Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:31:15 GMT

هجوم آفت سنک بذرخوار کلزا به منازل نی ریز

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۴۰۳۸

هجوم آفت سنک بذرخوار کلزا به منازل نی ریز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا مستفیضی مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز با اشاره به هجوم آفت سنک بذرخوار کلزا به نی ریز، گفت: در چند روز اخیر، آفت سنک بذر خوار کلزا در بعضی مناطق استان فارس و شهرستان نی ریز و در منازل همشهریان به تعداد بسیار زیاد دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این حشره یکی از مهمترین گونه‌های با اهمیت اقتصادی در بین آفات کلزا است و علاوه برکلزا بر روی یونجه، پنبه، شبدر، بادام و سیب نیز فعالیت می‌کند.

مستفیضی اضافه کرد: سنک بذرخوار کلزا گاهی به صورت دسته‌های میلیونی به مزارع صیفی جات و جالیز غلات، باغ‌های درختان مثمر و غیر مثمر و نهالستان‌های همجوار، هجوم می‌برد و در زمان اندک، خسارت‌های زیادی را متوجه این محصولات می‌کند.

او تصریح کرد: حشرات کامل به صورت پراکنده در کف مزارع برداشت نشده مشاهده شده و به محض برداشت محصول و جمع شدن بقایای گیاهی جفتگیری کرده و روی خاک و شکاف زمین تخم ریزی می‌کنند.

مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: به نظر می‌رسد رطوبت نداشتن خاک و یا درجه حرارت بالای ۳۰ درجه سانتیگراد شرایط مزرعه را برای تجدید نسل آفت نامناسب کرده است و باعث می‌شود بدون جابجائی، از بوته‌های نورسته کف مزرعه تا بوته‌های خشک شده تغذیه کرده و حشرات کامل پس از دسترسی نداشتن به غذای کافی محیط را ترک کنند.

مستفیضی، آفت کش‌های قابل توصیه را دیازینون یا دورسبان به میزان یک و یک و نیم لیتر در هزار لیتر آب برشمرد و افزود: در صورت گسترش این آفت در روز‌های آینده و با توجه به مراجعات زیاد همشهریان به این مدیریت، باید شهرداری و بهداشت محیط نی ریز در این خصوص مردم را یاری کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروز یک شنبه ۹ اردیبهشت، هومن سپهوند مدیر اداره تعاون روستایی شهرستانهای شوش و کرخه گفت ؛ امسال برای رفاه حال کشاورزان پنج مرکز خرید دولتی کلزا رو تعیین کردیم تا محصول خود را به آن مراکز تحویل دهند

وی افزود؛ امسال برداشت کلزا نسبت به سال های گذشته عالی بود و بیش از ۱۸ هزار تُن برداشت کلزا از مزارع شهرستانهای شوش و کرخه داشتیم که این امر نسبت به سال های گذشته یک رکورد محسوب می شود

ایشان در ادامه گفتند؛ همانطور که قبلا گفته بودیم امسال شرکت مدلل کرمانشاه کلزای کشاورزان شهرستان های شوش و کرخه را خریداری کرد و تا به امروز ۲۰ درصد پول کشاورزان را پرداخت کرد

مدیر تعاون روستایی اظهار داشت؛ شرکت مدلل طبق قول هایی که داده قرار است طی یک ماه بعد از برداشت کلزا با تمام کشاورزان عزیز تسویه حساب کند

سپهوندگفت؛ قیمت کلزا که امسال توسط دولت تعیین شد ۳۵ هزار تومان می باشد و شرکت طبق همین قیمت پول کشاورزان را خواهد داد

وی افزود؛ از تمام کشاورزانی که با ما همکاری کردند و محصول خود را به مراکز دولتی ارائه دادند تشکر می کنیم

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900679

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند