Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مارکوس رشفورد، مهاجم انگلیس و منچستریونایتد، در کودکی با غذاهایی که در مدرسه می‌دادند سیر می‌شد. ملانی، مادر او تمام‌وقت کار می‌کرد و مارکوس به ناهار مدرسه و میان‌وعده‌های بعد از مدرسه اتکا داشت.

به همین دلیل، زمانی که ویروس کرونا دنیا را به آشوب کشیده و باعث شده که مدرسه‌ها بسته شوند و مشاغل زیادی در خطر تعطیلی قرار بگیرند، این بازیکن 22ساله و میلیونر گذشته‌اش را فراموش نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارکوس که در ویتن‌شاو در منچستر بزرگ شده، به‌خوبی می‌داند کودکانی که فقیر هستند، با تعطیلی مدارس نمی‌توانند غذای کافی بخورند. او می‌گوید: «من همیشه گفته‌ام که اگر بتوانم تفاوت را رقم بزنم، این کار را خواهم کرد.» او به همین دلیل در اواخر اسفند در اینستاگرام به 4/ 8 میلیون فالوئرش گفت که از یک خیریه به نام FareShare حمایت می‌کند. این مؤسسه خیریه غذاهای رایگان به کودکان در مدارس، به مراکز خیریه و به محل‌های پخش رایگان صبحانه می‌دهد.

مارکوس خواستار آن شده که شرکت‌های غذایی مواد مازاد خود را به کودکان بدهند: «هیچ بچه‌ای نباید نگران آن باشد که وعده غذایی بعدی‌اش از کجا می‌آید.» این بازیکن قصد دارد 100هزار پوند را در برنامه‌ای جمع‌آوری کند و با مجموع کمک‌ها، به 400هزار کودک غذا بدهد. او خودش بخشی از این مبلغ را پرداخته است. مؤسسه FareShare توانسته 20 میلیون پوند کمک جمع کند. آنها می‌توانند در یک هفته به تقریباً سه میلیون کودک غذا بدهند. مردم هم 767505 پوند کمک کرده‌اند که با آن می‌توان سه میلیون وعده غذایی فراهم کرد.

آلیسون والش، مدیر تجاری FareShare می‌گوید: «ما از محبت مردم حیرت‌زده شده‌ایم. ما بی‌نهایت از مارکوس متشکریم که کار ما را رسانه‌ای کرد. پولی که جمع شده به ما کمک می‌کند که بشقاب‌های افراد آسیب‌پذیر را پر از غذا کنیم.»

برخی بازیکنان دیگر در قرنطینه با دوستانشان میهمانی برگزار کرده‌اند اما مارکوس رفتار متفاوتی داشته است: «کاری که ما با این کمک غذایی انجام می‌دهیم نشان می‌دهد که فوتبال چقدر قدرتمند است و چطور می‌توانید از جایگاه خود استفاده کنید. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بسیار مثبت عمل کنند.

من این مشکلات را از نزدیک می‌شناسم. وقتی من کوچک بودم، مادرم تمام روز را کار می‌کرد تا مطمئن شود که هر شب غذا روی میز داریم. صبحانه‌ام را هم به صورت رایگان از مدرسه دریافت می‌کردم. در مدرسه غذا می‌خوردم و پس از مدرسه هم یک میان‌وعده به ما می‌دادند. 30، 40 بچه بودیم که از این خدمات استفاده می‌کردیم و غذای رایگان می‌خوردیم. کار مادرم ساعت 6 تمام می‌شد اما تا با اتوبوس به خانه برگردد، ساعت 7:30 می‌شد و بلافاصله پس از برگشتن هم به پختن غذا می‌پرداخت. او را کم می‌دیدیم.»

مارکوس می‌داند که اگر ویروس کرونا در دوران کودکی او شیوع پیدا می‌کرد، او دچار گرسنگی می‌شد: «اگر این اتفاق 10، 15 سال پیش روی داده بود، بی‌تردید روی من تأثیر بسیاری می‌گذاشت. من فکر کردم که اگر راهی برای کمک به مردم و بچه‌ها هست باید امتحانش کنیم. افرادی هستند که نسبت به کودکی من اوضاع بدتری دارند. آنها حتی شام هم ندارند که بخورند. من می‌خواستم به آنها کمک کنم. من از مشکل باخبر بودم اما نمی‌دانستم چقدر جدی است.»

گزارش شده که 5/ 1 میلیون کودک در انگلیس متکی به غذاهای رایگان مدارس هستند و 700هزار نفر هم در فقر به سر می‌برند و دسترسی به این برنامه‌های غذایی ندارند. 200هزار کودک در انگلیس هم در دوران ویروس کرونا، به دلیل اینکه خانواده‌هایشان دسترسی به غذا نداشته‌اند گرسنه مانده‌اند.

منبع: سان

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا منچستریونایتد مارکوس رشفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین اقدامات آتش سوزی واحدهای مسکونی و تجاری منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز دو اکیپ نقشه برداری در امامزاده ابراهیم (ع) مستقر شدند، افزود: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده در حادثه آتش سوزی به دلیل تعیین حدود اربعه مالکین و جلوگیری از تداخل به زمین های همجوار انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با تاکید بر اینکه پس از اتمام نقشه برداری این بنیاد نسبت به آواربرداری اقدام می‌شود، تصریح کرد: این عملیات که از امروز آغاز شده بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

کد خبر 6097275

دیگر خبرها

  • تنها راه بازگشت این ستاره اخراخ تن‌هاخ است
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • ستاره یونایتد بعد از باخت: تقصیر ما بازیکنان است!
  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • کول پالمر، ستاره درخشان چلسی که منچستر سیتی از آن محروم شد
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم