Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:38:32 GMT

جهان هرگز به دوران قبل از کووید ۱۹ باز نمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۳۶۶۸

جهان هرگز به دوران قبل از کووید ۱۹ باز نمی‌گردد

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، در واقع از دهه ۱۹۳۰ میلادی که اولین بار خانواده ویروس‌های کرونا شناسایی شدند، تاکنون هیچ واکسن یا داروی موثری برای جلوگیری یا درمان آلودگی ویروسی ناشی از این ویروس‌ها شناسایی نشده است.
در حال حاضر بیش از ۱۰۰ گروه تحقیقاتی در سراسر جهان در تلاش هستند تا واکسنی را برای این ویروس تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به اعتقاد بسیاری از محققان حتی در صورت موفقیت یک یا چند گروه، واکسن جدید کامل نبوده و لازم است به صورت دوره‌ای مورد استفاده قرار گیرد.
صرف‌نظر از این که واکسن موثری برای این بیماری تولید شود یا نشود، واقعیت این است که جهان هرگز به دوران پیش از شیوع ویروس کرونا باز نخواهد گشت. در واقع چالش‌هاییکه شیوع این ویروس به همراه داشته است، موجب ارزیابی مجدد نحوه تفکر، عملکرد و اقدامات دولت‌ها و اشخاص در راستای کسب آمادگی برای مقابله با شیوع بیماری‌های بعدی شده است.
برای مثال تاکنون تنها روی تولید واکسن و دارو برای مقابله با بیماری‌ها تمرکز شده است اما اکنون مشخص شد برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها لازم است از تدابیر دیگری مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، قرنطینه، اعمال محدودیت در سفر و حتی تجهیزات محافظتی شخصی، بهره‌گیری شود.
به اعتقاد محققان، می‌توان از شیوع بیماری‌ها جلوگیری کرد اما برای این منظور لازم است دولت‌ها با استفاده از منابع آزاد اطلاعاتی مانند رسانه‌های اجتماعی وضعیت شیوع بیماری را به صورت لحظه‌ای رصد کنند و تدابیر لازم را به‌ کار گیرند.  

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا بیماری های ویروسی علائم کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا بیماری های ویروسی علائم کرونا کرونا ویروس کرونا بیماری های ویروسی علائم کرونا شیوع بیماری بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند