Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند هفته پیش بود که ناگهان برخی سایت‌های خبری از احتمال کسر امتیاز از استقلال به خاطر پرداخت نشدن مطالبات وکلا خبر دادند. خبری که در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسید چرا که طبق قوانین فیفا، کارگزار، وکیل یا ایجنت حتی اگر از دادگاه CAS حکم بگیرند، باز هم حکم شان قابلیت اجرای انضباطی ندارد و هیچگاه فیفا تیمی را بابت پرداخت نکردن مطالبات وکلا، ایجنت‌ها و کارگزار‌ها با کسر امتیاز یا پنجره بسته جریمه و محکوم نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک ورزشی، گویا همان خبر‌های رگباری منجر به یک اشتباه بزرگ شد و به نوشته طرفداری یکی از مدیران ارشد وزارت ورزش، تحت تاثیر این اخبار نگران کننده و البته بعد از فشار‌های شخصی به نام - صاد - که از نزدیکان این مدیر است به باشگاه استقلال مجوز داد برای فیفا نامه بنویسد و خواهان تسویه حساب با وکلای طلبکار از محل درآمد‌های این باشگاه در فیفا شود.

آن زمان استقلال قرار بود برای پرداخت مطالبات مارتین فورکل، پادوانی و جپاروف هم با فیفا مکاتبه کند. مکاتبه برای این سه شاکی منطقی به نظر می‌رسید چرا که فیفا در صورت پرداخت نشدن طلب مربی، بازیکن یا باشگاه، حکم پنجره بسته و کسر امتیاز صادر می‌کند، اما این وسط سه وکیل هم به خاطر همین فشار‌ها به مطالبات خود رسیدند.

سالواتوره چیواله، جیمز کی چینگ و سوسانا روی هم ۷۰ هزار دلار از استقلال طلب داشتند. آن‌ها حتی اگر از دادگاه CAS هم می‌گرفتند باز برای اجرای حکم باید به دادگاه کیفری مراجعه می‌کردند و دستشان به جایی بند نبود، اما بعضی‌ها در ایران از نا آشنایی مسئولان ورزشی و مدیران باشگاه استقلال به قوانین بین المللی سواستفاده کردند و پرداخت بدهی به وکلا را در اولویت قرار دادند. این وسط پرداخت مطالبات جیمز کی چینگ استرالیایی از دو مورد دیگر عجیب‌تر بود.

این وکیل که پول دفاع خود در پرونده سوپرجام را نقدی از مدیران وقت استقلال گرفته بود، در پرونده دیگری حدود ۲۰هزار دلار از استقلال طلب داشت، اما مدیران وقت باشگاه به این دلیل که در آن پرونده بازنده شده بودند، صورت وضعیت‌های این وکیل استرالیایی را امضا نمی‌کردند. معلوم نیست آقای صاد روی چه حسابی بدون امضای صورت وضعیت، به مدیر ارشد وزارت سفارش کرد طلب ۲۰ هزار دلاری کی چینگ هم مثل طلب قدیمی سالواتوره چیواله ایتالیایی و سوسانا بلافاصله از محل درآمد‌های استقلال پرداخت شود.

اگر این هفتاد هزار دلار در حساب باشگاه استقلال مانده بود، این باشگاه فردا خیلی راحت می‌توانست با حذف نامه‌های قبلی خودش مبنی بر پرداخت ۱۰۰ هزار دلاری به پادوانی و جپاروف، از محل درآمد‌های باقیمانده اش در فیفا که مبلغی معادل ۳۳۰ هزار دلار می‌شد، خسارت ۳۱۰ هزار دلاری بویان را بپردازد، اما امروز که چنین امکانی فراهم نیست، استقلال چاره‌ای ندارد جز اینکه با بویان هم مثل شفر رفتار کند.

استقلال ناچار است یک نامه به فیفا بنویسد و جریمه ۲۰ تا ۲۵ هزار دلاری را تقبل کند تا برای پرداخت طلب بویان نایدنوف، یک ماه دیگر فرصت بخرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اکبر طبری محمدعلی کشاورز هتل کپسولی بیمه بیکاری کرونا پدر سالار استقلال فیفا تابناک ورزشی اکبر طبری محمدعلی کشاورز هتل کپسولی بیمه بیکاری کرونا پدر سالار هزار دلاری هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند

محمد باغستانی اظهار داشت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جماران، وی افزود: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها را جمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها