Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@22:43:52 GMT

انتقاد آقاتهرانی از بودجه بسیار پایین بخش فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۴۱۶۹

انتقاد آقاتهرانی از بودجه بسیار پایین بخش فرهنگی

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اظهارات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در صحن مجلس درباره بودجه پایین بخش فرهنگی کشور، گفت: با این وضع بودجه چه توقعی می‌توان از بخش‌های فرهنگی کشور داشت.

وی افزود: اگر آقایان می‌گویند که فرهنگ اصل است، پس چرا بودجه فرهنگی کشور کمتر از نیم درصد بودجه کشور است و با این بودجه آیا توقع داریم که بخش‌های فرهنگی کشور معجزه کنند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به بخش‌های فرهنگی اهمیتی نمی‌دهد و در واقع فرهنگ برای دولت مهم نیست و اگر مهم است، باید دولت این مسئله را در عمل نشان دهد و قطعاً با حرف و شعار نمی‌تواند نشان دهد که به مباحث فرهنگی توجه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاتهرانی تأکید کرد: اگر واقعاً فرهنگ برای این آقایان مهم است، توجه به مسائل فرهنگی باید فراتر از حرف و شعار آنان باشد و باید در عمل خود هم این مسئله را نشان دهند.

وی گفت: هر موضوعی یک پیوست فرهنگی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که به بخش‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف به درستی توجه شود، قطعاً مشکلات آن حوزه‌ها مرتفع می‌شود، اما اگر قسمت‌های فرهنگی حوزه‌های مختلف مغفول باقی بماند، قطعاً مشکلات کلان این حوزه‌ها باقی می‌ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نمایندگان مجلس که تمایلی برای عضویت در کمیسیون فرهنگی از خود نشان نداده‌اند، گفت: از تعداد نمایندگانی که جهت عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس ثبت نام کرده‌اند، به خوبی می‌توان فهمید که نمایندگان تا چه حد به مسائل فرهنگی کشور اهمیت می‌دهند.

آقا تهرانی افزود: قاعدتاً کمیسیون‌هایی، چون اقتصادی، انرژی و چند کمیسیون دیگر برای نمایندگان مهم‌تر است و زمانی که صرفاً سه نفر از نمایندگان در یکی از کمیسیون‌های مجلس ثبت نام می‌کنند نشان می‌دهد که آن کمیسیون برای نمایندگان مهم نیست.

وی بیان کرد: در حالی که نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌های فرهنگی و برخی دیگر از کمیسیون‌های مجلس تمایلی ندارند، برای عضویت در برخی از کمیسیون‌ها حتی ۶۰ نفر از نمایندگان ثبت نام کرده‌اند و بر سر عضویت در این کمیسیون‌ها با یکدیگر دعوا دارند.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: قطعاً باید بررسی شود که این نمایندگان با چه هدفی تا این حد اصرار دارند که عضو یک کمیسیون خاص شوند و این نقد‌هایی است که ما مجلسی‌ها به خودمان داریم و قطعاً نباید منتظر بمانیم که مردم ما را نقد کنند و باید خودمان نسبت به این اشتباهات خود واقف باشیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: آقاتهرانی فرهنگ بودجه فرهنگی بخش های فرهنگی فرهنگی کشور کمیسیون ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: دولت و مجلس در حساس‌ترین شرایط قدردانی از مردم را رها نکرده اند، تذکر بنده به ماده ۲۲ یعنی حفظ شان مجلس می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت عزیز شاهد هستند نمایندگان چند شیفته کار می‌کنند، تمرکز را بر روی حل مسائل و مشکلات اساسی همچون خودرو، مسکن، همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشته اند، اما شاهد هستیم با بی انصافی زیاد در فضای عمومی و گا‌ها نخبگانی انتقاداتی بر مجلس وارد است؛ وظیفه مجلس انقلابی و هیات رئیسه مجلس دفاع از شان نمایندگان است که به صورت تمام وقت کار می‌کنند از طرفی هم مورد انتقاد‌هایی قرار می‌گیرند، هیات رئیسه، روابط عمومی به ویژه سخنگویان مجلس بیشتر دستاورد‌های مجلس یازدهم را مطرح کنند.

روح الامینی در ادامه تاکید کرد: کالا‌هایی که در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد امروز مورد استقبال عموم قرار گرفته، اکثریت مردم پیگیر و در انتظار اجرایی شدن آن هستند، بر اساس آن که افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان را شاهد خواهیم بود موجب خرسندی بسیاری از مردم خواهیم شد.

نوری قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور در بودجه با عدالت بودجه ریزی همخوانی ندارد

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در اخطار اصل ۵۳ مربوط به پرداختی ها، گفت: آقای رئیس جمهور و همکاران در این جدول ردیفی در خصوص اجرای مصوبات سفر آقای رئیس جمهور آورده شده است که نزدیک به ۲ همت اعتبار به آن اختصاص داده شده است و ۷۵۰ میلیارد تومان آن هزینه‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هزینه‌ها در بخش هزینه‌ای و جداول بودجه آورده شده است، در جایی از بودجه عنوان شده که تقریبا ۹۵ هزار همت به دولت داده می‌شود تا همگی به صورت هزینه‌های بلاعوض به عنوان هزینه سفر صرف شود؛ اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می‌شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی همخوانی ندارد، بی تردید انحرافاتی با اختصاص این اعتبار در مناطق مختلف رخ خواهد داد و در بودجه دستگاه‌های اجرایی هزینه‌های مربوط به سفر مشخص نخواهد بود، امیدواریم با این ردیف اختصاص داده شده مخالفت شود. 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور