Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند فروند جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان بر فراز بخش‌هایی از جنوب این کشور پرواز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع لبنانی روز یکشنبه از نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ام تی وی»  به نقل از «خبرگزاری رسمی لبنان»  جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم اسرائیل روز یکشنبه بر فراز بخش‌های از جنوب لبنان مبادرت به «پرواز در ارتفاع  پایین» کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات لبنانی افزودند که جنگنده‌های صهیونیستی بر فراز «صیدا»، صور» و «نبطیه» پرواز کردند.

این نخستین باری نیست که جنگنده‌های صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض می‌کنند. پیشتر، وزارت خارجه لبنان از اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و تجاوز به خاک این کشور به شورای امنیت شکایت کرده بود. لبنان و رژیم صهیونیستی ۷۹ کیلومتر مرز زمینی دارند و رژیم صهیونیستی پس از عقب‌نشینی از لبنان در سال ۲۰۰۰ مزارع «شبعا» و بلندی‌های «کفرشوما» و بخش لبنانی روستای «غجر» را در اشغال خود نگه داشت. مرز آبی دو طرف نیز به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

چندی قبل همزمان با جشن‌ سالروز آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، جنگنده‌ها و نیروهای صهیونیستی حریم هوایی و زمینی لبنان را نقض کردند. خبرگزاری «النشره» لبنان در این خصوص گزارش داد که ده‌ها سرباز اسرائیلی از حصار امنیتی در مقابل منطقه لبنانی «عیترون» عبور کردند. النشره در ادامه نوشت که نیروهای اسرائیلی پس از بررسی محل از منطقه خارج شدند.

از سویی دیگر، برخی منابع لبنانی گزارش دادند که چند هواپیمای جنگی صهیونیستی با پرواز در ارتفاع متوسط بر فراز منطقه «البقاع الغربی» و «بیروت» به پراز درآمدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی لبنان اسرائیل ارتفاع رژیم صهیونیستی لبنان اسرائیل ارتفاع پرواز جنگنده رژیم صهیونیستی حریم هوایی بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر خطر ازبیم حمله پهپادی از لبنان به صدا درآمده است.

آژیر خطر درکریات شمونا و حومه آن شنیده می شود.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی مقابله با یک پهپاد شد که از سمت لبنان به شمال فلسطین اشغالی وارد شده است.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6099394

دیگر خبرها

  • جنگنده‌های صهیونیستی مناطق مسکونی غزه و رفح را زیر آتش گرفتند
  • بمباران مسجدی در رفح هنگام نماز ظهر+فیلم
  • آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی شهر رفح را زیر آتش گرفتند
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم