Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@10:01:25 GMT

تاثیر مثبت گل و گیاه در تسریع بهبودی بیماران

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۳۷۷۰

تاثیر مثبت گل و گیاه در تسریع بهبودی بیماران

ساعت24 -رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران گفت: اثر گل و گیاه در تامین سلامت روان و تسریع بهبودی بیماران با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

صنعت گل و گیاهان زینتی از حوزه هایی است که بیشترین لطمه را از شیوع کووید ۱۹ متحمل شده است. خصوصا این که همه گیری این ویروس در کشور مصادف شد با نوروز که از پررونق ترین زمان های فروش گل در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژمان آزادی رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی همزمان با ۲۵ خرداد روز ملی گل و گیاهان زینتی، با تاکید بر این‌که نقش گل و گیاه در تامین سلامت روانی فرد و جامعه با هیچ چیز قابل قیاس نیست، اظهار داشت: رونق بخشیدن به این حوزه و توجه به سنت هدیه دادن و پرورش گل می تواند اثر چشمگیری در بهبود شرایط روانی و تقویت احساسات مثبت در بیماران و جامعه داشته باشد.

وی افزود: تحقیقات و مطالعات علمی مختلف، تاثیرات مثبت روانی هدیه دادن و ارتباط با گل ها و گیاهان را اثبات کرده است. مثلا مشخص شده افرادی که در خانه خود گل دارند، احساس شادی و آرامش بیشتری کرده و احتمال ابتلا به افسردگی ناشی از استرس در آنها کاهش می یابد. پژوهشی دیگر حاکی از ارتباط مستقیم بین علاقه به گل ها و احساسات مثبت مانند قدردانی، امید، همدلی، شادی، عشق، غرور و آرامش است.

رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران با بیان این که ارتباط با گل ها و گیاهان، حس خوشبختی، آرامش و امنیت را در افراد تقویت می کند، خاطرنشان کرد:گلها تأثیرات آنی و بلندمدت بر احساسات، خلق و خوی و حتی حافظه زنان و مردان دارند. براساس یافته های یک پژوهش زنانی که گل دریافت می کنند تا چندین روز از روحیه مثبت بیشتری برخوردارند. همچنین مشخص شده افرادی که در ساعات اولیه صبح انرژی بالایی ندارند، پس از دیدن گلها در صبح، شادتر و پرانرژی تر می شوند.

آزادی تصریح کرد: گلها با کاهش استرس و افسردگی، تقویت روحیه و  حس امیدواری روند بهبودی بیماران  می گردند را تسریع می کنند. براساس تحقیقات، وجود گل و گیاه در اتاق، توانایی بیمار برای تحمل درد ناشی از بیماری را افزایش داده و نیاز به مصرف مسکن ها را کاهش می دهد. نکته قابل توجه این که تاثیرات مثبت گل ها در سالمندان به مراتب بیش از سایر گروه هاست. اهدای گل به افراد مسن باعث ایجاد روحیه مثبت و بهبود حافظه اپیزودیک (حافظه وقایع روزمره) می شود.

رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران در ادامه به فواید ویژه سنت هدیه دادن گل اشاره کرد و گفت: گلها احساسات مثبتی را ایجاد می کنند که با فرم لبخند، قابل اندازه گیری است. براساس یک تحقیق هنگامی که گل هدیه داده می شود، زنان همیشه با یک لبخند واقعی پاسخ می دهند. لبخند واقعی وقتی است که فرد لب و چشم لبخند می زند و با ایجاد واکنش مثبت متقابل، هر دو فرد شاد می شوند.

وی ادامه داد: سایر هدایای رایج میزان کمتری از پاسخ اولیه مثبت در دریافت کننده هدیه ایجاد می کنند و اثر ماندگاری کمتری دارند. براساس یک تحقیق دیگر ۶۵ درصد از افراد هنگام دریافت گل، احساس می کنند که بسیار ویژه هستند و ۶۰ درصد افراد عنوان کرده اند که هدیه گرفتن گل برای آنها معنایی ویژه و متفاوت با هر هدیه دیگر دارد.

آزادی با ابراز تاسف از سرانه پایین مصرف گل در کشور اظهار داشت: در حوزه گل و گیاهان زینتی فرصت های سرمایه گذاری، اشتغال و ارزآوری بالایی وجود دارد که جا دارد مسوولان با توجه ویژه به این بخش و کاهش نقش واسطه ها در بازار گل و گیاه کشور از فعالان این حوزه که خصوصا در ماه های اخیر با مشکلات مضاعفی مواجه شده اند، حمایت کنند.

رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی در خصوص وضعیت اشتغال و صادرات صنعت گل و گیاهان زینتی ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار تولیدکننده گل و گیاهان زینتی در ایران فعالیت دارند که نزدیک به هفت هزار هکتار فضای باز و گلخانه ای را زیر کشت این محصولات برده اند.

وی افزود: البته در مجموع حدود ۴۰ هزار نفر به طور مستقیم در حوزه گل و گیاهان زینتی اشتغال دارند که با توجه به ظرفیت بالقوه بالای این بخش که بسیار بیشتر از صادرات ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلاری کنونی است در صورت حمایت مناسب دستگاه های مسئول، زمینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های جدید شغلی در این بخش وجود دارد.

آزادی گفت: نظرسنجی جامعی توسط انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران به منظور برآورد خسارات ناشی از شیوع کرونا بر صنعت گل و گیاه کشور انجام شده و نتایج آن به زودی به اطلاع مسئولان و رسانه ها خواهد رسید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بیماری گل و گیاه گل و گیاهان زینتی ایران گل و گیاه رئیس انجمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه در سال ۱۴۰۳ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این نهاد سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال 1403، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار 25 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف 125 میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف 250 میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف 15 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف 75 میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف 150 میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف 50 میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف 250 میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف 300 میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی http://production.iycs.ir/ اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید 1403 انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت
  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان