Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@22:45:02 GMT

کرونا از جان دانش‌آموزان چه می‌خواهد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۴۲۸۶

کرونا از جان دانش‌آموزان چه می‌خواهد؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه در بیشتر کشورهای جهان شایع و مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرد. با گذشت حدود چهار ماه از زمان شیوع کووید19 در دنیا، دولت‌ها تمهیدات متعددی را برای بازگشایی مراکز آموزشی در نظر گرفته‌اند. در گزارش‌های پیشین به بررسی کشورهای فرانسه، دانمارک، هلند، تایوان و شانگهای پرداختیم، این‌بار می‌خواهیم وضعیت مدارس فنلاند را در دوران کرونا بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت فنلاند در تاریخ چهارم ژوئن با تصویب قانونی به طور موقت پیشنهاد تغییر قوانین اساسی مرتبط با آموزش را پذیرفت. بر اساس این قانون امکان برگزاری آموزش از راه دور و حضوری در مدارس فراهم می‌‌شود.

آموزش از راه دور به مدت یک ماه و برای یک مرتبه در نظر گرفته خواهد شد، اما هدف عمده دولت فنلاند از بازگشایی مدارس این است که آموزش حضوری در مدارس ابتدایی و متوسطه برگزار شود. این تغییرات در قانون آموزش، شامل کلاس‌های اول تا سوم ابتدایی و کلاس‌های پیش‌دبستانی و نیز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که نیازمند همکاری بیشتری در یادگیری هستند، نمی‌شود.

لازم به ذکر است که محدودیت‌های اعمال شده در زمینه فعالیت مدارس از 14 ماه می برداشته و مدارس مجددا به صورت مرحله‌ای فعالیت خود را آغاز می‌کنند. بازگشایی مرحله‌ای مدارس به این صورت است که ابتدا مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها باز می‌شوند و تصمیم برای بازگشایی مدارس متوسطه به زمان دیگری موکول خواهد شد.

در مدارس فنلاند برنامه درسی متفاوتی اجرا خواهد شد تا ریسک شیوع بیماری کمتر شود. به عنوان نمونه کلاس‌های درسی در ساعت‌های متفاوت روز برگزار شده و کلاس‌های درس دانش‌آموز مقاطع پایین‌تر در نوبت صبح تشکیل می‌شود، از طرفی دانش‌آموزان کلاس‌های مقاطع بالاتر در نوبت ظهر، در مدرسه حضور پیدا می‌کنند. رعایت بهداشت فردی و شست‌و‌شو و ضدعفونی دست‌ها از جمله مواردی است که دانش‌آموزان باید به دقت رعایت کنند.

لی آندرسونین ( Li Anderssonin ) وزیر آموزش و پرورش فنلاند در زمینه بازگشایی مدارس اعلام کرد: «از نظر مسئولان سلامتی و بهداشت، بازگشایی مجدد مدارس در 2 نوبت، برای امنیت دانش آموزان و کادر آموزشی مدارس بسیار مناسب و کم خطرتر است. دانش‌آموزان به‌هنگام حضور در مدارس می‌بایست از تماس فیزیکی خودداری کنند.»

وی ادامه داد: «تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها و فضاهای آموزشی نسبت به وضعیت سابق کمتر خواهد بود. برای افزایش فضای آموزشی، از اماکن و فضاهای مدارس استفاده خواهد شد.»

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش فنلاند، کادر آموزشی و معلمان به محض ورود به مدرسه، اجازه رفت‌وآمد به خارج از محیط مدرسه را نخواهند داشت، همچنین پرسنل مدارس تنها می‌توانند در یک مدرسه فعالیت کنند. دانش‌آموزان هر کلاس با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی تنها اجازه دارند با همکلاسی‌های خود در سالن غذاخوری حاضر شوند.

نظرات متخصصان وزارت بهداشت و رفاه و همچنین وزارت امور اجتماعی و بهداشت فنلاند در تصمیم‌گیری دولت در زمینه بازگشایی مدارس موثر بوده است. بررسی های محققان نشان داده است ریسک شیوع بیماری از طریق کودکان بسیار کم و جزئی است.

انتهای پیام/

31 / 320 فنلاند مدارس آموزش و پرورش شیفتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فنلاند مدارس آموزش و پرورش شیفتی بازگشایی مدارس دانش آموزان خواهد شد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدامیر شوشتری صبح سه شنبه در مراسم «زنگ سپاس معلم» اظهار کرد: خراسان رضوی در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در استان با بیش از ۱.۵ میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان سراسر استان و کشور عنوان کرد: شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روزهای اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

شوشتری با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان در چهار عرصه موفقیت‌هایی داشته است، تصریح کرد: یکی از قله‌ها در عرصه پرورشی، تربیت بدنی و فرهنگی است که ما برنامه‌های ارزشمندی برای ارتقا برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های قرآن و تاثیرگذاری اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان در میدان ۱۴۰۲ داشتیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: ۹۱ هزار دانش‌آموز از ۱۲۰ هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از ۲ هزار نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند. بیش از ۵ هزار دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند که تا قبل از ظهر کلیپ‌های تبلیغی آنها از صداوسیما پخش شد.

وی ادامه داد: اولین بار جلسات دانش‌آموزی مستقر در سراسر استان در حضور استاندار برگزار شد. این دانش‌آموزان به مسوولان بیان می‌کردند که اگر کار را به ما بسپارید خیالتان جمع باشد که ما کار را به آنها سپردیم و دیدیم در انتخابات چه کردند تا جایی که وزیر کشور تشریف آوردند و از استان تقدیر کردند.

شوشتری بیان کرد: در عرصه آموزشی، علمی و پژوهشی نمرات ما در استان در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در عرصه پشتیبانی، مالی و اداری در زمینه استخدام‌های سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار نفر تنها در تابستان سال گذشته گزینش پیچیده شده و حدود ۷ هزار نفر نفر انتخاب شدند. امسال برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار نفر استخدام خواهیم داشت که باید از ۳۰ هزار نفر گزینش کنیم. امیدواریم وضعیت نیروی انسانی در یکی، دو سال آینده بهبود پیدا کند. گزینش‌های آموزش‌وپرورش منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در عرصه عمرانی، نوسازی و توسعه فضا، در سال گذشته ساخت ۳۰۱ پروژه با ۱۵۰۰ کلاس و افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس نسبت به سال قبل را داشتیم و تا پایان سال نوید خوبی خواهیم داد. ما به جد تجاری‌سازی و مولدسازی را دنبال می‌کنیم.

شوشتری گفت: در عرصه راهبردی و سیاست‌گذاری اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را داریم که بر همه عرصه‌های گذشته نظارت و راهبری خواهد داشت. این سند در ۱۰۰ مدرسه در حال برگزاری است.

کد خبر 6092945

دیگر خبرها

  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است