Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@08:52:09 GMT

کمدی – تراژدی ارز ترجیحی و تقسیم بندی گاوها

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۲۸۲۰

کمدی – تراژدی ارز ترجیحی و تقسیم بندی گاوها

محمد صادق جنان صفت - ساعت 24 آقای رییس جمهور ، جناب آقای معاون اول ، آقایان روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و آقای وزیر اقتصاد و سایر ذینفعان و علاقمندان به اقتصاد سیاسی ایران و شهروندان ارجمند اگر می خواهند نمایی نزدیک از آشفتگی ، سردرگمی ، رانت خواری ، فساد ، ناکار آمدی وسرزمین عجایب اقتصادایران را بینید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

و بدانید بر سر فعالیت های اقتصادی درایران چه مصیبت هایی نازل شده است زحمت بکشید خبر درج شده در پایگاه خبری اتاق بازرگانی ایران از نشست تخصصی معاونت امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران منتشر شده است را بخوانید و از رییس جلسه بخواهید ریز وجزییات این نشست رابرای اطلاع بیشتر منتشر کنند. اصل داستان در این نشست که چندین نفر از تشکل های گوناگون ونیز از وزارت جهاد و بانک مرکزی نوعی مجادله را برپا کردند بر سر ارزتخصیصی به واردات نهاده های دامی و البته داروهای دامی  است که لبته رقم بالایی  از منابع ارزی را می بلعد.

سید محمدرضا بنی‌طبا، نماینده انجمن صنایع فراورده‌های لبنی دراین نشست خبر شگفت انگیزی داده است که باور کردن آن سخت است اما با  احتمال بالا باید قبول کرد که درست است اوگفته است   "در شرایط حاضر ارز نیمایی اختضاص داده شده به گاوهای شیری و گوشتی تفاوت دارد؛ درحالی‌که اینها یک محصول مصرف می‌کنند. در چنین شرایطی 800 کارگاه تعطیل‌شده و 12 هزار شغل ازدست‌رفته است." در این خبر البته جزییات کار تخصیص ارز به گاوهای شیری و گاوهای گوشتی توضیح داده نشده و نیامده است که کدام گاوداران خوشبخت اند که ارز ارزان تر برای خرید خوراک گاوهایشان می گیرند. 

آیا این کار واین عمل که لابد و به احتمال زیاد با لابی های  پیدا و پنهان و توجیه های لابد کارشناسانه و دلسوزانه  مدیران تصمیم گیرنده در نهادهای نظارتی انجام شده و تقسیم گاوها به گاوهای خوشبخت و گاوهای بدبخت که نخستین گروه ارز ارزان و دومین گروه ارز گرانترمی گیرند کمدی- تراژدی نیست؟ البته که این داستان به همین جا و در گاوداری ها تمام نمی شود و ارزهای با قیمتهای متفاوت به ذرت برای مرغ گوشتی و مرغ تخمی ، کود و بذر برای کشت گندم یا کشت زردچوبه ، واردات ماشین آلات نساجی یا واردات ماشین آلات معدنی و سایر کالاها ادامه دارد خواهد بود. چرا مدیران اقتصادایران از رخدادهای پیشین و رخدادهای تلخ و رانت ساز و فسادآفرین درس نمی گیرند و راههای رفته شده و شکست خورده را بدون هیچ ترس و بیمی و بدون هیچ نگرانی ادامه می دهند.  داستان تازه ای که دربازار نهاده ها و داروهای دامی درست شده این است که دولت یک بازار گاه درست کرده وهر ذینفعی در مصرف ، تولید و واردات نهاده های و داروهای دامی و لابد غذای طیور باید از این محل وارد کار شوند. آقایان مدیران ارشد اقتصادی بیایید برای یک بارهم که شده شجاعت به خرج داده و داستان نرخ ارز را حل کنید و به جای آفرینش و بازکردن راههای رانت و فساد پیرامون ارز و مسایل پیرامونی آن نرخ را رها   اطمینان داشته باشید روزگار از این بدتر نمی شود. کدام کشوررا  می شناسید که به گاوهای گوشتی دلار ارزان تر از گاوهای شیری بدهد یا برعکس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، ابراهیم کاویانی از تولید 92 تن گوشت مرغ در  شهرستان عباس آباد امسال خبر داد.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید گوشت مرغ و جایگاه آن در سبد غذایی روزانه مردم، گفت: برای تأمین امنیت غذایی و تنظیم بازار مرغ  تاکنون 92 تن گوشت مرغ در مزرعه مرغ گوشتی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: این شهرستان دارای 3 مزرعه پرورش مرغ اجداد، 2 مزرعه مرغ گوشتی و 4 مزرعه مرغ مادر گوشتی است که نقش به سزایی در تولید گوشت مرغ شهرستان و استان دارد.

دیگر خبرها

  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟