Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شیلات سیریک با اشاره به آغاز برداشت ماهیان گرمابی از سدهای شهرستان گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت، ۲۵۰ تن انواع ماهیان گرمابی از سدهای شهرستان سیریک برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ پرورش ماهیان گرمابی نقش مهمی در افزایش بهروری مزارع کشاورزی، اشتغال زایی، رونق درآمد کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهیان گرم آبی به گروهی از ماهیان گفته می شود که رشد و تولید مثل آنها در آبهای گرم صورت می گیرد و با توجه به گونه های مختلف آنها جهت تکثیر و رشد خود، به دماهای مختلفی نیاز دارند.

در سال های گذشته فقط موارد اندکی از مزارع پرورش ماهیان گرمابی در هرمزگان وجود داشت اما باتوجه به صرفه بودن پرورش و تولید این نوع ماهی ها،با استقبال افراد جهت ورود به این کار شده و تعداد این مزارع در سطح استان افزایش یافته است.

شهرستان سیریک هرمزگان با برخورداری از ظرفیت‌های مناسب در زمینه‌های آبزی پروری، عمل آوری، صنایع شیلاتی و صیادی، بیش از ۱۰ درصد تولیدات شیلاتی استان را به خود اختصاص داده است.

حسن رئیسی مدیر شیلات سیریک در گفتگو با هرمز با اشاره به آغاز برداشت ماهیان گرمابی از سدهای شهرستان اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت، 250 تن انواع ماهیان گرمابی از سدهای شهرستان سیریک برداشت شود.

رئیس شیلات سیریک افزود: بیش از 200 هزار قطعه ماهیان گرمابی شامل گپور، آمور، فیتو فاک و بیهد در سدهای شهرستان سیریک،با هدف پرورش، رها سازی شده بود.

وی ادامه داد:برای پرورش ماهیان گرمابی توسط بخشی خصوصی، بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری شده بود که بصورت مستقیم  و غیر مستقیم برای 50 نفر اشتغالزایی شده است.

رئیس شیلات سیریک اضافه کرد: وجود سدهای خاکی مناسب در روستاهای کنارجو، سرارو، همزانگ و پگو زمینه بسیار مناسبی برای پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان فراهم کرده است.

رئیسی با بیان اینکه ماهیان برداشت شده به کشور عراق صادر می شود خاطرنشان کرد: بازار کشورهای همسایه از جمله عراق، ظرفیت مناسبی برای فروش تولیدات ما با قیمت مناسب است که ارزآوری قابل توجهی برای کشور دارد.

شهرستان 45 هزار نفری سیریک در فاصله 175 کیلومتری شرق مرکز استان قرار دارد.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بندرها صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پرورش ماهیان گرمابی شهرستان سیریک شیلات سیریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان