Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین الملی در وین، اعلام کرد: در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران موضوع اصلی مورد بحث خواهد بود. تاریخ انتشار: 07:33 - 26 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۹۱۲۲

خبرگزاری میزان - میخائیل اولیانوف در توئیتی نوشت: جلسه مجازی شورای حکام قرار است ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه برگزار شود، البته ممکن است با توجه به موضوعات متعدد در دستورکار، جلسه‌ ای طولانی داشته باشیم با این وجود انتظار می‌رود که بیشتر توجه بر موضوع ایران استوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمعه ۱۶ خرداد در گزارشی که در اختیار کشورهای عضو شورای حکام قرار داد، اعلام کرد که ذخیره اورانیوم غنی شده ایران تقریبا به هشت برابر حد مجاز در برجام رسیده است.
در این گزارش همچنین آمده بود که ذخیره اورانیوم غنی شده ایران تا ۳۱ اردیبهشت به ۱۵۷۱.۶ کیلوگرم رسید.
آژانس پیش از این میزان ذخیره اورانیوم غنی شده ایران تا ۳۰ بهمن سال گذشته را بیش از یک هزار و ۲۰ کیلوگرم گزارش کرده بود.

ایران براساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با گروه ۱+۵ اجازه ذخیره ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده را دارد. از سوی دیگر در برجام پیش‌بینی شده بود که ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بیش از ۳.۶۷ درصد را ندارد.

در گزارش روز جمعه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده، ایران اکنون به غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۴.۵ درصد ادامه می‌دهد.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پس از این گزارش اعلام کرده بود که محافل ضدایرانی سعی دارند هراس بوجود آورند و ادعا می‌کنند که گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامات فوری ازنقطه نظر عدم انتشار سلاح هسته‌ای را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: المانیتور بررسی کرد؛ تحریم‌های آمریکا مانعی در برابر ارسال دارو به ایران تلاش جدید آمریکا برای جلوگیری از مبادله نفتی میان ایران و ونزوئلا روسیه، تحریم‌های جدید علیه ایران را سیاست شکست‌خورده آمریکا دانست

اولیانوف توضیح داد: در واقع هیچ گونه فوریتی وجود ندارد. در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ابعاد احتمالی فعالیت های هسته ای ایران اشاره شده است که اگر هم انجام شده بود در سال ۲۰۰۴ توسط ایران متوقف شد.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه سلاح هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی اورانیوم غنی شده شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد