Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از وب دا، سید کاظم فرهمند با اشاره به فرارسیدن هفته جهانی سلامت مردان از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن مصادف با ۲۶ خرداد تا اول تیرماه،  اظهار کرد: درسال جاری با توجه به شیوع کووید ۱۹ در دنیا و شدت ابتلا و مرگ و میر مردان نسبت به زنان سبب شده این موضوع درصدر مسایل مطرح شده در هفته فوق قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: گرچه همه افراد جامعه از هر دو جنس در هر سن و سالی در معرض خطر کرونا ویروس هستند، اما سن و جنس به عنوان دو فاکتور مهم در ابتلا یا شدت علایم تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه ابتلا، شدت بیماری و مرگ ناشی از کرونا در سال‌های پایانی میانسالی و دوره سالمندی بیشتر است، گفت: همچنین تاکنون موارد آلودگی وشدت ابتلا و مرگ و میر در مردان بیشتر از زنان بوده است.

فرهمند، ویژگی‌های بیولوژیک مردان را یکی از عواملی برشمرد که در ابتلا و شدت بیشتر عوارض کووید ۱۹ در مردان نقش زیادی دارد و در نقاط مختلف دنیا مورد تاکید است.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شرایط اجتماعی و مسؤولیت شغلی مردان یکی دیگر عوامل اثرگذار در افزایش ابتلا به کرونا به شمار می‌رود، افزود: باید به این نکته توجه شود که شاغل بودن بیشتر مردان به عنوان نان‌آور خانواده سبب می‌شود که تماس‌های آنان با محیط خارج از خانه بیشتر از سایر افراد خانواده بوده و در معرض خطر بیشتری قرار گیرند.

وی تاکید کرد: مردان باید با رعایت اصول پیشگیرانه و حفاظت شخصی در محیط خارج از منزل و محل کار، به حفظ سلامت خود در مقابل کووید ۱۹ کمک کنند.

فرهمند مسؤولیت خانوادگی مردان برای خرید اقلام مورد نیاز خانواده، تاثیر مسائل فرهنگی در مردان و داشتن باورهای نادرست مبنی بر قوی بودن مردان نسبت به زنان و در نتیجه مغفول ماندن تمرکز بر سلامت مردان، آمار بیشتر بیماری‌های مزمن در مردان، بیشتر بودن رفتارهای ناسالم در مردان نسبت به زنان و مصرف بیشتر دخانیات در مردان را مهم‌ترین عوامل ابتلای بیشتر آنها به کووید ۱۹ عنوان کرد.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هفته جهانی سلامت مردان را فرصت مغتنمی برای اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی جامعه مردان و سیاستگذاران و برنامه‌ریزان درخصوص بیماری کووید ۱۹ و تشویق مردان به مشارکت در توسعه برنامه‌های بهداشت برشمرد.

منبع: الف

کلیدواژه: مردان نسبت به زنان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی ممنوعیت دوباره زنان از وورد به ورزشگاه ها، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

مردها فحاشی می‌کنند زنها را محروم می‌کنند. این خلاصه سیاستگذاری علیه زنان است.

خوب اگر جرات دارید مردان را محروم کنید.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903073

دیگر خبرها

  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد