Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:05:56 GMT

آتش‌سوزی در مراتع فریدن مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۱۰۷۳

آتش‌سوزی در مراتع فریدن مهار شد

منصور شیشه‌فروش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آتش‌سوزی عصر امروز در حدود سه هزار و ۵۰۰ متر مربع از زمین‌های منطقه بادجان رخ داد که 

با تلاش بموقع تیمهای حفاظتی منابع طبیعی و مشارکت مردمی در مدت یکساعت مهار و خاموش شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود هشت فقره آتش‌سوزی در مراتع شهرستان‌های سمیرم، نطنز، فریدونشهر و شاهین‌شهر و میمه رُخ داد، افزود: دلیل وقوع این حادثه‌ها بی‌احتیاطی گردشگران، مرتعداران و دامداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مردم خواست با مشاهده آتش در مراتع و عرصه‌های زیست محیطی، آن را در اسرع وقت به شماره‌های ۱۱۲ هلال احمر یا ۱۵۰۴ فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان، مستعد آتش‌سوزی است که بیشتر آن در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارد و به همین دلیل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرد تا ۲ پایگاه دائمی اطفای حریق در این مناطق ایجاد کند.

۹۵ درصد از عوامل آتش سوزی در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است.

سال گذشته ۲ فقره آتش سوزی در ۲.۵ هکتار از جنگل‌های فریدونشهر،  حدود ۶۰  آتش‌سوزی در ۲۴۰ هکتار از مراتع و ۱۱ آتش‌سوزی در ۱۸۱ هکتار از عرصه‌های زیست محیطی استان اتفاق افتاد.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار  مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود یکصد هزار هکتار جنگل، ۶ میلیون هکتار مرتع و سه میلیون هکتار بیابان است

شهرستان ۴۹ هزار نفری فریدن با ۲ شهر و ۲۸ روستا در فاصله نزدیک به ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است

.

برچسب‌ها مراتع اطفای حریق سازمان مدیریت بحران کشور فریدن اصفهان پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع اطفای حریق سازمان مدیریت بحران کشور فریدن اصفهان مراتع اطفای حریق سازمان مدیریت بحران کشور فریدن اصفهان میلیون هکتار آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان