Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@14:15:17 GMT

طراحی مجدد محله چندمنظوره در قلب هلند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۳۹۹۹

طراحی مجدد محله چندمنظوره در قلب هلند

در رقابتی که بین بسیاری از معماران بین‌المللی برای طراحی دوباره محله‌ای در مرکز شهر آیندهوون هلند برگزار شد، گروهی از معماران این کشور بهترین طرح پیشنهادی را در راستای خلاقیت شهری ارائه دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران هلندی در طرح پیشنهادی خود برای طراحی دوباره مرکز کلانشهر آیندهوون شهرکی چند منظوره طراحی کردند که مانند الماسی سبز در میان سازه‌های دیگر خودنمایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طراحی، سازه‌های جدید با ساختمان‌های نوسازی شده قدیمی ادغام می‌شود و محله‌ای چندمنظوره و عظیم به وجود خواهد آورد. این شهرک مرکزی تعداد ۲۴۰ خانه را در بر خواهد گرفت و میزبان مزارع شهری، ساختمان‌های مسکونی، فضاهای تجاری و پارکینگ‌های زیرزمینی نیز خواهد بود. معماران در طراحی این محله زیبا، موقعیت شهر آیندهوون را به عنوان مرکز تکنولوژی و دانش در هلند به خوبی مورد توجه قرار داده‌اند و تلاش کرده‌اند سازه‌هایی پایدار ایجاد کنند.

وفور نور طبیعی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محله جدید، که نیو برگن نام خواهد گرفت، است؛ سازه‌ها در پنجره‌هایی عظیم محصور خواهد شد که نمایی الماس مانند به آن می‌بخشد و نور خورشید را به داخل هدایت می‌کند. علاوه بر این، ساکنان این سازه‌ها می‌توانند از پنجره‌های تعبیه شده بر چشم‌اندازهای زیبای اطراف اشراف کامل داشته باشند ضمن اینکه، طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که فضای داخلی ساختمان را از دید عابران پیاده مخفی نگه می‌دارد.

بام‌هایی با شیب ۴۵ درجه از مجاورت ساختمان‌های اطراف چشم‌اندازی شگفت‌انگیز به محله خواهد بخشید و از بالا نمایی خار مانند و سبز به وجود خواهد آورد. این زوایای ۴۵ درجه‌ای حداکثر میزان انرژی خورشید را برای خانه‌ها و فضاهای عمومی فراهم می‌آورد و باعث می‌شود مردم از طبقه همکف کمترین دید را به سقف خانه‌ها داشته باشند.

صفحه‌های مورب فضای پشت‌بام را برای نصب پنل‌های خورشیدی و همچنین احداث فضاهای سبز فراهم خواهد آورد و باغ‌ها و گلخانه‌ها با ساختارهایی هموار بام بسیاری از سازه‌ها را محصور خواهد کرد. نمای ساختمان‌ها رنگ‌هایی خنثی خواهد داشت و با مصالحی مختلف نظیر سرامیک، سنگ، چوب و بتن پوشیده خواهد شد.

کد خبر 428783

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خلاقیت خلاقیت شهری معماری هلند شهرهای جهان محله های شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساختمان ها سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!

فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!

دیگر خبرها

  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • جانشین کلوپ از هلند می‌آید
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • جهانبخش وارد لیگ قهرمانان اروپا شد
  • فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود