Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، در گزارش کارشناسان این مؤسسه انگلیسی آمده است: توسعه قدرت موشکی، توانایی بازدارندگی را در اختیار ایران قرار داده و این کشور را قادر کرده با اتکای موشک‌های نقطه‌زن خود، دشمنانش را در صدها کیلومتر دورتر مورد هدف قرار دهد.

زرادخانه موشکی باعث شده ایران اطمینان حاصل کند که سایر کشورها بدون محاسبه وارد درگیری با تهران نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران طی سال‌های گذشته زرادخانه موشکی خود را توسعه داده و هم‌اینک قادر است اهدافی در صدها کیلومتر دورتر را با ضریب خطایی حداکثر ۳۰ متری مورد هدف قرار دهد. تهران همچنین می‌تواند قدرت موشکی خود را در اختیار همپیمانان منطقه‌ای خود همچون حزب‌الله قرار دهد.

به گفته تحلیلگران «موسسه خدمات‌رسانی متحد سلطنتی» بریتانیا (RUSI) هم‌اینک تاسیسات مهمی همچون مراکز و پایگاه‌های نظامی، کشورهای متخاصم در منطقه در تیررس موشک‌های ایران قرار دارند و به اهدافی بالقوه برای موشک‌های نقطه‌زن ایران تبدیل شده‌اند.

دکتر «جک واتلینگ» یکی از محققان «موسسه خدمات رسانی متحد سلطنتی» می‌گوید: توانایی حمله موشکی دقیق به این معناست که ایران می‌تواند درقالب بازدارندگی موثر، واکنشی حساب شده به هرگونه اقدام نظامی احتمالی، نشان دهد.

حزب‌الله لبنان یک زرادخانه بزرگ و متنوع با بیش از ۱۴۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد. در حالی که بسیاری از این موشک‌های حزب الله با قدرت دقت ۷۰۰ متر است، اما ایران هزار موشک حزب‌الله لبنان را با سیستم هدایت شونده‌ای مجهز کرده که اهداف را در فاصله خطای دقتی ۳۰ متری هدف قرار می‌دهد.

این توانایی و دقت موشکی حزب الله پایگاه‌های اسرائیل را با وجود داشتن یکی از بهترین سیستم‌های دفاع موشکی دنیا (سیستم گنبد آهنین اسرائیل) در معرض خطر قرار داده است.

دکتر واتلینگ می‌گوید: «حزب الله اکنون می‌تواند از هدف قرار دادن مراکز شهری اسرائیل به سمت هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی اسرائیل برود و می‌تواند دفاع گنبد آهنین را به چالش بکشد.

«جاستین برونک» تحلیلگر «موسسه خدمات رسانی متحد سلطنتی» درباره مقیاس و سرعت پیشرفت ایران در عرصه فناوری موشک‌های بالستیک معتقد است سرعت این پیشرفت حتی از سرعت پیشرفت فناوری هواپیماهای بدون سرنشین ایران هم بیشتر و نگران‌کننده‌تر است.

اهمیت حمله موشکی ماه ژانویه ایران به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در این نکته بود که موشک‌های بالستیک ایران توانستند به طور دقیق ساختمان‌ها و تاسیسات خاصی را در این پایگاه مورد هدف قرار دهند و دقت نقطه‌زنی خود را به رخ بکشند.

«ویپین نارانگ» محقق دانشگاه «ام‌ آی تی» آمریکا در این باره به اکونومیست گفت: «مهمترین جنبه از حمله موشکی ایران (به پایگاه آمریکا) دقیق بودن موشک‌های بالستیک کوتاه بُرد آنهاست. وقوع انقلابی در دقت موشکی ایران انکارناپذیر است و این فناوری دیگر در انحصار ایالات متحده آمریکا نیست. این امر پیامدهای عظیمی در عرصه جنگ‌های مدرن خواهد داشت.» 

کد خبر 521765 برچسب‌ها دفاع - موشک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع موشک حزب الله هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر موسوی در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش استان در گچساران ، اقدام ایران در حمله موشکی به رژیم صهیونیستی را مشروع دانست و افزود: به زعم خیلی‌ها که فکر می‌کردند کسی نمی‌تواند به رژیم صهیونیستی حمله موشکی بکند، اما ایران دست به این اقدام مهم زد.
 وی اضافه کرد: علاوه برآمادگی کامل پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در عملیات آن شب، بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای مختلف درآن طرف مرز‌های غربی کشور سامانه موشکی و پهبادی ایران را رصد می‌کردند.
 سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه زدن و موشک باران کردن یک شهر ارزش نظامی ندارد گفت: اینکه در فاصله هزار کیلومتر یک نقطه نظامی مورد هدف قرار بگیرد دارای ارزش نظامی است و این مهم‌ترین هدف عملیات وعده صادق بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش از ارسال پیام‌های پشت سر هم مقامات آمریکایی حین و بعد از عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: آنها از طریق واسطه‌های مختلف مدام پیام می‌دادند که با آمریکا کاری نداشته باشید و این ترس و خوف آمریکا، یکی از برکات خون شهیدان است.

دیگر خبرها

  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم