Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:22:54 GMT

نگران نباش دخترم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۳۸۵۰

نگران نباش دخترم

نوجوانان در زمان امتحانات همیشه نگرانی‌های خاص خود را بویژه در شب‌های امتحان دارند و نهایی بودن پایه نهم و دوازدهم به دغدغه‌های آنها می‌افزاید. حال این امتحانات با این حجم از استرس با یک نگرانی و استرس بزرگتر نیز همزمان شده که آن گسترش شیوع ویروس کرونا است.

برخی از شهرهای استان کردستان با وضعیت قرمز از لحاظ شیوع کرونا روبرو است و ضرورت رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز عمومی دیده می‌شود اما در این شرایط بدلیل سراسری و نهایی بودن امتحانات پایه های نهم و دوازدهم امکان برگزاری با تاخیر آن بویژه به دلیل در پیش بودن کنکور امکان پذیر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از شیوه‌های ضدعفونی دست و کفش‌ها حین ورود به مدرسه، ضرورت استفاده دانش‌آموزان از ماسک و در دسترس بودن ماسک برای کسانی که از آن بی بهره بودند، فاصله ۲ متری میان صندلی‌ها و محدود شدن تعداد دانش آموزان در کلاس از جمله تمهیداتی بود که در عین اینکه از ابتلای به این بیماری جلوگیری می‌کند به دانش‌آموزان اطمینان و آرامش لازم را برای حضور در جلسه امتحان می‌دهد.

نوجوانان در رده سنی ۱۳ تا ۱۷ در محدوده سنی از عمر خود قرار دارند که به خودی خود با تنش‌های خاصی روبرو هستند و بروز کرونا هم مطمئنا ذهن نگران آنها را به خود جلب کرده است.

استاندار کردستان با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش و رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سه حوزه امتحانی بازدید و با برخی از دانش‌ آموزان در خصوص دغدغه و نگرانی شان صحبت کرد.

بهمن مرادنیا در گفت و گو با دانش‌آموزان متوجه نگرانی برخی از آنها از ابتلا به بیماری شد و علاوه بر اینکه در محل به آنها اطمینان خاطر داد از مسوولین آموزشی استان نیز خواست با ایجاد تغییراتی بویژه در حوزه‌های امتحانی که در راهروهای باریک برگزار می‌شود از میزان نگرانی دانش‌آموزان بکاهند.

«دخترم نگران نباش در همه حوزه‌های امتحانی به همین شکل بر رعایت اصول بهداشتی نظارت می‌شود»  از جمله‌هایی بود که استاندار کردستان در صحبت با یکی از دانش‌آموزان دختر در حوزه امتحانی پایه دوازدهم به کار برد.

آن دانش‌آموز هم گفت بسیاری از دوستان و همکلاسی هایش در حیاط مدرسه یا بیرون از آن تجمع می‌کنند که این احتمال ابتلا را افزایش می‌دهد.

این جمله نشان داد با توجه به نگاه برخی از خانواده‌ها به بیماری کرونا و میزان اهمیتی که به آن می‌دهند یا نمی‌دهند فرزندان‌ آنها هم تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است ضوابط بهداشتی را رعایت کرده یا نکنند.

علاوه بر تلاش مسوولین نیاز به همراهی خانواده‌ها برای کاهش ابتلا و جلوگیری از افزایش مبتلایان به بیماری کرونا وجود دارد. خانواده‌ها همچنین می‌توانند به فرزندان خود که برای امتحان به مدارس می‌روند هم آرامش و اطمینانی را انتقال دهند تا این دوره از امتحانات که با نگرانی‌های بیشتری همراه شده با مشکل کمتری از پیش رو برداشته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ظهر یکشنبه ۲۵ خرداد در مجموع ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

برچسب‌ها مدارس کردستان سنندج استانداری کردستان پروندهٔ خبری امتحانات پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ ؛ مجازی یا حضوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس کردستان سنندج استانداری کردستان مدارس کردستان سنندج استانداری کردستان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌اله موسوی پیش از ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج برپا شد.

وی افزود: در این نمایشگاه دانش‌آموزان محصولات و تولیدات دستی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۳ ظهر تا ۱۰ شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

موسوی تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

وی همچنین از برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال خبر داد و گفت: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 6089810

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود