رد گردیده است (تن‌ها اجازه اصلاح جزئی شناسه‌ها موجود است، در صورتی دستگاه تعمیر گردیده و کلیه شناسه‌های آن به صورت کامل تغییر نموده است در بخش ثبت تعمیری سایت همتا درخواست خود را جهت بررسی کارشناس مربوطه ثبت نمایید) اطلاعات ورودی را دوباره بررسی نمایید و در صورتیکه نسبت به صحت اطلاعات ورودی اطمینان دارید جهت رفع مشکل خود با وارد کننده دستگاه تماس حاصل نمایید (دستگاه شما دارای مشکل ثبت شناسه دوم اشتباه نمی‌باشد). ۸ درخواست شما بررسی و رد گردیده است (این دستگاه پیش ازاین برای همین شماره تلفن فعال شده است) اطلاعات بصورت اشتباه وارد شده است. نسبت به ثبت دوباره درخواست با اطلاعات صحیح اقدام نمایید.

 

بیشتر بخوانید

نحوه فعالسازی سیمکارت دوم گوشی هوشمند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه همتا ارتباطات و فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران جوان سامانه همتا درخواست دهنده شناسه دستگاه ثبت درخواست وجود ندارد ثبت شده تماس حاصل سیم کارت رفع مشکل جهت رفع بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند