Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر زربافتی روز دوشنبه در این‌باره اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سه هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری تخصیص داده شده است.

وی افزود: علاوه‌بر این تجهیز چهار هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به سیستم‌های نوین آبیاری با پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت:پارسال با اعتبار بیش‌از ۶۴۰ میلیارد ریال پنج هزار و ۲۵۰هکتار سیستم‌های نوین آبیاری در استان اجرا شده که این سطح اجرا شده افزایش سه برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارد.

وی افزود: ۹۶پروژه آب و خاکی در هفته جهاد کشاورزی امسال با اعتبار بیش‌از ۱۵میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال افتتاح شد.

زربافتی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۳پروژه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، ۱۹مورد ساخت کانال آبیاری عمومی و پوشش انهار، ساخت ۶باب استخر ذخیره آب، حفر و تجهیز ۴۱حلقه چاهک کشاورزی، مرمت و بازسازی۱۳رشته قنات، سه مورد پروژه انتقال آب بالوله به اراضی کشاورزی و یک مورد ساخت جاده دسترسی به مزارع است که یکهزار و ۵۶۴ خانوار روستایی از مزایای آن بهرمند شده‌اند.

به گزارش ایرنا چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکنون به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در دست اقدام است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان آبیاری اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان آبیاری اعتبار وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان آبیاری اعتبار سیستم های نوین آبیاری کشاورزی سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی