Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@05:32:02 GMT

بحران کرونا موجب افزایش هزینه تولید فیلم شده

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۳۲۱۴

بحران کرونا موجب افزایش هزینه تولید فیلم شده

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده سینما که فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی و به تهیه‌کنندگی وی، مدتی‌ست به صورت آنلاین اکران شده و «سراسر شب» را هم آماده نمایش در این پلت‌فورم دارد، معتقد است با کارهایی از قبیل اکران آنلاین در شبکه نمایش خانگی نمی‌توان جلوی ضرر و زیان چرخه اقتصادی سینما و دیگر حوزه‌‌های فرهنگی را در این شرایط گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد نوروزبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با اشاره به اهمیت محصولات سینمایی در روزهای قرنطینه و حمایت دولت از این چرخه گفت: «تمام کسب و کارها لطمه دیده‌اند اما موضوع فرهنگ باید اهمیت بیشتری داشته باشد چون در این روزهایی که مردم خانه‌نشین بودند دیدیم چطور محصولات سینما موجب سرگرمی و گذران وقت شد و آثار سینمایی توانستند مفید ظاهر شوند. در این شرایط تنها حمایتی که می‌توان از سینماگران داشت مالی‌ است که ای‌کاش دولت کمک خود را معطوف به سینماگرانی نکند که در اکران عید ثبت نام‌ کرده‌اند، چرا که وام‌های حمایتی تنها شامل این فیلم‌ها شده است.»

نوروزبیگی با تاکید بر تسریع در بازگشایی فضاهای فرهنگی مثل سالن‌‌های سینما و تئاتر گفت: «در دولت باید هرچه سریع‌تر فضا را باز کند، چرا که سینما آسیب دیده، تئاتر آسیب دیده، استودیوها آسیب دیده‌اند و البته ما این موضوع را اعلام کرده بودیم و پیش‌بینی کرده بودیم که با کارهایی از قبیل اکران آنلاین در شبکه نمایش خانگی نمی‌توان جلوی ضرر و زیان چرخه اقتصادی سینما و دیگر حوزه‌‌های فرهنگی را گرفت. پیش‌بینی‌مان درست بود و میزان فروش و برگشت سرمایه توسط نمایش آنلاین بسیار اندک بود و جوابگو نیست.»

این تهیه‌کننده در مورد تاثیر کرونا روی هزینه‌های ساخت فیلم و بالا رفتن دستمزد عوامل هم گفت: «بحران کرونا همانطور که هزینه‌‌های جاری را بالا برده است موجب افزایش قیمت در پروسه تولید فیلم هم شده و تمام این گرانی‌ها به پای سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده است و باید پاسخ گرانی همه‌چیز تا دستمزدها را بدهد.»

جواد نوروزبیگی در آخر به تاثیر شبکه نمایش خانگی روی سینما و مسائلی مثل افزایش دستمزد عوامل که بسیاری دلیل اصلی آن را قراردادهای نجومی این مدیوم می‌دانند، گفت: «سینما و شبکه نمایش خانگی دو مسیر جداگانه هستند و هر کدام راه خودش را می‌رود. سینما جایگاهی حرفه‌ای است که قابلیت نقد و بررسی را دارد و محصولات شبکه نمایش اگر تاثیری روی آن بگذارند، تاثیر قراردادهای گران است و افزایش دستمزد بازیگران که وارد سینما هم شده است. البته نمی‌توان تماشاگران شبکه نمایش خانگی را نادیده گرفت. باز هم تاکید می‌کنم که سینما جایگاه خودش را دارد.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عباس امینی جواد نوروزبیگی سراسر شب اکران آنلاین کشتارگاه حمایت از سینماگران شبکه نمایش خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی

رئیس صدا و سیما ضمن ارائه توضیحاتی درباره وضعیت نظارت ساترا بر محتوا و فرآیندهای اقتصادی شبکه نمایش‌خانگی از پیگیری‌ها در زمینه جلوگیری از تخلفات احتمالی محتوایی در تولیدات سکوها به کمک آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر درباره وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه  تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرآیندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان،  سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

رئیس رسانه ملی در خصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از 14 ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تاکنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. ‌

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی،  منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی