Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، وزارت خارجه عمان در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: مارتین گریفیتس در تماس تلفنی با یوسف بن علوی وزیر خارجه، وی را درباره اقداماتی که سازمان ملل متحد برای برقراری صلح در یمن انجام داده، مطلع کرد.  

در ادامه این بیانیه آمده است: گریفیتس در این تماس تلفنی همچنین از تلاش‌های عمان برای برقراری صلح در یمن قدردانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بن علوی نیز تاکید کرد، کشورش به حمایت از روند برقراری صلح در یمن ادامه خواهد داد.

قرار است نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن طی ۲ روز آینده در شورای امنیت گزارش جدید خود را از تحولات یمن به ویژه درباره تحولات مربوط به صلح در این کشور قرائت کند.

منابعی به العربی الجدید اطلاع دادند، سازمان ملل متحد پیشرفت اندکی در مسیر توقف کامل جنگ در یمن داشته و قرار است اواخر هفته جاری دولت مستعفی یمن و انصارالله از طریق ویدئو کنفرانس درباره مسائل مورد اختلاف میان دو طرف گفت‌وگو کنند.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز از جمله اجرایی شدن آتش‌بس در الحدیده دست یافتند؛ اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

با وجود تلاش‌های انصارالله یمن برای برقراری صلح اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن عمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن عمان سازمان ملل متحد یمن عمان سازمان ملل متحد برقراری صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی به ابعاد هولناکی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کردند.

کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند: روی پیکرهایی که در گورهای دسته‌جمعی دو بیمارستان ناصر و شفا در برهه اخیر پیدا شدند، علائم شکنجه پدیدار شده است. همچنین برخی موارد احتمالیِ زنده‌به‌گورشدن افراد نیز دیده شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: نسبت به گزارش‌های پیاپی از تعرض جنسی و خشونت علیه زنان، دختران و بانوان اسیر نزد نیروهای اسرائیلی ابراز انزجار می‌کنیم.

کارشناسان سازمان ملل متحد بیان کردند: کابینه اسرائیل در موارد پیاپی در اجرای تحقیقات مستقل، سالم و کارآمد در خصوص جنایت‌های اعلام‌شده ناکام بوده و شکست خورده است.

در ادامه این گزارش ذکر شده است: ما نسبت به هدف قراردادن زنان از سوی اسرائیل با چنین حملات وحشیانه، کورکورانه و نامتناسبی، احساس وحشت می‌کنیم.

این کارشناسان تاکید کردند: روزانه بیش از ۱۸۳ زن بدون هرگونه ماده مُسَکنی زایمان می‌کنند. این در حالی است که صدها نوزاد نیز به دلیل کمبود برق برای راه‌اندازی دستگاه انکوباتور نوزاد (دستگاه نگهداری از نوزادان نارس) جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 6098694

دیگر خبرها

  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند