Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل به ضرورت برنامه‌ریزی بیشتر در بحث منابع درآمدی غیرشهریه‌ای اشاره کرد و گفت: شهرستان بابل ۲۴ مرکز دانشگاهی دارد که بدون برنامه‌ریزی و ایده پردازی نمی‌توان در جذب دانشجو به دانشگاه آزاد موفق بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، سیدمیرالله حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۲۵ خرداد سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بابل تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با ۱۷۰ دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد که در حال حاضر از ظرفیت بالای استانی به لحاظ اجتماعی و علمی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی براساس منویات مقام معظم رهبری، تبدیل شدن به دانشگاه متعهد و متخصص در حل مسائل واقعی کشور، توسعه ماموریت گرایی، کسب مرجعیت علمی، ارتقا دانش مهارتی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با اشاره به اینکه برای تعالی هر سیستم دو عامل مهم شناخت اسناد بالادستی و اسناد جامعه ملی ضروری است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل دارای ظرفیت انسانی بالایی با پنج هزار و ۷۰۰ دانشجو، ۱۲۷ هیأت علمی، ۲۰۰ کارمند و ۱۰۰ استاد حق‌التدریس است.

حسینی خاطرنشان کرد: استقرار ستاد مرکزی دانشگاه در زمینی به مساحت هفت هکتار و مرکز تحقیقات رجه به مساحت ۲۰ هکتار در دل شهرک صنعتی از ویژگی مهم ساختار فیزیکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل است.

این مسؤول با اشاره به اینکه ارتباط مناسبی بین دانشگاه و صنعت ایجاد نشده است، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین بحث منویات مقام معظم رهبری توسعه پژوهش محوری است یعنی دانشگاه باید از نسل اول، خود را به نسل چهارم برساند.

وی به ضرورت برنامه‌ریزی بیشتر در بحث منابع درآمدی غیرشهریه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان بابل ۲۴ مرکز دانشگاهی دارد که بدون برنامه‌ریزی و ایده پردازی نمی‌توان در جذب دانشجو به دانشگاه آزاد موفق بود.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد دانش‌آموزان جذب دانشگاه عالی دولتی می شوند، اظهار کرد: تعامل بیشتر با آموزش و پرورش و مراکز آموزشی، امکان استفاده دانش آموزان از ساختار فیزیکی، نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه می‌تواند گامی مهم در جذب دانشجو باشد.

حسینی، احیا مسئله پژوهش محوری، توسعه مراکز رشد و ایجاد پارک علم و فنآوری دانشگاه را رویکرد خود در دانشگاه طبق منویات مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر سه مشکل عمده مراکز رشد ما این است که ایده مالکیت ندارد، باید شتاب دهنده‌ها را در مراکز رشد ترمیم و اصلاح کرد و سازمان‌های سرمایه گذاری خطرپذیر داشته باشیم.

وی ادامه داد: مراکز رشد به جای رفتار واکنشی باید رفتار کنشی داشته باشند،  محصولاتی مبتنی بر دانش در هر منطقه شناسایی شود و کارگروه پایش تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز ۲۰ هکتاری رجه فعلا فعالیتی ندارد، گفت: از این مرکز که دارای ساختمان پنج طبقه مجهز است، می‌توان به‌عنوان بیمارستان و هتلینگ با تمام امکانات آزمایشگاهی استفاده کرد ضمن اینکه بخش پرورش ماهی آن نیز به‌زودی فعال و مزارع آن احیا می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها واحد بابل در شمال کشور رشته دامپزشکی دارد در مرکز مقری‌کلا می‌توان در کنار آموزش، کلینیک دامپزشکی هم احداث کرد. 

این مسؤول از ضرورت به‌کارگیری جوانان نخبه تراز انقلاب در بدنه دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: علماء برجسته قبلی و فعلی از افتخارات فرهنگی و مذهبی شهر بابل هستند لذا باید اصول برنامه‌ریزی ما بر پایه حفظ فرهنگ باشد که در این راستا دو برنامه محوری خانواده با محوریت عفاف و حجاب و مهدویت را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در حوزه آموزش به کمیت رسیده است باید تمام تمرکز ما به کیفیت محوری معطوف شود، افزود: دانشگاه آزاد باید دانشگاه حل مسئله باشد که زیربنای آن توجه به پژوهش است.

حسینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی احد بابل در ۲۵ خرداد ۱۳۶۵ به ریاست مرجوم دکتر سیدعلی طبری‌پور با ۱۷۰ دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون 5 هزار ۷۰۰ دانشجو، ۱۲۷ عضو هیأت علمی، ۳۰۰ استاد حق‌التدریس و ۲۰۰ کارمند است. 

انتهای پیام/۸۶۰۴۰/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو دانش بابل تست تست 2 دانشگاه بابل دانش دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برنامه ریزی مراکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین