Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمدعلی موهبتی دوشنبه ۲۶ خرداد در نشست شورای هماهنگی بانک‌های این استان اظهار کرد: مقوله استفاده نکردن از تسهیلات بانکی که ۲۰ درصد سهم آورده توسط سرمایه‌گذار و ۸۰ درصد توسط بانک تامین می‌شود، یکی از این آسیب‌های این منطقه است.

وی گفت: قوانین و دستورالعمل‌های بانکی که برای ارائه تسهیلات تصویب شدند و بانک‌ها آنها را اعمال می‌کنند خالی از شبهه و اشکال نیست و نمی‌توان گفت این اشکالات تنها مربوط به فقه اهل سنت است بلکه در فقه شیعه نیز بر برخی از این مدل‌ها اشکالاتی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان گفت: علمای شیعه برخی از این اشکال‌های وارد شده برای مدل‌های پرداختی را حل کرده‌اند اما در فقه اهل سنت برخی موارد حل نشده و برخی اشکالات همچنان وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، وی تصریح کرد: در قراردادها اشکال‌هایی وجود دارد که باید مدل اجرای این قراردادها را مطابق با فقه اهل سنت تغییر داد. این موارد باعث استقبال نکردن جامعه اهل سنت سیستان و بلوچستان از منابع بانکی برای سرمایه‌گذاری و همچنین موجب نبود انگیزه در غیر بومی‌ها می‌شود.

موهبتی تصریح کرد: این چرخه ایجادنکردن اشتغال و تولید را به‌دنبال دارد و این در حالیست که در استان‌های برخوردار کارخانه‌های فراوانی وجود دارد و توانسته‌اند از این تسهیلات و در کنار آن از ارزهای دولتی نیز استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: می‌خواهیم که این محرومیت را از استان برداریم و به سمتی برویم که فرصتی به وجود آید که مدل‌های پرداخت تسهیلات به گونه‌ای طراحی شود که با اعتقادات و فقه اهل سنت در استان منطبق باشد که بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 وی با تاکید بر تشکیل شورای بانک‌های خصوصی افزود: بانک‌های خصوصی طی دو هفته آینده شورای بانک‌ها را تشکیل دهند و اطلاعاتشان را به معاونت اقتصادی استانداری ارائه دهند. اگر بانک‌های خصوصی میزان منابع و مصارف خودشان را به معاونت اقتصادی استانداری ارائه نکنند امنیت آنها را به عنوان متولی امنیت و رییس شورای تامین استان تامین نمی‌کنیم.

موهبتی بیان کرد: بانک‌های خصوصی می‌توانند یک شورای بانکی و بانک‌های دولتی، شورای بانکی جداگانه داشته باشند و مشخص شود که منابع، عملکرد و مصارف آنها چگونه است.

کد خبر 521820 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان بانک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان بانک سیستان و بلوچستان بانک های خصوصی فقه اهل سنت شورای بانک بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها