Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@06:35:09 GMT

مصرف شربت "تخم شربتی" و "خاک شیر" ممنوع!

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۴۳۴۹

آفتاب‌‌نیوز :

فرزاد بابایی با اشاره به فواید دانه های تخم شربتی و خاک شیر، گفت: این دانه ها به دلیل خاصیتی که در جذب و نگهداری آب دارند می توانند با ورود به دستگاه گوارش به تدریج آب را به بدن رسانده و از کم آبی بدن پیشگیری کنند.

وی افزود: علاوه بر این مصرف این دو دانه به دلیل جذب آبی که دارند منجر به بهبود حرکات دودی دستگاه گوارش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی به طرز استفاده اشتباه بسیاری مردم از این دانه ها اشاره کرد وافزود: خواص این دانه ها زمانی است که بصورت ساده یا همراه با برخی عرقیجات دیگر استفاده شود، اما متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری مردم این دانه را بصورت "شربت" مصرف می کنند.

وی افزود: مصرف این دانه ها بصورت شربت که یا با استفاده از حجم زیادی شکر و یا با استفاده از شیرابه‌های دیگر تهیه می‌شود، نه تنها هیچ فایده ای برای بدن ندارد، بلکه می‌تواند افراد را در معرض ابتلا به دیابت قرار داده و دیابت نهان آنها را آشکار کند.

این کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: بهترین طریقه استفاده از تخم شربتی و خاک شیر مصرف این دانه‌ها به همراه عرقیجاتی مانند گلاب و عرق بیدمشک و یا همراه با نعناع تازه خرد شده و خیار رنده شده است.

بابایی به برخی باورهای غلط درخصوص این دانه ها هم اشاره کرد و افزودک برخی تخم شربتی را منبع غنی کلسیم دانسته و آن را جهت تامین کلسیم بدن مصرف می کنند، این درحالی است که اگر چهارلیتر مایعات حاوی این دانه ها مصرف شود، به اندازه نصف لیوان شیر هم کلسیم برای بدن تامین نمی کند.

وی افزود: برخی دیگر از افراد همچنین مصرف این دانه ها را عاملی در جهت کاهش وزن، درمان دیابت و ازبین بردن انگل های بدن می دانند که هیچ یک از این موارد توسط طب کلاسیک یا پیشرفته به اثبات نرسیده و اظهار نظر طب سنتی در این باره را هم باید از متخصصان این طب جویا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تخم شربتی خاک شیر دانه ها تخم شربتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در کنار کلزا، سویا، کنجد و آفتابگردان از جمله محصولات خانواده دانه های روغنی هستند که در شمال استان به زیر کشت می روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود