Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی استان را ۱۱۶ هزار نفر و مستمری بگیران را ۷۵ هزار نفر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه، خواستار جایگزین کردن کارت های معلولیت به جای گواهی معلولیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره کل بهزیستی با تاکید بر صیانت از حقوق معلولان، با بیان اینکه به طور متوسط تعداد ۱۵ هزار فقره گواهی معلولیت در طول یک سال صادر می شود، پیشنهاد حذف کاغذی گواهی معلولیت و جایگزینی کارت معلولیت معتبر به جای آن برای معرفی به دستگاه ها را مطرح کرد. 

وی هدف از تشکیل کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم را تعیین مصادیق حقوق متقابل مردم و مجموعه بهزیستی، بازنگری قوانین و مقررات جهت تثبیت حقوق مردم و پاسخگویی دستگاه و نظارت بر استقرار برنامه صیانت از حقوق مردم عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه این اداره کل دارای 837 نفر پرسنل است، تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی استان را ۱۱۶ هزار نفر و مستمری بگیران را ۷۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: با حدود یک میلیون و 900 هزار نفر چه از شاغلان در مجموعه و چه مددجویان با این اداره در ارتباط هستند، به عبارتی ما با حدود ۵۰ درصد کل جمعیت در ارتباط هستیم.  

صحاف، توزیع عادلانه خدمات، پیاده سازی دولت الکترونیک، استفاده از پتانسیل های بخش غیر دولتی، شفافیت اداری مالی و خدماتی، رعایت اصل رازداری و پاسخگویی و در نهایت توسعه مراکز ارائه خدمت با رویکرد محله محور و تکریم‌ ارباب رجوع را ار مهم ترین اهداف بهزیستی اعلام کرد. 

سرپرست اداره کل بهزیستی استان، بر ایجاد سازمان شفاف تاکید کرد و افزود: این مهم از طریق راه‌اندازی سامانه های انتشار گردش آزاد اطلاعات و پاسخگویی به تمام شکایات دریافتی مردمی و دستگاه های ناظر در حال انجام است به طوری که تمام قراردادها، تفاهم نامه ها و... از طریق سامانه قابل دسترس برای عموم است.

وی با اشاره به اهمیت الکترونیکی شدن فرآیندها گفت: به همین منظور بیش از ۴۷۰ مرکز غیر دولتی با رویکرد محله محور در استان راه اندازی شده است. 

صحاف، تاسیس مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیر ضروری، کاهش تصدی گری دولت، استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی و توزیع عادلانه خدمات سازمان را از دیگر طرح های مهم این اداره کل دانست و بیان کرد: تعداد کل ثبت نام کنندگان برای دریافت مجوز مراکز مثبت زندگی ۵۹۰ مورد بوده که از بین این متقاضیان پس از بررسی و مصاحبه ۱۶۶ مجوز به زودی صادر خواهد شد.
وی، فعالیت سامانه «صدای مشاور ۱۴۸۰ » از ساعت ۸ صبح تا 12 شب را از دیگر اقدامات شاخص بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۹۴ هزار دقیقه مشاوره به ۴۶ هزار نفر ارائه شده است. 

صحاف، تالیف کتاب «حقوق شهروندی» و برگزاری همایش های منطقه ای در راستای حقوق شهروندی را از ابتکارات این مجموعه در راستای ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندان دانست. 

سرپرست اداره کل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به فعالیت مستمر اورژانس اجتماعی در استان گفت: در اورژانس اجتماعی با انجام مداخلات روانی و اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی در مواردی همچون کودک آزاری و همسرآزاری که درون محیط خانواده روی می دهد، سعی در حل و فصل مشکلات می کنیم. 

وی، جمع خدمات ارائه شده توسط اورژانس اجتماعی را 6 هزار و ۴۰۰ مورد در سال ۹۸ عنوان کرد. 

صحاف با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ حقوق شهروندی در مهدهای کودک  تاکید کرد: ۷۰ درصد رشد ذهنی افراد در سنین زیر شش سالگی شکل می گیرد، به همین دلیل این اداره کل توجه ویژه ای به آموزش حقوق شهروندی در قالب بازی دارد.

وی اظهار کرد: در ایام اپیدمی کووید ۱۹، مجموعا ۱۳۴ هزار خدمت در استان ارائه شده، هم چنین ۷۱ میلیارد ریال کمک نقدی و۴۳ میلیارد ریال کمک غیر نقدی در بهزیستی انجام شده است و در مجموع حدود ۶۶ هزار خانوار از خدمات این اداره استفاده کرده اند.

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی معلولیت بهزیستی سلامت آذربایجان شرقی معلولیت بهزیستی سلامت تبریز ارباب رجوع گردش آزاد اطلاعات حقوق شهروندی مستمری تحت پوشش بهزیستی اورژانس اجتماعی همسر آزاری کودک آزاری مهد کودک خبرگزاری فارس فارس تبریز سرپرست اداره کل بهزیستی گواهی معلولیت بهزیستی استان صیانت از حقوق حقوق شهروندی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

تجارت نیوز نوشت: براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902228

دیگر خبرها

  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند