Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهم ژوئن (۲۵ خردادماه) روز جهانی اهدای خون نام دارد و هدف از برگزاری این رویداد افزایش فرهنگ اهدای خون برای زندگی به افرادی است که نیازمند خون و فرآرده‌های آن هستند.

رضا زارع زاده مهریزی شامگاه یکشنبه به مناسبت روز اهدای خون  در گفت و گو با ایرنا افزد: هم‌اکنون به علت نبود این پایگاه در منطقه مردم برای اهدا و همچنین تامین خون مورد نیاز بیماران باید به یزد مرکز استان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار گرفتن مهریز در کنار جاده اصلی شمال - جنوب کشور، تردد زیاد مسافران  و حضور مستمر مردم استان در مناطق ییلاقی و جمعیت بالای شهرستان  نشان دهنده ضرورت ایجاد پایگاه انتقال خون است .

وی با اشاره به اینکه ایجاد این پایگاه مهم و حیاتی جزو مطالبات همیشگی مردم و مسوولان است، پیگیری راه‌اندازی آن را با حمایت و همراهی مسوولان خواستار شد.

زارع‌زاده مهریزی گفت: همکاری خیران و همراهی مردم در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام به مردم در بخش‌های مختلف بسیار موثر است و دولت از آن حمایت می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت در روز جهانی اهدای خون، از اهداکنندگان خون خواسته است که به این عمل انسان دوستانه به طور منظم ادامه دهند تا جان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نجات پیدا کند.

شعار روز جهانی اهدای خون در سال ۲۰۲۰، «  خون سالم جان انسان‌ها را نجات می‌دهد» انتخاب شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار پایگاه انتقال خون دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز روز اهدای خون کمک های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز روز اهدای خون کمک های مردمی مهریز روز اهدای خون کمک های مردمی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان در آیین افتتاحیه جشنواره ملی تدریس خلاق در آموزش عالی گفت: توسعه فناوری نباید ما را از ارتباط رو در رو غافل کند بلکه باید از آن به عنوان ابزاری برای افزایش بهره وری بهره گرفت.

حامد قادرزاده ادامه داد: دانشگاه محل آموزش و انتقال یافته‌های آموزشی و مبانی نظری است و بدون آموزش فعال به هیچ عنوان نمی‌توان تابع زندگی را در حوزه علمی استمرار بخشید.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: دانشگاه‌ها امروزه برخلاف گذشته صرفا انتقال دهنده مطالب آموزشی نیستند و وظایف سنگین تری دارند و ما نیاز داریم به اینکه مسئله محور حرکت کنیم.

وی تمام تلاش این جشنواره را تدوین برنامه مناسب آموزشی برای دانشجویان دانست و تاکید کرد: همه امکانات در دسترس را باید برای ایجاد شناخت بهتر و استفاده بهینه از منابع کمیاب در مقابل نیاز‌های نامحدود بشر بکار گرفت.

 این جشنواره به مدت سه روز و با حضور سخنرانانی از دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند