Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@20:30:07 GMT

رشد اقتصادی فرانسه کوچک تر می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۲۸۰۲

رشد اقتصادی فرانسه کوچک تر می شود

بانک مرکزی فرانسه در گزارشی اعلام کرد با وجود شیوع کرونا و بحرانی که این بیماری ایجاد کرده احیای اقتصاد این کشور دست کم دو سال طول خواهد کشید.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، گزارش جدید بانک مرکزی فرانسه از وضعیت اقتصاد این کشور بیانگر آن است که بازگشت فعالیت‌ها به سطوح پیش از بحران دست کم دو سال به طول خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برآورد صورت گرفته توسط این بانک اقتصاد فرانسه پیش از انکه در سال‌اینده به رشد ۶.۹ درصدی دست یابد، امسال ۱۰.۳ درصد کوچک خواهد شد که در صورت تحقق حتی از عملکرد اقتصاد این کشور در سال های جنگ جهانی دوم نیز بدتر خواهد بود.

هم چنین تعطیلی کسب و کارها روی نرخ بیکاری نیز تاثیر جدی خواهد داشت تا جایی که این بانک پیش بینی کرده است نرخ بیکاری به ۱۱.۸ درصد در نیمه نخست امسال برسد. در صورتی که طبق سناریو بدبینانه شاهد موج دوم همه گیری کووید-۱۹ باشیم دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا ۱۶ درصد در سال جاری، ۶ درصد در سال آینده و ۴ درصد در سال بعد کوچک خواهد شد.

قرار است دولت فرانسه از سومین بسته بزرگ محرک خود برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا در هفته‌های اینده رونمایی کند. این کشور یکی از چهار کانون اصلی درگیر با کرونا در اروپا محسوب می شود و حدود ۲۹ هزار فرانسوی براثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. احتمالا یارانه نقدی در نظر گرفته شده برای شهروندان فرانسوی در این بسته افزایش پیدا خواهد کرد و برای اتباع فرانسوی زیر ۱۸ سال معادل ۵۰۰۰ یورو و برای اتباع بالای ۱۸ سال معادل ۸۰۰۰ یورو خواهد بود.

طبق برنامه ریزی قبلی دولت قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۲ نرخ بیکاری فرانسه به زیر هفت درصد کاهش پیدا کند که با توجه به شرایط فعلی بسیار بعید به نظر میرسد دولت در تحقق این مساله موفق باشد.

به گفته مرکز آمار فرانسه میزان فعالیت‌های اقتصادی در فرانسه ۱۹ درصد کمتر از سطح ثبت شده قبل از بحران بوده است و انتظار می رود رشد اقتصادی در پایان سه ماهه دوم سال به منفی ۱۵.۳ درصد برسد.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رشد اقتصادی رشد اقتصادی نرخ بیکاری پول نیوز فرانسه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

رئیس اداره برق کاشان ضمن اشاره به نصب ۶.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کاشان گفت: کاشان رتبه نخست کشوری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شاپور حدادی بعد از ظهر امروز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 50 ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده که 40 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سال اخیر در شهرستان کاشان 23 درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دو برابر است.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان با بیان اینکه 17 درصد از مشترکین خانگی این شهرستان از خرداد تا شهریور سال گذشته پرمصرف هستند، ابراز داشت: 26 درصد از مشترکین خانگی در ایام عادی یعنی از مهر تا اردیبهشت نیز پرمصرف بوده و این مشترکین یقینا با ارائه و دریافت آموزش‌های لازم تعداد این نوع از مشترکان کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت برق گفت: طی دو سال گذشته 212 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ایجاد شده و 36 کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز ایجاد شدا است و 19هزار و 852 لامپ معیوب و سوخته نیز تعویض شده و 216 دستگاه ترانس هوایی در دو سال گذشته نصب شده است.

حدادی با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم این بودجه در سال جاری جذب شود در حالی که سال گذشته بودجه عمرانی به 170 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مشترکین شهرستان کاشان 212هزار و 519 نفر است، تاکید کرد: 81 درصد مشترکین خانگی، کشاورزی و صنعت و روشنایی معابر هر کدام یک درصد، مشترکان عمومی سه درصد و سایر مصارف 13 درصد است.

رئیس اداره برق کاشان با بیات اینکه 42 درصد از مصرف برق این شهرستان را حوزه صنعت تشکیل می‌دهد، افزود: 26 درصد از مصارف برق در کاشان را حوزه مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند  در حالی که کاشان طی هشت ماه مناطق عادی محسوب شده و چهار ماه جزء مناطق گرمسیری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل قمصر، برزک و نیاسر کاشان نمی‌شود، ابراز داشت: تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل شهر کاشان و بخش مرکزی شهرستان کاشان است و این موضوع باید مد نظر مشترکان باشد.

ساخت نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه بیدبلند

حدادی با بیان اینکه کاشان در مقام اول نصب نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: این ادعا وجود دارد که کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس رتبه نخست کشوری دارد به نحوی که 315 نیروگاه خورشیدی در کاشان نصب شده که ظرفیت آنان 6.5 مگاوات است و امسال نصب 53 نیروگاه خورشیدی نیز در کاشان در دستور کار قرار دارد‌.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟