Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@15:22:52 GMT

افشای جنایت‌های نژادپرستانه آمریکا در شبکه العالم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۱۴۵۳

افشای جنایت‌های نژادپرستانه آمریکا در شبکه العالم

مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی آزاد شده از زندان‌های آمریکا، میهمان برنامه "من طهران" شبکه العالم است و از جنایت‌های نژادپرستانه آمریکا می‌گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود سلیمانی محقق و پژوهشگر ایرانی در حوزه هماتولوژی خون‌شناسی و سلول های بنیادی که به مدت 14 ماه در بازداشتگاه زندان آمریکا  به ناحق و به دلایل غیر موجه از جمله دور زدن تحریم‌ها در بند بوده است از شرایط سخت و نامناسب خود در آنجا برای مخاطبان عرب زبان سخن خواهد گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی که برای یک سفر مطالعاتی به دعوت مؤسسه آمریکایی «مایو کلینیک» و برای انجام یک پروژه تحقیقاتی به آمریکا رفته بود به محض ورد به فرودگاه آمریکا از سوی FBI  بازداشت شده و به مدت 14 ماه در شرایط بسیار سخت محبوس بود.

سلیمانی در این گفت‌و‌گو ضمن انتقاد از نژاد پرستی آمریکا، تبیین خواهد کرد که  علی‌رغم ادعای حقوق بشر در آمریکا حقوق اولیه رنگین پوستان در آمریکا نادیده گرفته می‌شود.

وی در این خصوص به تبعیض‌نژادی در زندان‌های آمریکا که خود از نزدیک شاهد آن بوده اشاره کرده و تشریح می‌کند که چگونه یک اشتباه کوچک از سوی سیاه‌پوستان منجر به جریمه چند برابری شده و سال‌ها گرفتار زندان خواهند ماند و در عوض با سفید پوستان به گونه دیگری رفتار شده و تبرئه می‌شوند.

او همچنین ضمن انتقاد از تحریم‌های دارویی آمریکا علیه ایران، ادعای آمریکا مبنی بر عدم تحریم دارویی ایران را بررسی خواهد کرد.

«من طهران» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی فولادیان و اجرای محمد باقر حیدری، امشب25 خرداد، ساعت 21  به وقت تهران، به مدت 50 دقیقه از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان به وعده صادق اقتصادی خود عمل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صفری در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش لاهرود اظهار کرد: دولتمردان باید مشکلات معیشتی را حل کنند تا ارزش پول ملی افزایش یافته و در سفره مردم ملموس باشد و قدرت خرید مردم زیاد شود.

وی با انتقاد از دولت، وزارت بهداشت و مجلس بابت عملی نشدن وعده های دروغ فرزندآوری که مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: این مصوبه مورد انتظار مقام معظم رهبری در کشوربود اما زیر بار نرفتن بیمارستانهای خصوصی بابت زایمان رایگان طبیعی گله مند هستیم و مصرا می خواهیم تا دستور ویژه رئیس‌ جمهوری بابت فرزند آوری محقق شود.

امام جمعه مشگین شرقی با ابراز تاسف از جامعه و نظام پزشکی بابت شرمساری که پزشکان متخصص شیراز در پارتی و مجلس گناه و شرب خمر و مسمومیت و فوت ناشی از شراب تقلبی گفت: اجرای طرح نور با تولید نیروی مقتدر و مظلوم انتظامی سبب خرسندی است و از بابت اجرای قدردان نیروهای نظامی هستیم و حمایت همه جانبه خود را از این طرح اعلام می کنیم.

صفری با تبریک هفته معلم اظهار کرد: هویت منابع انسانی در آموزش و پرورش توسط معلمان صورت می‌گیرد رفتار و گفتار، موضع‌گیری حتی اشاره معلمان در ساختن شخصیت و ایجاد هویت در دانش‌آموزان اثر دارد.

وی ادامه داد: باید معلمان ما به این نکات توجه داشته باشند که معلم باید هویت و شخصیت بسازد و تعلیم و تربیت همراه با معنویات و معرفت و تقوا باشد.

امام جمعه مشگین شرقی تصریح کرد: دولت آمریکا از زمان شروع تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه علاوه بر حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی همه جانبه از ظرفیت‌های سیاسی، مالی، رسانه‌ای خود برای سرپوش نهادن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بهره برده است.

صفری بیان کرد: این حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی منجر به اعتراضات و تجمعات گسترده دانشجویی و اساتید دانشگاه‌های آمریکا شده است.

وی افزود: سرکوب خشونت آمیز جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و دیگر دولت‌های غربی در امتداد سیاست حمایت علنی آنان از نسل کشی جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار دارد و سبب تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه جنگ افروزی نسل کشی و جنایت علیه بشریت می‌شود.

امام جمعه ممشگین شرقی گفت: بازداشت خودسرانه، اخراج و محرومیت از کار و تحصیل و امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها در تضاد آشکار با تعهدات این کشورها در تضمین آزادی بیان و آزادی اجتماعات مسالمت آمیز و منع بازداشت خودسرانه قرار دارد.

کد خبر 6095831

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد
  • مسئولان به وعده صادق اقتصادی خود عمل کنند
  • سیره امام صادق (ع) برای روزگار فعلی ما پند‌های مهم دارد
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات